4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250-251 Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250-251 Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250-251. Sayfa Cevapları KOZA Yayınları Akıl Aydınlığında

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 246 Cevapları KOZA Yayıncılık

HAZIRLIK

1. Sizce insan zekâsının bir sınırı var mıdır? Neden?
Cevap: İnsan zekasının bir sınırı yoktur. İnsan düşünebileceklerini ölçemez. Sınırsız bir zekaya sahibizdir.

2. Gelecekte ne tür buluşların yapılacağını düşünüyorsunuz?
Cevap: Gelecekte teknolojik açıdan çok buluşlar yapılacağını düşünmekteyim. 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 248 Cevapları KOZA Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Kutucukların içinde verilen kelimelerin ilişkili olduğu kelime ya da kelimeleri okuduğunuz şiirden bularak üstlerindeki yerlere yazıp tahmin ediniz. Tahminlerinizi sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını sözlüğünüze yazdıktan sonra bunları cümle içerisinde kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 246-248-249-250-251 Sayfa Cevapları KOZA Yayınları

Cümlelerim

  • Limana çok büyük bir gemi gelmiş.
  • Eşyaları kamyonla taşıdılar.
  • Tren rayların üzerinde adeta kayarak gitmektedir.
  • Fabrika bacalarına filtre takılmalıdır.
  • Dünya kendi etrafında dönmektedir.
  • Anneme doğum gününde gümüş bir kolye aldık.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 249 Cevapları KOZA Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları, şiire göre cevaplayınız.

Şair, dünyadaki bütün gelişmelerin nedenini neye bağlıyor? Siz bu konuda şair gibi düşünüyor musunuz? Neden?
Cevap: Şair, dünyada olan gelişmeleri akla bağlamaktadır. Bende şaire katılıyorum. İnsanoğlunun hayal gücü ve zekası sayesinde gelişmeler meydana gelmektedir. 

İnsan, aklını kullanarak uzayda nerelere gidebiliyor?
Cevap: İnsan aya ve gezegenlere aklını kullanarak gidebiliyor. 

Şair, “Artık tutsak değiliz yeryüzünde.” sözüyle ne söylemek istiyor olabilir?
Cevap: İnsanların yaptığı buluşlar ve araştırmalar sonucunda uzaya gidebildikleri için bu sözü söylemiştir.

Şiirde Samanyolu’na ait hangi gezegenlerden bahsediliyor?
Cevap: Dünya, Venüs, Neptün, Uranüs gezegenlerinden bahsediliyor.


3. ETKİNLİK

Şiirin ana duygusunu yazınız
Cevap: Gün geçtikçe insanların yaptıklarıyla dünyamızın geliştiği ve güzelleştiğidir.


4. ETKİNLİK

Şiirdeki gerçek ve hayalî unsurları aşağıdaki yazma alanlarına yazınız.
Cevap: 

Gerçek unsurlar: Suyla dolan baraj
                           Maviş bir topaç
                           Sofrada ekmek
                           Saksıda çiçek

Hayalî unsurlarYıldızlara yaklaşıyor uzay gemimiz
                           Ellerimin içinde Gülümsüyor evren


5. ETKİNLİK

Şiirde geçen gezegen ve yıldız adlarını aşağıdaki yazma yerlerine yazarak bunları birer cümle içerisinde kullanınız. Bu kelimelerin ilk harflerinin neden büyük yazıldığını açıklayınız.
Cevap:

Ay: Bu gece ayın dolunay olduğu gece .
Venüs: Venüs en sıcak gezegendir.
Neptün: Neptün mavi bir gezegendir.
Uranus: Uranüs en soğuk gezegendir.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 250 Cevapları KOZA Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Aşağıdaki ulaşım türlerinden hangisiyle yolculuk yapmak istediğinizi nedenleriyle yanlarına yazınız
Cevap:

Araba: Arabada yolculuk yapmayı seviyorum. Çünkü yorulduğumuzda dinlenebiliyoruz ve gördüğümüz yerlerde durup gezebiliyoruz.
Uçak: Uçakla seyahat etmek bulutların üzerinde uçmak gibi ve çok uzun yolları çok kısa sürede gitmemizi sağlıyor. O yüzden uçakla yolculuk yapıyorum.
Gemi: Gemide sırf denizi sevdiğim için yolculuk yapıyorum.


