2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 134-135-136-137-138 Cevapları ADA Yayınları
2. Sınıf Türkçe Ada Matbaacılık Yayıncılık Çocuk Mu Robot Mu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 134, 135, 136, 137, 138
Çocuk Mu Robot Mu Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 134-135-136-137-138
Soru : “Robot” denince aklınıza ne geliyor?
Cevap:
“Robot” denilince aklıma mekanik yapılmış olan robotlar ve mutfak robotu geliyor. Ben daha önce çamaşır makinası gibi makinaların da robot olabileceğini hiç düşünmemiştim.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 135 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : Dinleme metniyle ilgili resmi inceleyiniz. Resimde gördüklerinizden yararlanarak konusunu tahmin ediniz. Şiiri dinledikten sonra tahmininizin doğruluğunu değerlendiriniz.
Cevap:
Resimde bir anne kızına mutfak robotlarını gösteriyor ve tanıtıyor gibi görünüyor. Ona özelliklerini anlatıyor veya yeni alınmış bir eşya hakkında bilgi veriyor olabilir. Yada kız annesine soru sormuşta olabilir diye tahmin etmiştim. Şiiri dinledikten sonra o kadının annesi değil yengesi olduğunu ve robotları övdüğünü anlamış oldum.
2. Etkinlik
Soru : Soruları, dinlediğiniz şiire göre cevaplayınız.
Robotları kim övüyor?
Cevap: Robotları, kızın yengesi övüyor.
Evdeki robotların hangi özellikleri vurgulanıyor?
Cevap: Evdeki robotların maharetli olduğu, bulaşığı yıkadığı, evi temizlediği ve bunu yapmak için sadece düğmesine basmanın yeterli olduğu vurgulanıyor.
Çocuk, robotlarda olmayan neleri söylüyor?
Cevap : Çocuk ,robotlarda yanak ve yürek olmadığını söylüyor.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 136 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Şiirdeki çocuk, yengesi robotları övdükçe ne hissetmiş olabilir? Arkadaşlarınızla konuşunuz. Çocuk, hissettiği duyguyu yüzüyle nasıl belirtmiştir? Çizerek gösteriniz.
Cevap:
Şiirdeki çocuk , yengesi robotları övdükçe kendini işe yaramaz ve değersiz hissetmiş olabilir. Çocuk, hissettiği duyguyu elini yüzüne götürerek şaşkınlık ifade etmiştir.
4. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki cümlede noktalı yeri hangi kelimeyle tamamlayabiliriz? Dinlediğiniz şiirden yararlanarak yazınız.
Cevap: Çeşitli işler yaptırılabilen otomatik araçlara ….robot…… denir.
Soru : Şiirde hangi makinelere “robot” deniyor?
Cevap: Şiirde bulaşıkları yıkayan ve evi temizleyen makinelere robot deniyor.
Soru : Evlerde otomatik kullanılan başka hangi aletler var?
Cevap: Evlerde otomatik olarak kullanılabilen, çamaşır makinesi, mutfak robotu, blender, mikser, bilgisayar, televizyon, fırın, buzdolabı, mikrodalga gibi aletler var.
Soru : Dizelerde koyu yazılan kelimelerin anlamlarını sözlükten araştırınız.
“Ne kadar marifetli şu robotlar.”
“Öyle hünerleri var ki…”
Cevap:
Marifet :1. herkesin gösteremeyeceği beceri, beceriklilik, hüner, ustalık.
2.ustalıkla yapılan şey.
Hüner : 1.beceri isteyen ustalık, beceriklilik.
2. ustalığını, becerikliliğini ortaya koymak
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 137 Cevapları
Soru : Dinlediğiniz şiirde “yüreği” kelimesi geçiyor. Acaba “yürek” ile aynı anlama gelen başka kelime var mı? Arkadaşlarınızla konuşarak bulunuz.
Cevap: Yürek kelimesi ile aynı anlama “kalp, cesaret ve gönül ” gelmektedir.
Soru : Bu kelimelerle cümleler kurunuz. Oluşturduğunuz sözlüğe yazınız.
Cevap:
Yürekli genç , cesurca ayağa kalktı.
Cesaret timsali bir adamdı.
Kalbim senin için atıyor.
5. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Yorumlayarak arkadaşlarınıza anlatınız. Çocuğun yerinde siz olsanız ne cevap verirdiniz?

Cevap:
Resimde robot insanlara hakaret ederken çocuk, onu düğmesinden kapatıyor ve böylece o gücü kendisine insanların vermiş olduğunu söylüyor. Ben de olsam aynı şeyi yapar, robotun düğmesini kapatırdım. Böylece kendisinin çok güçlü olmadığını anlamış olurdu.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Ada Yayıncılık Sayfa 138 Cevapları
6. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soru cümlelerini okuyunuz.
