6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları Esmeralda’nın Şarkısı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 230 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Azim nedir?
Cevap: Azim bir işi yapma isteğidir. 

2. Hayal kuruyor musunuz? Peki, hayallerinize ulaşmak için neler yapıyorsunuz?
Cevap: Hayal kuruyorum ve hayal kurmayı çok seviyorum. Hayallerime ulaşmak için her zaman disiplinli ve azimli bir şekilde çalışmalarımı sürdürüyorum. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 234 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Metinde koyu renkte yazılmış olan kalıplaşmış söz gruplarının yani deyimlerin anlamlarını deyimler sözlüğünden öğreniniz ve birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kafasına koymak
Anlamı → Kesin yapacağı bir şeyi belirlemek ve zamanını beklemek
Cümle → Tatile gitmeyi kafaya koydu plan yapmaya başladı. 

Gözyaşlarına boğulmak
Anlamı → Aşırı şekilde ağlamak
Cümle → Bebeğini kucağına alan anne gözyaşlarına boğuldu.

Gözüne çarpmak
Anlamı → Dikkatleri üstüne çekmek
Cümle → Saçlarının rengi gözüne çarptı.


2. Etkinlik

Aşağıda bazı metin türleri ve özellikleri verilmiştir. Okuduğunuz metin, aşağıda özellikleri verilmiş olan hangi metin türüne ait olabilir? İşaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi


3. Etkinlik

Metindeki olayların sırasını belirleyerek olay örgüsünü oluşturunuz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 235 Cevapları ANKA Yayınevi

4. Etkinlik

Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Jimnastik antrenörünün neden en sevdiği öğrenciler başlangıç seviyesinde olanlardır?
Cevap: Başlangıç seviyesinde olan öğrenciler cesur oldukları için en sevdiği öğrencilerdir. 

2. Kurslara kimler katılabiliyordu?
Cevap: Kurslara katılım her yaştan sağlanmaktadır. 

3. Darwin ile Esme arasındaki fark nedir?
Cevap: Darwin görme engelli bir bireydir. Buna rağmen cesur ve azimli biridir. Esme ise engeli yoktur fakat kendine inancı yoktur. 

4. Antrenör neyin gücüne inanmaktaydı?
Cevap: Antrenör bir işi başarmak için inanma gücüne inanmaktaydı. 

5. Kursu resimleyen bir fotoğrafçı olsaydınız okuduğunuz metinden kimi fotoğraflardınız? Neden?
Cevap: Ben Darwin’i fotoğraflardım. Çünkü engellerine rağmen kendine inanmış ve başarmıştır. 

6. Antrenörün bir öğretmen olarak yaşadığı en büyük keyif nedir?
Cevap: Öğrencilerin yapmaya zorlanacakları şeyleri yapmalarına yardımcı olması en büyük keyfidir. 

7. Bir dönem kursa katılan bir öğrenciyi bir sonraki dönem almak istememesinin nedeni antrenörün hangi kişilik özelliğine sahip olduğunu gösterir? Antrenörün bu davranışı doğru mudur? Siz aynı durumda olsaydınız nasıl davranırdınız?
Cevap: Her öğrenciye eşit davranmak istediği için adaletli biridir. Buda doğru bir davranıştır. Bende olsam aynı şekilde davranırdım. 

8. Esmeralda içindeki ışığı azimle jimnastik yaparak keşfetti. Ancak herkes aynı olanaklara sahip olmayabilir. Böyle zorluklar yaşayan biri için alternatif öneriler neler olabilir?
Cevap: Aynı olanaklara sahip olmayan kişiler için okullarda kurslar açılabilir. Öğretmenlerin özel seçilmesi gerekir. 


5. Etkinlik

Cevaplarıyla birlikte metinle ilgili üç soru hazırlayınız.
Cevap:

Soru 1: Darwin’in kafasına koyduğu şey nedir?
Cevap: Darwin trambolinde havada düz takla atmayı kafasına koymuştu.

Soru 2: Darwin havada düz takla atmayı ne zaman başarmıştır?
Cevap: Darwin kursun son günü havada düz takla atmayı başarmıştır.

Soru 3: Antrenörün en büyük pişmanlığı nedir?
Cevap: Öğrencilerinin spor salonu dışındaki hayatları hakkında pek çok şey öğrenmemiş olmaktır. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları ANKA Yayınevi

6. Etkinlik

Okuduğunuz metin hikâye edici mi yoksa bilgilendirici bir metin midir? Cevabınızı gerekçesi ile birlikte uygun boşluğa yazınız.
Cevap: Metin bir anıyı anlattığı için bilgilendirici bir metindir. Anılarda yaşanmış ve tanık olunmuş olaylar anlatılır. 


7. Etkinlik

Azim ve kararlılıkla çözülemeyecek sorun, aşılamayacak engel yoktur. Bu düşünceden hareketle çözümünün zor olduğunu düşündüğünüz sorunların listesini yapınız. Her sorun için çözüm yolları düşününüz.
Cevap:

Başarmak İstediklerim: 

  • Çevre ve Şehircilik Mühendisi olup en iyi projeyi hazırlamak
  • Dünyayı gezmek.

