4. Sınıf Matematik

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları ADA Yayıncılık

4.Sınıf ADA Yayıncılık Matematik Ders Kitabı 103-104-105 Sayfa Cevapları Eşitliği Sağlama

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103 Cevapları ADA Yayıncılık

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları ADA Yayıncılık

Yandaki eşit kollu terazi dengede midir? Sol kefedeki nesnenin kütlesi sağ kefedeki nesnelerin kütlesine eşit midir? Eğer eşit değilse bu eşitlik nasıl sağlanabilir? Tartışınız. Tartışırken arkadaşlarınızın sizden farklı olan düşüncelerine saygı gösteriniz
Cevap: Terazi dengede değildir. Sağ kefede 4 kg ağırlık varken sol kefedeki ağırlık 5 kg’dır. Terazide eşitlik sağlamak için sol kefeden 1 kg azaltacağız veya sağ kefeye 1 kg ekleyeceğiz. 


Etkinlik

• Terazinin sol kefesine 5 ve 1 kg’lık ağırlıklar koyalım.
• Terazinin sağ kefesine 3 ve 2 kg’lık ağırlıklar koyalım.
• Terazinin dengede olup olmadığını gözlemleyelim.
Cevap: Terazi dengede değildir. 

• Terazinin sol ve sağ kefelerindeki toplam kütleleri gösteren toplama işlemlerini yazalım.
Cevap:

5 + 1 = 3 + 2
6 > 5

• Terazinin denge durumuna göre bu iki işlemin arasına hangi matematiksel işareti koyabileceğimizi tartışalım
Cevap:  6 > 5 şeklinde gösteririz. 

• Terazinin dengede olması için hangi kefeye kaç kilogramlık ağırlık koyacağımızı veya hangi kefeden hangi ağırlığı çıkaracağımızı belirleyelim.
• Belirlediğimiz işlemi yapıp terazinin denge durumunu sağlayalım.
• İşlem yaptığımız kefedeki toplama işleminin sonuna yaptığımız matematiksel işlemi ekleyelim.
Cevap:

İki yöntem olarak yapabiliriz. 
ilk olarak sağ keseden 1kg alırız.
5 = 2 + 3 
5 = 5 olur.

İkinci olarak 
5 + 1 = 2 + 3 + 1
6 = 6  şeklinde yapabiliriz. 

• Kefelerdeki eşitliği gösteren matematiksel ifadeleri yazalım.
Cevap: “=” ifadesi ile gösteririz


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 104 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

15 + 10 ≠ 17 + 12 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.
Cevap:

15 ≠ 27 eşitliği sağlamak için sol keseye 12 ekleyelim

12 + (5 + 10) = 17 + 12
12 + 15 = 27 – 
27 = 27 olduğundan 5 + 10 ≠ 17 + 12 ifadesindeki 5 + 10 ifadesinden 12 eklememiz eşitlik durumunu sağlamıştır. 


Birlikte Yapalım

42 – 24 ≠ 56 – 33 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.
Cevap:

18 ≠ 20  eşitliği sağlamak için sağ keseden 2 çıkaralım

42 – 24 ≠ (56 – 33) – 2
18 = 20 – 2
18 = 18 olduğundan 42 – 24 ≠ 56 – 33 ifadesindeki 56 – 33 ifadesinden 2 çıkarmamız eşitlik durumunu sağlamıştır. 


4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 105 Cevapları ADA Yayıncılık

Birlikte Yapalım

10 x 7 ≠ 99 ÷ 3 ifadesinde eşitlik durumunu sağlamak için yapılması gereken işlemi açıklayınız.
Cevap:

10 x 7 ≠ 99 ÷ 3
70 ≠ 33  eşitliği sağlamak için sağ kesede4n 37 sayısını çıkarırız.
(10 x 7) – 37 ≠ 99 ÷ 3
33 = 33 olduğundan 10 x 7 ≠ 99 ÷ 3 ifadesindeki 10 x 7 ifadesinden 37 çıkararak eşitlik durumunu sağlarız. 


ALIŞTIRMALAR

1. Yandaki terazinin dengede olması için hangi işlemin yapılması gerektiğini açıklayınız
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları ADA Yayıncılık


2. Aşağıda verilen ifadelerde eşitlik durumunun sağlanması için yapılması gereken işlemleri belirleyiniz. Belirlediğiniz işlemleri yaparak ifadelerde eşitlik durumunu sağlayınız
Cevap:

4. Sınıf Matematik Ders Kitabı Sayfa 103-104-105 Cevapları ADA Yayıncılık

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.