4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 108-110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 108-110-111-112-113. Sayfa Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 108-110-111-112-113. Sayfa Cevapları Bilim Nedir?

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 108 Cevapları MEB Yayınları

Metne Hazırlık

1. Doğada gerçekleşen hangi olayları merak ediyorsunuz? Merakınızı gidermek için neler yapıyorsunuz? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Doğada gerçekleşen hortumların nasıl oluştuğunu çok merak ediyorum. Merakımı gidermek için araştırmalar yapıyorum. 


2. Bilimsel gelişmelerin hayatımıza ne gibi katkıları vardır? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Bilimsel gelişmeler keşfedilmemişleri keşfetmemize, ciddi hastalıklara tedavi bulmaya, hayatı kolaylaştırmaya katkı sağlar.


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 110 Cevapları MEB Yayınları

1. Etkinlik

a. Metinde geçen kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlükken kontrol ediniz. Kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap: 

Bilim
Tahmin: Merak uyandıran ve keşfedilmeyeni araştıran dal.
Sözlük Anlamı: Evrendeki keşfedilmemişleri araştırmak.
Cümle: Bilim günden güne gelişiyor.

Fosil
Tahmin: Yüzyıllar önce yaşayıp taş ve toprak altında kalan canlı parçaları.
Sözlük Anlamı: Geçmiş yüzyıllarda yaşamış ve parçaları toprak altında kalan canlı parçaları.  
Cümle: Binlerce dinozor fosili gördüm. 

Keşif
Tahmin: Araştırmak.
Sözlük Anlamı: Daha önce keşfedilmemişleri araştırıp bulmak. 
Cümle: Her ay bir ülkeyi gezip keşfediyor. 

Filozof
Tahmin: Bilgili, zeki kişi.
Sözlük Anlamı: Felsefe yapan kişi.  
Cümle: Filozoflar bir konu üzerinde düşünür ve araştırma yapar.


2. Etkinlik

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Araştırmalarda ulaşılan sonuçların doğruluğundan emin olmak için ne yapılmalıdır?
Cevap: Deneyler birçok kez denenmeli ve kaydedilmelidir. 


2. Bilim insanı ne anlama gelmektedir?
Cevap: Bilim insanı, keşfedilmemişleri araştıran, deney yapan kişidir. 


3. “Bilim insanı” kavramından önce bilimle uğraşan kişilere ne isim veriliyordu?
Cevap: “Bilim insanı” kavramından önce bilimle uğraşan kişilere doğacı, filozof, kimyacı ismi veriliyordu. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 111 Cevapları MEB Yayınları

3. Etkinlik

Verilen metinde koyu yazılmış yabancı sözcüklerin Türkçe karşılıklarını yazınız.
Cevap:

Laptop → Diz üstü bilgisayar
Ekstra → Fazladan
Link → Bağlantı
Kriter → Ölçüt


4. Etkinlik

Soruları tablodaki bilgilere göre cevaplayınız.

1. Kimya ve Robotik Gelişim Atölyelerine toplam kaç öğrenci katılmıştır?
Cevap:
Kimya ve Robotik Gelişim Atölyelerine toplam 11 öğrenci katılmıştır.


2. Bilim ve Sanat Merkezinde bulunan atölyelerin isimleri nelerdir?
Cevap:
Bilim ve Sanat Merkezinde bulunan atölyeler; Zeka oyunları, Robotik gelişim, Uzaya yolculuk, Kimya atölyesi ve Elektrik dünyasıdır.


3. Basit elektrik devresiyle ilgili sorusu olan bir öğrenci hangi atölyeye giderse sorusuna cevap alabilir?
Cevap: Basit elektrik devresiyle ilgili sorusu olan bir öğrenci
 Elektrik Dünyası atölyesine giderse sorusuna cevap alabilir.


4. Siz hangi atölyeye katılmak isterdiniz?
Cevap:
Ben Uzaya Yolculuk atölyesine katılmak isterdim. Çünkü uzayı hep görmek keşfetmek istemişimdir.


5. Bilim ve Sanat Merkezinde bulunmasını istediğiniz farklı bir atölye varsa ismini yazınız.
Cevap: Bilim ve Sanat Merkezinde denizlerin dibiyle ilgili bir atölye olmasını isterdim. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 112 Cevapları MEB Yayınları

5. Etkinlik

a. Verilen bilgileri dikkate alarak cümlelerde boş bırakılan yerlere “de* bağlacı veya “-de” ekini uygun şekilde yazınız.
Cevap:

Buğra gibi ben …de… Teknofest yarışmasına katılacağım.
Bu projede ben …de… sizinle çalışabilir miyim?
Teknoloji, bilimin yanında araştırma ve geliştirme çalışmalarına …da… katkı sağlar.
İnsanoğlunun doğasın …da… merak olduğu için bilgi üretimi hiç durmaz.
Bilimsel gelişmelere gök bilimi, tıp ve matematik bilimi …de… katkı sağlamaktadır.


b. Siz de “de” bağlacı ve “-de” ekinin doğru kullanımı ile ilgili birer cümle yazınız.
Cevap:

  • Bu güzel günün de sonuna geldik. 
  • Çantana suluğu da koydum.

6. Etkinlik

“Bilim Nedir?” metninde geçen iki bakış açısı hakkındaki düşüncelerinizi sınıf arkadaşlarınızla, karşınızdaki kişilerin görüşüne saygı göstererek tartışınız.
Cevap: Bilim, inanılmaz derecede faydalıdır. Çünkü hayatımızı kolaylaştırır, zamandan tasarrufu sağlar, merak uyandıran her şeye cevap bulur. 

  • Bilim, inanılmaz derecede faydalıdır.
  • Bilimin her zaman faydalı olmasına gerek yoktur.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 113 Cevapları MEB Yayınları

7. Etkinlik

a. Verilen bilgileri dikkate alarak “Bilim Nedir?” metninde geçen terim anlamlı sözcükleri bulup yazınız.
Cevap:

  • Aşı
  • Uzay
  • Keşif
  • Dürtü
  • Filozof
  • Kimyacı

b. Verilen terim anlamlı sözcükleri birer cümle içerisinde kullanınız.
Cevap: 

  • Kızamık aşısının bebekken vurulduk.
  • Uzayın tam anlamıyla keşfedilmemiştir.
  • Dünyanın her yerini keşfetmek en büyük hayalim.
  • Her kararını içindeki dürtülerle verir.
  • Filozof gibi her şeye cevap arardı. 
  • Kimyacılar deterjan ve ilaçları yaparlar. 

Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!

Bilim ve spor arasındaki ilişkiyi araştırınız. Araştırmanızın sonucunu arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Bilim ve spor birbirleri ile ilişkilidir. Çünkü bilim içerisinde spora daire kaslar, hareket sistemi, iskelet sistemimiz de yer alır. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.