5. Sınıf Türkçe

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 Cevapları KOZA Yayınları

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 Cevapları KOZA Yayınları

5.Sınıf Türkçe Ders Kitabı KOZA Yayınları 238-239-240-241-242 Sayfa Cevapları Piyano ile Piyanist

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları KOZA Yayınları

HAZIRLIK

1. Ne tür müzikler dinlemekten hoşlanırsınız?
Cevap: Pop ve rap müzikleri dinlemekten hoşlanırım. 


2. Aşağıda görselleri verilen müzik aletlerinden hangilerinin seslerini beğeniyorsunuz? Neden?
Cevap: 

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 Cevapları KOZA Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları KOZA Yayınları

 1. ETKİNLİK

Dinleyeceğiniz metinden alınmış aşağıdaki paragrafı okuyunuz. Sizce metnin devamında paragrafta anlatılan olay ne şekilde gelişmiş olabilir? Tahmin ederek yazınız. Metni dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu kontrol ediniz.

“Doğrusu bu tam aradığım gibi bir piyano.” dedi. Kuyruklu Piyano kulaklarına inanamadı. Doğru mu duymuştu! Gerçekten onun aradığı gibi bir piyano muydu? Genç adam parmaklarını Kuyruklu Piyano’nun üzerinde gezdirdi.
Tahminim: Elini gezdirmesiyle çıkan ses onu büyüleyerek çok güzel duygular uyandırmıştır. 


2. ETKİNLİK

Aşağıda verilen kelimelerin anlamlarını metinden hareketle tahmin ediniz. Kelimeleri, sözlük anlamlarından yararlanarak bulmacadaki yerlerine yerleştiriniz. Anlamını yeni öğrendiğiniz kelimeleri sözlüğünüze yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 Cevapları KOZA Yayınları


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları KOZA Yayınları

3. ETKİNLİK

Siz Kuyruklu Piyano’nun yerinde olsaydınız dükkândan çıkabilmek için neler yapar, nasıl davranırdınız? Aşağıya yazınız.
Cevap: Kuyruklu piyanonun yerinde olsaydım tuşlarımdan güzel ezgiler çıkararak satın alınmamı sağlardım. 


4. ETKİNLİK

Metinden alınan aşağıdaki deyimleri anlamlarıyla eşleştiriniz. Deyimleri birer cümlede kullanarak belirtilen yere yazınız.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 Cevapları KOZA Yayınları

Nefes almak: Ödevlerini bitirince derin nefes aldı.
El ovuşturmak: Amcasının verdiği harçlık karşısında el ovuşturdu. 
Kendinden geçmek: Yemeğin lezzetini alınca kendinden geçti. 


5. ETKİNLİK

“Piyano ile Piyanist” metnine tek kelimelik ve cümle şeklinde birer başlık belirleyiniz. Bu başlıkları ve başlıkları seçme nedenlerinizi aşağıya yazınız.

Tek kelimelik başlık: Nota
Bu başlığı seçme nedenim: Piyanonun çıkardığı seslerden dolayı seçtim. 

Cümle şeklindeki başlık: Piyanonun Gitme İsteği
Bu başlığı seçme nedenim: Piyano satılmadığı ve gitmek istediği için bu başlığı seçtim. 


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 241 Cevapları KOZA Yayınları

6. ETKİNLİK

Metnin ana fikrini en iyi ifade eden atasözünü işaretleyiniz.
Cevap:

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238-239-240-241-242 Cevapları KOZA Yayınları


7. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları metne göre sözlü olarak cevaplayınız

Müşteriler Kuyruklu Piyano’yu neden almıyorlar?
Cevap: Müşteriler Kuyruklu Piyano’yu pahalı ve büyük olduğu için almıyorlar. 


Kuyruklu Piyano, yanına gelen iyi giyimli adamla başta neden ilgilenmiyor?
Cevap: Kuyruklu Piyano, yanına gelen iyi giyimli adamın da diğer müşteriler gibi kendisini almayacağını düşündüğü için ilgilenmiyor. 


Kuyruklu Piyano satın alınacağını nasıl anlıyor?
Cevap: Kuyruklu Piyano satın alınacağını beyaz giyimli adamın tuşlarına dokunmasından anlıyor. 


İyi giyimli adam Kuyruklu Piyano için salonunda nasıl yer açmayı düşünüyor?
Cevap: İyi giyimli adam Kuyruklu Piyano için salonundaki gereksiz eşyaları kaldırarak yer açmayı düşünüyor. 


