4. Sınıf Fen Bilimleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 120-121-122-123 Cevapları ATA Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ata Yayıncılık Kitabı Karışımların Ayrılması Cevapları Sayfa 120, 121, 122, 123


Karışımların Ayrılması Cevapları


4. Sınıf Fen Bilimleri Ata Yayıncılık Kitabı Sayfa 120-121-122-123


Soru : Makarna piştikten sonra su ve makarnayı birbirinden ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?


Cevap :

Makarna piştikten sonra su ve makarnayı birbirinden ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan süzgeç kullanmalıyız.


Soru : Kum içindeki çakılları ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?


Cevap :

Kum içindeki çakılları ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan 3. resimdeki elekten kullanmalıyız.


Soru : Un içindeki yabancı maddeleri ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?


Cevap :

Un içindeki yabancı maddeleri ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan 4. resimdeki eleği kullanmalıyız.


Soru : Düğmelerin içine karışmış çok sayıdaki iğneyi ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan hangisini kullanmalıyız?


Cevap :

Düğmelerin içine karışmış çok sayıdaki iğneyi ayırmak için yukarıdaki görsellerde verilen araçlardan mıknatıs kullanmalıyız.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ata Yayıncılık Kitabı Sayfa 121 Cevapları


• 3 tane kap alalım. Birinci kapta pirinç ve suyu, ikinci
kapta bakır parçaları ve demir tozunu, üçüncü kapta ise talaş ve unu karıştırarak karışım oluşturalım.
• Süzgecin altına boş bir kap koyup pirinç-su karışımını süzgeçten geçirelim.
• Eleğin altına boş bir kap koyup talaş-un karışımını
elekten geçirelim.
• Bakır parçaları-demir tozu karışımına mıknatıs tutalım.


Soru : • Süzgeçte hangi madde kaldı? Neden?


Cevap :

Süzgeçte pirinç kaldı. Çünkü pirincin tanecikleri süzgecin ince deliklerinden geçemeyecek kadar  büyüktür.


Soru : • Elekte madde kalmasının nedeni nedir?


Cevap :

Talaş elekten geçemeyecek kadar büyük olduğu için elekte kalmıştır.


Soru : • Karışımların mıknatısla ayrılması için hangi özelliğe sahip olması gerekir?


Cevap :

Karışımların mıknatısla ayrılması için metal, demir özelliğe sahip olması gerekir


Soru : • Her karışımın farklı bir yöntemle ayrılmasının nedeni nedir?


Cevap :

Her karışımın farklı bir yöntemle ayrılmasının nedeni; maddelerin özelliklerinin farklı olmasıdır.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ata Yayıncılık Kitabı Sayfa 123 Cevapları


Soru : Projemizi hazırlamak için boş bırakılan yerleri dolduralım.


1. Çevremizdeki maddelerden karışım oluşturabileceklerimizi seçelim. Bu maddelerin isimleri:


Cevap :

Çevremizdeki maddelerden karışım için seçtiklerim; toplu iğne-,kum, süt,nohut.


2. Seçtiğimiz maddelerle çeşitli karışımlar oluşturalım. Oluşturabileceğimiz karışımların isimleri:


Cevap :

Oluşturduğum karışımların isimleri: toplu iğne- kum, süt-nohut karışımıdır.


3. Bu karışımları süzme, eleme ve mıknatısla ayırma yöntemlerinden hangisini kullanarak ayırabileceğimiz konusundaki hipotezimizi aşağıda boş bırakılan yere yazalım. Ayırabileceklerimizi seçelim. Hipotezim:


Cevap :

Süt-nohut karışımını süzme ile, toplu iğne- kum karışımını mıknatıs yöntemi ile ayırabilirim.


4. Hipotezimizi test edelim. Karışımları ayırmada seçtiğimiz yöntemlerden hangisi doğrudur?


Cevap :

Karışımlarda kullandığım yöntemler olumlu sonuç verdi. Maddeleri ayırabildim.


İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Bu cevap anahtarı, çocukların fen bilimleri dersinde karışımların ayrılma yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinmelerine yardımcı olacak gibi görünüyor. Eğitim materyalleri kullanırken, çocuklarımızın bu tür konuları anlamaları ve öğrenmeleri gerçekten önemli.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.