5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 Cevapları Anıttepe Yayıncılık

Göster

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Sakın Kesme Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 94, 95, 96, 97, 98


Sakın Kesme Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 94 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Mustafa Kemal Atatürk’ün “Ormansız yurt, vatan değildir.” sözünü kısaca açıklayınız.


Cevap: Mustafa Kemal Atatürk’ün “Ormansız yurt, vatan değildir.” sözünü kısaca açıklayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bir memlekette ormanlara sahip çıkmak onu korumak önemlidir. Ormanların varlığı ve korunması, doğal çevrenin korunması, doğal denge ve döngülerin oluşmasını sağlamak için gereklidir.

Memleket in doğal kaynaklarının en başında orman gelir ormanda yetişen bir çok canlı vardır orman ayrıca oksijen in en fazla olduğu yerlerdir. Ormansız bir yurt çorak bir çöle dönüşür çölde de hiç bir güzellik yetişmez. Son yıllarda ormanlara karşı bilerek katliamlar yapılmaktadır. Doğayı sevelim ve sahip çıkalım ormanlar bizim milli servetlerimizdir.


2. Ağaçların önemi ile ilgili araştırdığınız atasözü ve özdeyişleri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap: Ağaçların önemi ile ilgili atasözü ve özdeyişler bulunuz. Bunların anlamlarını öğreniniz. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Atasözleri

  • Ağaçsız memleket duvaksız geline benzer: Nasıl duvağı olmayan gelin eksikse ağacı olmayan memlekette eksiktir.
  • Ağaca beşikten mezara kadar muhtacız: Doğduğumuzda kullandığımız beşikten ölene kadar ağaca ondan yaptığımız eşyalara dolayısıyla kendisine muhtacız.
  • Ağaç kesen baş keser: Gereksiz yere ağaç kesimi bize sel toprak kayması olarak döner yani kişi kendi sonunu hazırlar.

Özdeyişler

  • Ağaç dikip gölgesinde halkı dinlendirmek gibi,insanın kıyamet gününde hesabına yarar bir erdem yoktur.(Hz. Muhammed)
  • Ormansız bir yurt, vatan değildir.(M. Kemal Atatürk)
  • Ormanımda bir dalı kesenin başını keserim.( Fatih Sultan Mehmed)

1. ETKİNLİK


Soru : Şiiri dinlerken etkilendiğiniz dizeleri not ediniz.


Cevap:

  1. “Yaş ağaca balta vuran el onmaz.”
  2. “Gönülleri açmadadır yaprakların arasından esen yel.”
  3. “Sakın Kesme! Aziz vatan günden güne şenlensin.”

2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda sözlük anlamları verilen kelime ve kelime gruplarını karşılarına yazınız.


Cevap:

  1. ( Hemşehri )Arkadaş, ahbap anlamında hitap sözü.
  2. ( Koruluk ) Koru durumunda olan sık ağaçlı yer.
  3. ( Kervan )  Uzak yerlere yolcu ve ticaret eşyası taşıyan yük hayvanı katarı.
  4. ( Onmak )  Daha iyi bir duruma girmek.
  5. ( Öğüt ) Bir kimseye yapması veya yapmaması gereken şeyler için söylenen söz, nasihat.

3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.


1) Şair, şiirde kimlere sesleniyor?


Cevap: Şair, Ağaç kesenlere sesleniyor.


2) Şair hangi ağaçları kesmemizi söylüyor? Neden?


Cevap: Şair, çürümüş ağaçları kesmemizi söylüyor. Çünkü o ağaçlar çürüdüğü için artık insanlara oksijen üretemezler.


3) Şair, ağaçları neden kesmememizi öğütlüyor?


Cevap: Şair, Ağaçlar güzelliktir, insanların yaşam kaynağıdır. Bu nedenle kesmememizi öğütlüyor.


4) Sizce atalarımız “Mirasımı artır.” sözüyle bizlere neyi öğütlemiş olabilirler?


Cevap: Sizce atalarımız “Mirasımı artır.” sözüyle bizlere neyi öğütlemiş olabilirler? konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Bence atalarımızın Mirasımı arttır sözüyle bizlere bırakmış oldukları Cumhuriyeti şanlı Türk devletini Şanlı ay yıldızlı bayrağı sürekli olarak en yükseklere çekmemiz gerektiği ve sürekli olarak bu bırakmış oldukları mirasları Çağdaş medeniyetler düzeyine çıkararak onları Başarılı bir şekilde dünyaya tanıtmamız ifade edildiğini söyleyebiliriz.

