6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi

6.Sınıf Türkçe Ders Kitabı ANKA Yayınevi 246-248-249-250. Sayfa Cevapları Hem Spor Hem Dans Jimnastik

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları ANKA Yayınevi

Düşünelim – Tartışalım

1. Hangi spor dalları ile uğraşıyorsunuz? Niçin?
Cevap: Yüzme ve voleybol spor dalları ile uğraşıyorum. Bu spor dallarında güçlendiğimi ve vücudumun daha enerjik olduğunu hissediyorum. 

2. Sporun hayatınıza olumlu katkıları nelerdir?
Cevap: Spor vücudumun daha sağlıklı ve daha enerjik olmasını sağlamaktadır. Spor aynı zaman da sosyalleşmemizi ve yeni fikir, düşünce edinmemizi sağlar. 

3. Jimnastik hakkında neler biliyorsunuz?
Cevap: Jimnastik vücudun esnek olmasını, gevşemesini ve rahatlamasını sağlayan bir spor dalıdır. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları ANKA Yayınevi

1. Etkinlik

Önemli görüp çizdiğiniz bölümleri anlamlı bir paragraf şeklinde yazınız.
Cevap: Jimnastiğin birçok çeşidi vardır. En yaygın çeşitleri ise artistik, ritmik ve trambolin jimnastiktir. Ritmik jimnastik genellikle kadınların yaptığı bir çeşittir. Diğerleri ise karışık olarak yapılmaktadır. Jimnastikte yapılan hareketleri, doğru, güzel ve düzgün yapmamız gerekir. Ülkemizde günden güne jimnastik konusunda kendisini geliştirmeye başlamıştır. 2016 senesine Ayşe Begüm Onbaşı Kore’de düzenlenmiş olan Aerobik Dünya Şampiyonası’nda 15-17 yaş kategorisinde altın madalya kazanmıştır. Jimnastiğe erken yaşta başlamak çok önemlidir. Küçük yaşta bu sporda başarılı olma ihtimali daha yüksektir. 


2. Etkinlik

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Jimnastiğin en bilinen türleri nelerdir?
Cevap: Jimnastiğin en bilinen türleri artistik, ritmik ve trambolin’dir.

2. Ritmik jimnastik ne tür aletlerle yapılmaktadır?
Cevap: Ritmik jimnastik lobut, çember, top, kurdele gibi aletlerle yapılmaktadır. 

3. Jimnastik sporuna kaç yaşında başlanması önerilmektedir? Bunun sebebi ne olabilir?
Cevap: Jimnastik sporuna 3 yaşında başlanılması önerilmektedir. Bu yaşta başarılı olma oranı daha yüksektir. 

4. Jimnastik gösterilerini izlemek neden bir dans gösterisine benzetilmektedir?
Cevap: Ritmik hareketler ile yapıldığı zaman ve göze hitap ettiğinden dolayı dans gösterisine benzetilmiştir. 

5. Jimnastik yapan bireylerin hangi yönleri gelişir?
Cevap: Jimnastik yapan bir birey esnek, kuvvetli ve atletik olur. 

6. Ayşe Begüm Onbaşı kimdir? Bu alanda ne tür başarılar kazanmıştır?
Cevap: Ayşe Begüm Onbaşı, Türk jimnastikçidir. 2016 yılında Kore’de düzenlenmiş olan Aerobik Dünya Şampiyonası’nda15-17 yaş kategorisinde altın madalya kazanmıştır. 

7. Herhangi bir spor dalında elde ettiğiniz başarılarınız var mı? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ben voleybol sporunda okullar arası düzenlenen yarışma da 2. olarak madalya kazandım.

8. Düzenli spor yapmak insana neler kazandırır? Hangi spor dalları çocuklara daha uygundur?
Cevap: Düzenli olarak spor yapmak insan sağlığına çok iyi gelir. Bedenimizi rahatlatır. Kilomuzu dengeler, dinç olmamızı sağlar. 


