4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-183-184-185-186-187 Cevapları KOZA Yayıncılık

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-183-184-185-186-187 Cevapları KOZA Yayıncılık

4.Sınıf KOZA Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 180-183-184-185-186-187. Sayfa Cevapları Dört Büyük Şair

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180 Cevapları KOZA Yayıncılık

Hazırlık

1. Sınıfa getirdiğiniz şiirlerden birini okuyunuz. Bu şiiri sevme nedeninizi açıklayınız.
Cevap: Namık Kemal’in şiirlerinin çok derin ve ruhuma dokunduğunu hissediyorum. Bu nedenle çok seviyorum. 

YOKTUR

Gül ruhluların misali yoktur.
Hurşidin o rengi âli yoktur.

Ağyar ile ülfet etmek ister
Ben ölmeden ihtimali yoktur.

Namık Kemal


2. Sizce bir şairde olması gereken özellikler nelerdir?
Cevap: Bence bir şair özgün, yaratıcı, hitabeti güçlü, kelime dağarcığı ve hayal gücü geniş olmalıdır. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 183 Cevapları KOZA Yayıncılık

1. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki kelimeleri bulmacada belirginleştiriniz. Bu kelimelerin anlamlarını metinde geçtikleri cümleden hareketle tahmin edip yazınız. Tahminlerinizi kelimelerin sözlük anlamlarıyla karşılaştırınız. Bu kelimeleri anlamlarıyla birlikte oluşturduğunuz sözlüğe yazdıktan sonra bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-183-184-185-186-187 Cevapları KOZA Yayıncılık

Tahminler: 

usta: İşini en iyi şekilde yapan.
oturum: Toplantı
sürgün: Ceza vermek amacıyla uzak bir yere göndermek.
ödül: Yapılan başarılar için ödül verilmesi.
sanat: Hayal gücü ve yetenekle birlikte ortaya çıkan ürün.
ünlü: Herkesçe tanınmış kişi.
sanatçı: Sanatı yapan kişi.
hüzün: Üzülmek.
çağdaş: Aynı dönemde olanlardan her biri.

Cümlelerim:

usta: Döner ustası adeta şaheser yaratmış. 
oturum: Sınavın ikinci oturumu daha zordu.
sürgün: Yaptığı kötü şeyler sürgün edilmesine neden oldu.
ödül: Başarısını ödülle kutladık.
sanat: Resim sanatı benim için her zaman ilgi çekici olmuştur. 
ünlü: Bir gün ünlü olacağına inanıyordu. 
sanatçı: Müzik sanatçılarının çoğunu tanıyorum. 
hüzün: Yaşadıkları derin bir hüzne boğmuş. 
çağdaş: Şu iki şair çağdaş mı?


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları KOZA Yayıncılık

2. Etkinlik

Metinden alınan aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin eş anlamlılarını altlarına yazınız. Bu kelimeleri aynı cümlede eş anlamlısı yerine kullanınız. Cümlelerin anlamı değişti mi? Neden? Metinde geçen diğer eş anlamlı kelimeleri belirleyiniz.
Cevap:

Şiirleri okundu, anıları tazelendi.

Eş anlamlısı: Hatıra.
Cümlem: Yazar hatıra türünde yazıyor. 


Öbürlerinin adlarını da bilmeyen yoktur.

Eş anlamlısı: İsim.
Cümlem: İsimleri eski sahabeleri hatırlattı.


Özgürlük ve yurt şairidir o.

Eş anlamlısı: Vatan.
Cümlem: Vatan bölünemez bir değerdir. 


3. Etkinlik

Okuduğunuz metinden hareketle adı geçen şairler hakkında verilen bilgileri uygun yerlere yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-183-184-185-186-187 Cevapları KOZA Yayıncılık


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları KOZA Yayıncılık

4. Etkinlik

Aşağıda verilen kelimelerin zıt anlamlılarını metinde bulunuz. Bunları birer cümlede kullanınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 180-183-184-185-186-187 Cevapları KOZA Yayıncılık


5. Etkinlik

Şiire en yakın sanatlardan biri de müziktir. Bazı şairlerin, şiirlerini enstrümantal müzik eşliğinde okudukları bilinmektedir. Bildiğiniz böyle bir şair var mıdır? Varsa, şiirlerini dinlerken neler hissettiğinizi açıklayınız. Yoksa bilgi teknolojilerinden yararlanarak şiirlerini seslendiren ve aşağıda görselleri verilen şairleri araştırınız.

Siz bir şair olsaydınız şiirlerinizi seslendirerek sesli kayıt altına almak ister miydiniz? Nedenleriyle açıklayınız.
Cevap: Ben bir şair olsaydım şiirlerimi seslendirerek sesli kayıt altına almak isterdim. Çünkü şiirlerimi gelecek nesillerde kendi sesimle ve benim hitabetimle dinleyebilirdi. 


4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları KOZA Yayıncılık

6. Etkinlik

Defterinize yukarıdaki örneklerden farklı olacak şekilde içinde kısaltmaların geçtiği beş cümle yazınız.
Cevap:

  • Şehit Mehmet Dursun Sk. 
  • Prf. Dr. Tuna Tunç ile görüştüm. 
  • 61 No. lu dairede oturuyorum
  • 3 kg. elma ve 1 kg. çilek aldım. 

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 187 Cevapları KOZA Yayıncılık

8. Etkinlik

Konusunu ve ana duygusunu belirleyerek bir şiir yazınız. Şiirinizi yazmadan önce yazmak istediklerinizi zihninizde tasarlayınız. Şiirinizde eş sesli ve mecaz anlamlı kelimeleri de kullanmaya özen gösteriniz. Ayrıca dilimize henüz yerleşmemiş yabancı kelimeler yerine Türkçe karşılıklarını kullanmaya dikkat ediniz.
Cevap:

Konu: Doğanın güzellikleri.

Ana duygu: Doğa sevgisi.

DOĞANIN SICAK SEVGİSİ

Doğanın güzellikleri gönlümde yeşerir, 
Gözlerimle seyrederken her bir çiçeği, 
Sevgiyle dolup taşar içimde coşkusu, 
Şükürle dolar kalbim, sımsıcak sevgisi.

Dağların yüce zirveleri beni büyüler, 
Rüzgarın nağmeleri ruhumda çoşar, 
Ağaçlarla dans ederim, neşeyle güler, 
Doğanın derinliklerinde huzuru ararım.

Deryaların mavisine hayranım derinden, 
Kuşların melodileriyle uçarım özgürce, 
Gökyüzünün kollarında yıldızlarla serzeniş, 
Doğayla bütünleşirim, sevgiyle özveriyle.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.