7. ETKİNLİK

“Sonraki Derse Hazırlık” aşamasında yaptığınız araştırma sonucunda edindiğiniz bilgilerden hareketle Aziz Sancar hakkındaki konuşmanızı yapınız. Aziz Sancar ile Marie Curie’nin (Mari Küri) benzer yönleri üzerinde durunuz. Ayrıca konuşma sürecinde konuşma ve dinleme kurallarına uygun hareket ediniz.
Cevap: Aziz Sancar ve Marie Curie’nin en benzer özellikleri iki bilim insanı da bilim için zorlu şartlar altında eğitim alarak kendini geliştirmiş, imkansızlıklarla bir şeyler başarmıştır. Aziz Sancar, Mardin’in Savur ilçesinde doğmuş fakir bir ailenin çocuğu iken çok çalışarak İstanbul’daki üniversiteye giderek büyük başarıları yerine getirmiş ve Nobel Kimya Ödülü kazanmıştır.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 251 Cevapları KOZA Yayıncılık

8. Etkinlik

Aziz Sancar gibi bir bilim insanı olduğunuzu düşününüz. Okulda, trafikte veya evde insanların hayatını kolaylaştıracak bir icat tasarlayınız. Bunun için arkadaşlarınızla, aile büyüklerinizle, öğretmenlerinizle görüş alışverişinde bulunabilir, onların önerilerini dikkate alabilirsiniz. cadınızı tasarlarken işlem basamaklarının sırasına uyunuz. Verilen işlem basamaklarına uyarak bir buluş yapmanın mümkün olup olmadığı hakkındaki düşüncelerinizi defterinize yazınız.
Cevap: Evlerin belli bir bölümünde bina altlarında büyük çöp kutusu icat ederdim. İnsanlar dışarıya çıkmadan çöplerini o boşluktan atarak dökecekler ve toplu bir şekilde çöpçüler direk oradan çöpleri alacaklar. Hem dışarıdaki görüntü kirliliğini, kokuyu ve mikrobu yok ederiz hem de İnsanlara kolaylık olur.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

İnternet kullanımının yaygınlaşması ile hayatımızda meydana gelen değişiklikleri araştırınız. Edindiğiniz bilgileri maddeler hâlinde defterinize yazınız.
Cevap:

Son yıllarda internet kullanımı hızla yaygınlaşmış ve hayatımızı kökten değiştirmiştir. Bu teknolojik devrim, birçok alanda büyük dönüşümlere sebep olmuştur. İnternetin yaygınlaşmasıyla beraber iletişim, bilgi erişimi, ticaret ve eğlence gibi alanlarda büyük gelişmeler yaşanmıştır.

İletişim açısından, internet dünyayı sarmış ve mesafelerin önemini azaltmıştır. Sosyal medya platformları, WhatsApp, Zoom, Skype gibi uygulamalar sayesinde insanlar artık her zaman ve her yerde iletişim kurabilmektedirler. Ayrıca, gerçek hayattaki dernek ve kulüplere benzer olarak internette yer alan topluluklara katılıp insanlar benzer ilgi alanlarına sahip kişilerle bağlantı kurabiliyorlar.

Bilgi erişimi konusunda internetin etkisi oldukça büyük olmuştur. Her türlü bilgiye kolayca ulaşabilme imkanı, insanların öğrenme süreçlerini dönüştürmüştür. E-kitaplar, online kurslar, video dersler gibi kaynaklar sayesinde insanların eğitimi kolaylaşmıştır. Ayrıca, haberlere ve güncel olaylara erişim kolaylaşmış, farklı kaynaklardan bilgi edinmek mümkün hale gelmiştir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.