Yüreği var mı?
Söyler misin
Çocuklar mı,
Robotlar mı?
Cevap: Cümlelerin sonundaki “mı/misin” nasıl yazılmış?
Soru cümlelerindeki “mı, mi, mısın, misin” gibi ekler ayrı yazılır.
Soru : Aşağıdaki cümlelerin yazımında bazı yanlışlar var. Bunları düzelterek alt satıra yazınız.
Oyun oynaya cakmıyız?
Cevap: Oyun oynayacak mıyız?
Burak bugün okula gelmedimi?
Cevap: Burak bugün okula gelmedi mi?
Rüya ile Rengin kardeşmi?
Cevap: Rüya ile Rengin kardeş mi?
7. Etkinlik
Soru : Otomatik hareket edebilen bir oyuncak biliyor musunuz? Bu bir araba, uçak, bebek ya da oyuncak robot olabilir. Bu oyuncakla neler oynanır? Oyuncağın nasıl hareket ettirileceğini sırasıyla tarif ediniz. Yazınıza uygun bir de başlık yazınız.
Cevap:
Şarkı söyleyen ve dans eden araba ve bebekler var. Onların pilleri ile açma kapama düğmeleri oluyor.
Bu düğmelere basıldığı zaman hareket ediyorlar ve şarkı söyleyip dans etmeye başlıyorlar. Açma düğmesine basıp eğer pilleri yerindeyse yere bırakmanız yeterli . Hareket etmeye başlıyor.
2. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan bu metinde bir çocuğun yengesinin evde bulunan teknolojik aletler olarak nitelendiren makinesi bulaşık makinesi çamaşır makinesi gibi makinelerin robot gibi özellikleri olduklarını ve bir düğmeye basarak birçok işi kolay ve hızlı bir şekilde yapabildiklerini anlatmıştır. Günümüzde robotların hayatımızı kolaylaştırmak için hızla geliştirildiğini ve değişik buluşlarla insanların hayatına girdiklerini gösteren örnek bir metindir.
2. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan bu metinde bir çocuğun yengesinin evde bulunan teknolojik aletler olarak nitelendiren makinesi bulaşık makinesi çamaşır makinesi gibi makinelerin robot gibi özellikleri olduklarını ve bir düğmeye basarak birçok işi kolay ve hızlı bir şekilde yapabildiklerini anlatmıştır. Günümüzde robotların hayatımızı kolaylaştırmak için hızla geliştirildiğini ve değişik buluşlarla insanların hayatına girdiklerini gösteren örnek bir metindir..
Robotlar günümüzün teknolojisi ile insan hayatına yavaş yavaş giren ve çeşitli yönleriyle insanın hayatını kolaylaştıran Ayrıca gelecekte insanların bulunduğu ortamlarda aynı insanlar gibi bulunacak olan robotları günümüzde de görebilmekteyiz. Robotlar sayesinde insanların yaptığı birçok yüce robotlarda yapabiliyor ve insan gücüne azaltabiliyor. Robotlar elbetteki teknolojinin son noktası olarak sayılmaktadır özellikle gelişmiş ülkelerde Çin Japonya gibi teknolojiye oldukça ayak uyduran ülkelerde robotları sıkça görebiliyoruz.
2 sınıf Türkçe Ata yayıncılıkta yer alan bu ödevimizde elbette ki bir robotumuz olduğu zaman otomatik bir şekilde bizlere sağlamış olduğu yararları ve bize sağlamış olduğu etkinlikleri yukarıdaki bilgi ve cevapları da görselliği ve diyaloğu okuyarak anladık sizler de elektronik bir şekilde çalışan bir eşi olduğu zaman ne gibi işler yaptığını inceleyebiliriz özellikle bulaşık makinesi çamaşır makinesi fırınlı ocak televizyon ve birçok eşyanın otomatik bir şekilde çalıştığını görebiliyoruz.
Evinizde herhangi bir robotunuz olsaydı günlük hayatınız nasıl etkilerdi robotun sizi yönlendirdiği zaman otomatik olarak neleri yapardı örneğin günlük hayatınızda size yardımcı olurdu ya da size herhangi bir konuda destek olabilirdi günümüzün teknolojisini düşüneceği gibi bu gibi robotların yapılacağı açıkça ortadadır bazı gelişmiş ülkelerde robotların birçok işi yaptığını görebiliriz burada yukarıda verilen bilgilerle bu konuyu güzel bir şekilde kavrayarak metinle ilgili verilmiş olan soruların cevaplarını yukarıdaki bilgi ve cevapları da tamamladık.