Çözüm Yollarım: 

  • Planlı çalışmak.
  • Azimli olmak ve bu yolda sınavlara hazırlanmak.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları ANKA Yayınevi

9. Etkinlik

Aşağıda “Esmeralda’nın Şarkısı” metninden alınan cümleler bulunmaktadır. Farklı yazı karakteri ile belirginleştirilmiş olan kelimelerin cümlede hangi isimlerin yerine kullanıldıklarını işaretleyiniz.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

Bu zamirleri kullanarak birer cümle kurunuz.
Cevap: 

  • Evdeki çiçekler renk renk açmış
  • Aldığım kalemleri onu da düşünerek aldım.
  • Yaptığın işler beni şüpheye düşürdü.
  • Bunu aldığın yere geri koy
  • Ortaokuldan herkes meslek sahibi olmuş ki birisi yazılımcılıkta ilerleyerek bir şirkette çalışmaya başlamış.
  • Kendini çok başarılı biri olarak görüyor. 
  • Onları bu yaz tatile götüreceğim.

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları ANKA Yayınevi

10. Etkinlik

Metindeki Darwin’in engeli neydi? Çevrenizde engelli insanlar var mı? goo.gl/bUvHbG adresinden ya da dinleme-izleme cd’nizden “Görme Engelliler Kamu Spotu”nu izleyiniz. Resimde gördüğünüz insanlar ne gibi sorunlar yaşıyor olabilirler? Yaşadıkları sıkıntıları nasıl azaltabiliriz?
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 230-234-235-236-237-238-239-240. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 239 Cevapları ANKA Yayınevi

11. Etkinlik

Spor yapmak hem keyifli hem de dikkat edilmesi son derece gerekli bir faaliyettir. Aşağıdaki soruları verilen kullanım kılavuzuna göre cevaplayınız.

1. Pateniniz var mı? Kaymayı seviyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Patenim yok ve kaymayı sevmiyorum Çünkü kaymaktan korkuyorum. 

2. Paten kaç yaş ve kilo aralığı için tasarlanmıştır? Kullanım kılavuzunda bu bilgiye gerek var mıdır? Açıklayınız.
Cevap: paten 11-15 yaş ve 45-65 kilo aralığında olanlar için tasarlanmıştır. Bu bilgi kullanım kılavuzunda olması gerekir. Çünkü zarar görmemesi  ve bilinçsizce kullanılmaması için bu bilgilerin bilinmesi gerekir. 

3. “Büyüklerden yardım alınız.” denmesinin sebebi ne olabilir? Büyüklerinizden yardım alıyor musunuz? Açıklayınız.
Cevap: Büyüklerden yardım alın denmesinin sebebi yanlış kullanılmasını önlemek ve zarar görülmesini engellemek içindir. 

4. Kaskın, koruma dizlik ve kollukların işlevleri neler olabilir? Bunlar kullanılmadığı takdirde neler yaşanabilir?
Cevap: Herhangi bir kaza durumunda zarar görmeyi engellemek içindir. 

5. Yüksek sesle müzik dinlemenin paten kullanımına sakıncası ne olabilir?
Cevap: Çevremizdeki sesleri duymayı engelleyeceği için bu da zarar görmemize veya başkasının zarar görmesine sebebiyet verebilir.

6. Trafik kurallarına sadece paten yapanlar mı uymalıdır? Açıklayınız.
Cevap: Trafik kurallarına trafikte olan bütün sürücüler ve yayalar uymalıdır. Çünkü hepsi bu kurallardan sorumludur. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 240 Cevapları ANKA Yayınevi

12. Etkinlik

Aşağıdaki metinleri okuyunuz. Metinlerle ilgili duygu ve düşüncelerinizi anlatan bilgilendirici bir metin yazınız. Yazarken anlatımı bozan ifadeler kullanmamaya dikkat ediniz.
Cevap:

Engelli insanların sanata olan ilgisi ve yetenekleri, toplum tarafından henüz bilinmemektedir. Bedensel veya zihinsel engeller, onların hayal dünyasını sınırlayamaz; aksine, yeni ve benzersiz bir bakış açısıyla sanatlarını yaparlar.

Sanat, engelli insanlar için hem bir terapi aracıdır hem de toplumla katılmalarını sağlar. Resim, müzik, dans, tiyatro ve yazma gibi çeşitli sanat dalları, engellilerin iç dünyalarını keşfetmeleri ve güçlü duygusal bağlar kurmaları için birer fırsattır. Örneğin, işitme engelli bir şarkıcı hayal dünyasını kullanarak harika müzikler ve ritimler oluşturabilir.


Sonraki Metne Hazırlık

“Sağlıklı beslenme” konulu araştırma yapınız.
Cevap: Sağlıklı beslenme, yeterli ve dengeli beslenmektir. Vücudumuzun düzenli çalışması için her besin tüketilmesi gerekir. Vücut yeterli miktarda yağ, karbonhidrat, protein, vitamin ve mineral alması gerekir. 

 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.