Atalarımızın bizlere bırakmış olduğu mirasları sürekli olarak geliştirmemiz ve onu en yükseklere göklere çekmemiz bizlere başarının temellerini vereceği gibi bizlerin de en güçlü devletler arasında olmamızı sağlayacaktır.


4. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.


Cevap:

Şiirin ana duygusu: Ağaç sevgisi olarak yazınız.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 95 Soruları ve Cevapları


5. ETKİNLİK


a) Dinlediğiniz şiirden hareketle “Şair, nasıl bir yurt özlüyor?“ sorusunu cevaplayacak nitelikte bir paragraf yazınız.


Cevap:

Şair, her ortamın, her çevrenin yeşil ormanlarla kaplı, ağaçların dallarında ötüşen kuşların olduğu , gölgesinde dinlenen çiftçilerin olduğu, günden güne şenlenen bir yurt özlüyor.


b) Şairin özlediği yurdu hayal ederek aşağıya bir resim çiziniz.


Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Metni içeriğine uygun olarak sınıfta arkadaşlarınızla canlandırınız.


TOHUMLAR FİDANA
Tohumlar fidana,
Fidanlar ağaca,
Ağaçlar ormana,
Dönmeli yurdumda.
Yuvadır kuşlara,
Örtüdür toprağa,
Can verir doğaya,
Ormanlar yurdumda.
Bir tek dal kırmadan,
Ormansız kalmadan,
Her insan bir fidan,
Dikmeli yurdumda.
Anonim


Cevap: Bu kısmı sınıf arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 96 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : “Sakın Kesme” şiiriyle ilgili görüşlerinizi yazınız.


Cevap:

“Sakın Kesme” şiiri  bizlere doğanın ne kadar güzel olduğunu anlatmaktadır. Ayrıca insanların doğaya neden zarar vermemesi,doğanın güzelliklerini anlatmaktadır.


8. ETKİNLİK


a) 2017 yılında ülkemizde dikilen ağaç sayısını ve bu ağaçların hangi bölgelere dikildiğini Orman Bakanlığının internet sitesinden araştırmıştınız. Araştırmanızda edindiğiniz bilgileri ve Bakanlığın internet sitesini yazınız.


Cevap: Orman Bakanlığının internet sitesinden 2017 yılında dikilen ağaç sayısını ve bu ağaçların hangi bölgeye dikildiğini araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Aşağıdaki bilgi Orman Bakanlığı’nın internet sitesindeki 2017 yılı faaliyet raporunun 35. sayfasından alınmıştır.

“2017 yılında özellikli alan ağaçlandırmaları kapsamında; 3.158 üniversite ve okul bahçesine 622 bin adet, 1.070 ibadethane bahçesi ve 1.100 adet mezarlığa 432 bin adet, 233 hastane ve sağlık ocağı bahçesine 114 bin adet ve 1.153 km karayolu kenarına 1 milyon 109 bin adet boylu fidan dikilmiştir.”

Aşağıdaki linke tıklayarak faaliyet raporunu görebilirsiniz.


b) İstediğiniz bir ağacın özelliklerini dergi ya da bir kitaptan araştırmıştınız. Araştırmalarınızda edindiğiniz bilgiyi ve bilgiyi aldığınız yayının künyesini yazınız.


Cevap: İstediğiniz bir ağaçla ilgili kitap ya da dergiden bilgi toplayınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Akdeniz kıyı kesimi boyunca hemen hemen her yerde yetişen portakal bitkisinin en çok bilinen ve Türkiye de tercih edilen turu Washington cinsidir. Kan portakalı, şeker pare, yafa, yelli bitkinin diğer cinsleridir. Türkiye dünyada üretilen her 4 portakaldan 1 ini üretmekte olduğundan dünya da önemli bir portakal üreticisi konumundadır.