3. Etkinlik

Atatürk’ün aşağıdaki özdeyişini sınıfta tartışınız. Konuşmalarınızda uygun geçiş ve bağlantı ifadelerini kullanınız (Ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte, buna rağmen). “Ben sporcunun zeki, çevik aynı zamanda ahlâklısını severim.”
Cevap: Atatürk’ün söylediği söz sporcuların zeki, çevik ve ahlaklı olması gerektiğini anlatmak istemiştir. Spor yapmak insanı daha çevik, algıları açıldığı için daha zeki yapar. Ancak ahlaklı olmak kişiye bağlı bir durumdur. Ahlaklı olmamız toplumdaki yerimizi, kendi değerimizi yükseltir. Bu sporda da geçerlidir. Sporda ahlaklı olmak rakiplerimize de duyduğumuz saygıyı gösterir.


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları ANKA Yayınevi

4. Etkinlik

Aşağıdaki metinde yapılmış olan yazım yanlışlarını ve noktalama eksiklerini belirleyiniz. Yazım yanlışlarını düzelterek ve noktalama eksikliklerini gidererek metni yeniden yazınız.
Cevap:

Sporda asıl amaç ille de kazanmak değil spor yapmaktır(.) Önemli olan spor yapmak mücadele eden taraflardan biri olabilmektir (.) Karşılaşma sonucunda elde edilen kupalar (,) madalyalar seneler akıp geçtikçe unutulur (;) anlamını (,) değerini yitirir. Bu müsabakalarda edinilen dostluklar ise ömür boyu devam eder (.) Sağlık ise ömür boyu sizinle olursa dünyanın da en şanslı insanısınızdır (.) Ayrıca kaybetmek de kazanmak da dünyanın sonu değildir (.) Bugün kaybetmişsiniz ama bir gün bir bakmışsınız kazanmışsınız (.) Bu yüzden tarafların birbirlerini hor görmeleri yanlış bir tutumdur (.) Ne ekerseniz onu biçersiniz (.) Dostluksa tarlanıza ektiğiniz, biçtiğiniz de dostluk olur.


5. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde bulunan ek hâlindeki zamirlerin bulunduğu kelimeleri belirleyip yazınız.
Cevap:

Evin önündeki, henüz yeni çiçek açmış. (–ki eki sıfat yapan –ki ekidir.)
Sağlığım, her geçen gün daha iyiye gidiyor. (Sağlık- ım: iyelik zamiri)
Korfbol, kadın erkek birlikte oynanabilen tek spor dalıdır. (dal- ı – dır: iyelik zamiri)
Spor yaparken ruhumu dinlendiriyorum. (ruh – um – u : iyelik zamiri)


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları ANKA Yayınevi

6. Etkinlik

Aşağıdaki cümlelerde hangi anlam ilişkilerinin olduğunu belirleyiniz ve gerekli işaretlemeleri yapınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250. Sayfa Cevapları ANKA Yayınevi


7. Etkinlik

Aşağıdaki kavram kutusundan yararlanarak “sporda dostluk” konulu bir öykü yazınız. Öykünüze uygun bir başlık koyunuz.
Cevap:

Ömer ve Hande, güneşli bir cumartesi öğleden sonra bahçede buluşmuşlardı. Ömer ve Hande satranç oynamayı çok seviyorlardı ve oynamaya karar verdiler.

Ömer’in sırası gelmişti taşı oynamak için. Ancak dikkatsizlikle yanlış bir hamle yaparak taşı yanlış yere koymuştu. Ömer, hemen fark etti ve utanç içinde “O taşı oraya koymamalıydım, aklımdan çıkmış.” diyerek üzgün şekilde konuştu..

Hande duraksadı ve arkadaşına anlayışla baktı. “Ömer, herkes hata yapabilir. Çok da önemli değil. Bir şans daha verelim sana, hamleni geri alabilirsin” diye yanıtladı.

Ömer şaşırdı ve minnetle gülümsedi. Arkadaşının bu kadar hoşgörülü olmasını beklemiyordu. Ömer ilk başta yapmak istemese de Hande’nin ısrarı üzerine hamlesini geri aldı. Bu sefer Ömer daha dikkatliydi ve doğru hamleyi yaparak taşını yerine koydu.

Oyunun sonunda Ömer ve Hande yenişemedi ve berabere kaldılar. Hande bunun için hiç üzülmedi çünkü arkadaşıyla oyun oynamak onun için yeterliydi.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.