Kendinize bir şeyler alırken nelere dikkat ediyorsunuz?
Cevap: Kendime bir şeyler alırken fiyatına ve kalitesine dikkat ediyorum. 


8. ETKİNLİK

Metni bir kez daha dinleyiniz. Metne ait hikâye unsurlarını yazınız.
Cevap:

Şahıs kadrosu: Kuyruklu piyano, dükkan sahibi, iyi giyimli iki adam.

Olay: Kuyruklu piyanonu pahalı ve büyük olmasından kimsenin almaması ve piyanonun gitmek için çabalaması. 

Yer (mekân): Dükkan

Zaman: Bilinmiyor


5. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 242 Cevapları KOZA Yayınları

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerdeki yazım ve noktalama yanlışlarını düzelterek yeniden yazınız.
Cevap: 

ahmetin bu davranışı onu hayli üzmüştü
⇒ Ahmet’in bu davranışı onu hayli üzmüştü.

İstiklâl marşımızın yazarı Mehmet akif Ersoydur.
⇒ İstiklal Marşı’mızın yazarı Mehmet Akif Ersoy’dur.

19 mayıs Atatürkü anma Gençlik ve Spor bayramını coşkuyla kutladık
⇒ 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı coşkuyla kutladık.


10. ETKİNLİK

Bir müzik grubu kurduğunuzu hayal ediniz. Grubunuzda kimlerin yer alacağı, hangi enstrümanları çalacakları, vokalin kim olacağı ve grubunuzun söyleyeceği şarkılar hakkında kısa bir hikâye yazınız. Metninize, içeriğine uygun bir başlık belirleyiniz. Yazmaya başlamadan önce ana fikrinizi belirleyiniz. Giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşan bir taslak oluşturunuz. Taslağınızda bu bölümlerde ne tür bilgilere yer vereceğinizi belirleyiniz. Yazınızı bitirdikten sonra gözden geçirerek varsa yazım ve noktalama hatalarınızı düzeltiniz. Hikâyenizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: 

Aslan, Tusem, Alparslan, Merve ve Hande aynı okula giden beş yakın arkadaştı. Bir gün, müziğe olan ilgileriynden dolayı bir müzik grubu kurmaya ve enstrümanlarını, vokallerini ve çalacakları şarkıları belirlemeye karar verdiler.

Bir araya geldiklerinde, her birinin hangi enstrümanı çalabileceğini konuşmaya başladılar. Aslan, uzun zamandır gitar çalmayı öğreniyordu ve grupta gitara talip oldu. Tusem ise davulları çok seviyordu, bu yüzden davulda kendini görmek istedi. Alparslan, klavyede olması gerektiğini düşündü ve klavye çalmaya karar verdi. Merve güzel bir sesi olduğunu biliyordu ve grupta vokal olarak yer almayı istedi. Son olarak, Hande’nin bas gitar çalma yeteneği vardı, bu yüzden bas gitarist olarak başladı.

Enstrümanları belirledikten sonra, sıra geldi hangi şarkıları çalacaklarına karar vermeye. Her biri favori şarkılarını önerdi ve sonunda “Yürüyelim Arkadaşlar” adlı bir şarkı üzerinde anlaştılar. Bu şarkı, dostluk ve birlik duygusunu yansıttığı için onların arasında özel bir anlam taşıyordu.

Grubun sonraki adımı, beraber düzenli olarak prova yapmaktı. Haftada birkaç kez buluşuyorlar ve hep birlikte şarkılarını iyileştirmeye çalışıyorlardı. Öğretmenleri de onlara destek oldu ve müzik odasını kullanmalarına izin verdi.

Zaman geçtikçe, grup daha da iyi hale geliyor ve şarkılarını arkadaşlarına söylemek istiyorlardı. 23 Nisan’da sahne almak için Aslan, Müdür Yardımcısı Mehmet Öğretmen ile konuştu ve izin aldılar. 23 Nisan kutlamalarında okulun sahnesine çıkıp Yürüyelim Arkadaşlar şarkısını başarılı bir şekilde söylediler ve arkadaşlarına şarkılarını söyleyebildiklerinden dolayı çok mutlu oldular.

Bu tören sayesinde, Aslan, Tusem, Alparslan, Merve ve Hande gerçek bir ekip ve arkadaş olmanın ne kadar harika olduğunu fark ettiler. Arkadaş olmanın gücüyle bir araya gelip bir şeyler yapabilmenin tadını çıkardılar.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.