Portakal bitkisi ışığı ve güneşi sever yetiştirileceği yerde kuru bir iklim olmamalı ki portakalın kalitesi düşmesin. pH seviyesi 5.5-6 olan topraklar tercih edilmeli.Daha yüksek pH sahip topraklar pH düşürülmeli. Portakal tohum ekilerek, ağaç aşılanarak üretilebilen bir meyvedir. Tohum ekimi için Mart sonu Nisan başı uygunken aşılama yöntemi için Kasım ile Nisan ayları arası tercih edilir. Eylül’de beliren meyveleri Ekim Kasım aylarından olgunlaşır ve toplanır.


Kitap Künyesi Nedir?


Her insanın olduğu gibi kitapların da kimlikleri vardır. Kitapların kimliklerine bibliyografik künye ya da kaynakça denir. Bir araştırma yaptığımızda kaynak olarak kullandığımız kitabın bibliyografik künyesini araştırmamız sonunda belirtmeliyiz. Bibliyografik künye yazarken sıralama şu şekilde olmalıdır: yazarın soyadı, yazarın adı, kitabın adı, yayınevinin adı, basım yeri, basım yılı.


c) Eğitim-öğretim yılı boyunca okuduğunuz ve okuyacağınız kitapları aşağıdaki forma uygun olarak listeleyiniz.


Cevap:

Kitabın adı:
Yazarı:
Yayınevi ve yayın tarihi:
Türü:
Sayfa sayısı:
Konusu:
Kahramanları:
Okumaya başladığım tarih:
Okumayı bitirdiğim tarih:

Bu etkinliği siz yapabilirsiniz.


5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 97 Soruları ve Cevapları


9. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki cümlelerden amaç–sonuç bildirenleri “X” ile işaretleyiniz.


Cevap:

  • (X) Gölgesinde dinlenebilmek için ağaçları kesmemeliyiz.
  • (   ) Ağaçlar kesildiği için vatanımız giderek çölleşiyor.
  • (X) Daha yaşanılır bir dünyada olmak için ağaç dikmeliyiz.
  • (   ) Ağaçlar bize atalarımızdan yadigârdır.
  • (   ) Doğayı çocuklarımızdan ödünç aldık.

b) Aşağıdaki amaç–sonuç cümlelerinin amaç ve sonuç bölümlerini yazınız.


Cevap:

• Uluslararası konferansa katılmak için Paris’e gitti.

Amaç: Uluslararası konferansa katılmak.
Sonuç: Paris’e gitmek.

• Bol su içiyorum, daha sağlıklı olmak için.

Amaç: Daha sağlıklı olmak.
Sonuç: Bol bol su içmek.


10. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki dizeyi okuyunuz. Soruları cevaplayınız.


Ey hemşehri, sakın kesme!


a) Bu dizenin sonunda hangi noktalama işareti kullanılmıştır?


Cevap: Ünlem.


b) Bu noktalama işareti niçin kullanılmıştır?


Cevap:  Uyarı sözünü belirtmek için kullanılmıştır.


c) “Hanımefendi bugün de işe pek erken (!) geldiniz.” cümlesindeki ünlem işareti niçin kullanılmıştır?


Cevap: Kelimeye alay, kinaye veya küçümseme anlamı kazandırılmak için konmuştur.


ç) “Simitçi! Bana bir simit lütfen.” cümlesindeki ünlem işaretinin kullanım amacı nedir? Yazınız.


Cevap: Seslenme amacıyla kullanılmıştır.


11. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerin hangilerinde ünlem işareti kullanılmalıdır? İşaretleyiniz.


Cevap:

  • (   ) Her bayram içimi sevinç kaplar
  • (   ) Gelecek yıl bu adaya tekrar geliriz
  • (X) Aa, ne kadar düşüncesiz davranmış
  • (   ) Olanlar karşısında çok üzgünüm
  • (X) Vah, bu da mı gelecekti başına

5. Sınıf Türkçe Anıttepe Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 98 Soruları ve Cevapları


12. ETKİNLİK


Soru : Kemal’in dedesi, çocuklara ve gençlere öğütler vermektedir. Dinlediğiniz şiirden hareketle Kemal’in dedesi sizlere başka hangi öğütler verebilir? Yazınız.


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 94-95-96-97-98 Cevapları Anıttepe Yayıncılık
“5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 94-95-96-97-98. Sayfa Cevapları Anıttepe Yayıncılık”

Cevap:

  • Ağaçlar hayatımız için önemlidir.
  • Ağaçlar çevremizi güzelleştirir.
  • Ağaçlar bizlere ihtiyacımız olan oksijeni verir.

