4. Sınıf Fen Bilimleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 122-123-124-125 Cevapları MEB Yayınları

Göster

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Soruları ve Cevapları Sayfa 122, 123, 124, 125, 126, 127


Maddeyi Niteleyen Özellikler Metni Soruları ve Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 122 Cevapları


Soru : Su balonu içindeki çocuk, suda batmadan nasıl durabiliyor?


Cevap: Balon içerisinde yer alan hava tanecikleri yüzünden suda batmadan durabiliyor. Çünkü balonun içindeki hava yoğunluğu sudan fazladır .


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 123 Cevapları


DÜŞÜNELİM, YAZALIM, PAYLAŞALIM


1. Görme duyumuzu kullanarak birbirinden ayırt edebildiğimiz maddeleri yazınız.


Cevap:

  • Farklı renklerde taşlar
  • Yaprak
  • Portakal
  • Salatalık
  • Soğan
  • Çeşitli çiçekler
  • Kolonya
  • Toz şeker
  • Tuz
  • Sünger
  • Çivi
  • Kalem
  • Kalemtıraş

2. Koku alma duyumuzu kullanarak kolayca tanıyabileceğimiz maddeler hangileridir?


Cevap: Soğan, Çiçek, Kolonya, Portakal, Salatalık.


3. Tat alma duyumuzu kullanarak ayırt edebileceğimiz maddeler hangileridir?


Cevap:  Portakal, Salatalık, Toz şeker, Tuz, Soğan.


4. Dokunma duyumuzu kullanarak esnek veya kırılgan, sert veya yumuşak, pürüzlü veya pürüzsüz olduklarını anlayabileceğimiz maddeler hangileridir?


Cevap: Sünger, Çiçek,Toz şeker, Tuz, Kalem, Portakal.


5. Duyarak ayırt edebildiğimiz maddeler hangileridir?


Cevap: Metal nesneler, Düdük sesi, Radyo, Televizyon.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 124 Cevapları


Soru : Maddelerin suda batma ve suda yüzme özelliklerinden faydalanılarak hangi araç gereçler üretilmiştir?


Cevap: Maddelerin suda batma ve suda yüzme özelliklerinden faydalanılarak hangi araç gereçler üretilmiştir?

Çevremizi incelediğimizde bazı cisimlerin yüzdüğünü, bazı cisimlerin ise suya battığını fark ederiz. Bunun en basit açıklaması kütlesi suyun kütlesinden ağır olan cisim her zaman batar.

Örneğin bir taşı suya atarsanız, kütlesi sudan ağır olduğu için doğal olarak batar. Bir tahtayı suya atarsanız batmadığını görürsünüz çünkü tahtanın kütlesi her zaman sudan hafiftir. Bu teknik ile yapılan gemiler skandallar, kayıkla, yelkenliler kütleleri suya dengelenerek şu yüzeyinde yüzebilmektedirler.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı MEB Yayınları Sayfa 125 Cevapları


Suyu Emen ve Emmeyen Maddeler Nelerdir?


DÜŞÜNELİM, YAZALIM, PAYLAŞALIM


1. Hangi maddeler suyu emdi? Neden?


Cevap: Sünger, Kağıt mendil, Temizlik bezi, Pamuklu Kumaş, Kağıt


2. Maddeleri suyu emen ve emmeyenler diye sınıflandırabilir miyiz? Neden?


Cevap: Bazı maddeler suyu emer bazı maddelerde suyu emmez. Bu maddeler suyu emen ve emmeyen olarak sınıflandırılır.


3. Maddeleri suyu emenler ve emmeyenler diye sınıflandırmak günlük hayatta bize ne gibi kolaylıklar sağlar?


Cevap  : Maddeleri suyu emenler ve emmeyenler diye sınıflandırmak günlük hayatta bize ne gibi kolaylıklar sağlar?

Maddeler suyu emenler ve emmeyenler diye düşünecek olursak doğadaki Maddelerin oluşumuna dikkat ettiğimiz zaman bunu çok kolaylıkla anlayabiliriz.

Katı Maddelerin çoğu suyu emmez. Demir, taş, aliminyum, bakır gibi katı Maddelerin çoğu suyu emmez fakat katı madde olupta suyu emen odun, ahşaptan yapılan maddeler, eşyalar suyu emer.

Çünkü ağacın özü sudan oluşmaktadır. Bunun gibi sünger, yine ağaçtan üretilen kağıtlar, temizlik bezleri, pamuklu üretilen kumaşların tamamı, suyu emen maddelerdir.


4. Bu sınıflandırmayı yaparken hangi duyu organlarımızdan yararlandık?


Cevap: Görme, Duyma, Tat alma, koku alma ve dokunma duyularımızdan yararlandık.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Günlük hayatımızda karşılaştığımız birçok maddeyi görme duyusu davet edebiliriz.Örneğin bir domatesin kırmızı veya yeşil olduğunu görerek anlayabiliriz. Mesela bir karpuzun büyük ya da küçük olması gözlemleyici imiz bir olaydır.örneğin bir kitabı okuduğumuz zaman kitabın resimli olup olmaması görerek ayırt edebileceğimiz unsurlar arasındadır.ayrıca bir yemeğin tadına bakarak o yemeğin acı mı ekşi mi tuzlu mu olduğunu da duyumuzla anlayabiliriz. Mesela bir biber yediğimiz zaman biberin acı mı yine tatlımı olduğunu tadarak anlayabiliriz.bunun gibi birçok özellikle görme ve tatma dokunma duyumuzla beraber çevremizde bulunan birçok maddenin şeklini kokusunu tadını anlayabiliriz. Birçok örnekler vererek derslerimizi pekiştirme biliriz.mesela bir yatağın yumuşak veya sert olduğunu anlamak için dokunarak ve hissederek onun sert ya da yumuşak olduğunu anlayabiliriz. Bu konuda verdiğiniz örnekler sayesinde ödevlerimi daha iyi anladım. Öğretmeni de yaptığım ödevleri çok beğendi. O yüzden size çok teşekkür ediyorum.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.