BİR SONRAKİ DERSE HAZIRLIK


1. Türk halı ve kilimlerinde kullanılan başlıca motifleri araştırınız. Bulduğunuz motifleri sınıfa getiriniz.


Cevap: Türk halı ve kilimlerinde kullanılan başlıca motifleri araştırınız. konusunun kısa ve farklı cevapları için TIKLAYINIZ.

Eli belinde motifi: Dişiliğin simgesidir aynı zamanda bolluk, bereket, neşe, mutluluk anlamı da taşır.

Koç boynuzu: Erkekliğin, gücün, kahramanlığın sembolüdür. Anadolu kültürünün dışında dünyada da koç boynuzu güç kuvvet ve erkeklik anlamları taşır.

Su yolu motifi: Yaşamın sürekliliğini bedensel ruhsal arınmayı simgeler.

Bereket motifleri : 3 gruptan oluşur. İlk grup meyve balıkları ikinci grup doğadan canlı örnekleri içerirken üçüncü grup doğadan cansız ögeleri içerir. Bereket motifine en güzel örnek nar meyvesidir.

El Parmak Tarak motifleri: El insanı hayvandan ayıran en belirgin özelliğidir. El kudreti ve hükmetme gücünü simgeler. Tasvir edilirken gerçeğe benzer şekilde beş çubuk beş nokta kullanılmıştır. Çeşitli çubuk bağlama şekillerine göre parmak tarak ismini alır.

Muska ve nazarlık motifi: Nazar taşıdığına inanılan kimseden evini hayvanına mal ve mülküne hatta cansız nesnelere zarar vermesini koruduğuna inanılan bir motiftir.

İlgili Makaleler

7 Yorum

  1. Hamdiye dedi ki:

    Ağaçlar  ülkemizin akcigerleridir.Ağaçlara sahip çıkmalı onları k esmemeli zarar vermemeliyiz.Boş ve çorak yerlere fidan dikmeliyiz.

  2. Nuran dedi ki:

    Ağaçlar bizler için hayati önem taşıyan bitkiler olduğunu söyleyebiliriz ağaçlar bizlere çeşitli nimetler verdiği gibi yapısından da çeşitli eşyalar çıkarmakta ve bizlere temiz olsun sizden vermektedir ülkemizde sürekli olarak ağaçlandırma yapılması ülkemizin yeşil bir yer olması büyük önem taşımaktadır tarih boyunca bütün liderler ormanların ve ağaçları ne kadar önemli olduğu hakkında insanlara öğütler ve rekabet etmeleri konusunda onları da uyarılarda bulunmuş ve doğa sevgisi insanlara aşılanması için birçok sözler ve öğütler verdiklerini söyleyebiliriz işte biz de bu nedenle liderlerimiz diyerek ağaçlandırma yapmalı ve doğanın korunması her alanda sağlanması gerekmektedir.

  3. Hamdiye dedi ki:

    Ormanlarımız hayatımızı sürdürebilmek için çok önemli olduğunu bilmeliyiz.Ormanlar ağaçlarla dolu olduğu için sağlığımızı da olumlu yönde etkiler. Ağaçlar  birer oksijen kaynağıdır.bu yüzden ormanlarımızı atsız bırakmamalı ormandaki ağaçlarımızı kesmemeli onları herhangi bir orman yangını önlemek için elimizden gelen her şeyi yapmalıyız. Yalnız ormanlarda değil çevremizde her yerde boş bulunan yerleri ağaçlandırma lıyız. Herkesten bir ağaç kaybolan bir umut demektir.Ağaçlar yalnız insanlar için de hayvanlar için de birer ev ve oksijen kaynağıdır.Ağaçlardan yalnız oksijen de meyve ihtiyacımızı da karşılarız.ayrıca sıcak yaz günlerinde serinlemek için ağacın altında oturmak çok iyi bir fikir olabilir.

  4. Ecrin dedi ki:

    Lütfen ağaçlarımızı kesmeyelim.Onlara değer verelim.Fidanlar dikelim.Onları koruyalım.

  5. onur dedi ki:

    100 aldım kopya çektim

  6. j_hope❤️ dedi ki:

    cook iyi bir uygulama

  7. I love you dedi ki:

    her zaman burdayım bakarak 100 alıyor bu uygulama sayesinde takdir alıyorum

     

     

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.