5. Sınıf Sosyal Bilgiler

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 170-172-175-177 Cevapları ATA Yayıncılık

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 170-172-175-177 Cevapları ATA Yayıncılık

5.Sınıf ATA Yayıncılık Sosyal Bilgiler Ders Kitabı 170-172-175-177. Sayfa Cevapları Geçmişten Geleceğe Armağan: Ortak Miras

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 170 Cevapları ATA Yayıncılık

Geçmişten kalan ve tüm insanlar için değerli olabilecek unsurlar, neler olabilir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Geçmişten günümüze gelen maddi ve manevi tüm unsurlar bizler için çok değerlidir. Geleneklerimiz ve göreneklerimiz, doğal ve tarihi eserler, bilim insanları, önemli devlet adamları bizler için değerli olanlardır 


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları ATA Yayıncılık

Ortak Miras Listesi’nde yer alan eserlerin korunması neden önemlidir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Ortak Miras Listesi’nde yer alan tarihi eserler Dünya’nın ortak eserleridir. Bu eserler bize geçmiş hakkında bilgiler verir. O dönemi yansıtan eserlerdir. Hem maddi hem de manevi açıdan değer kazandırdığı için korumamız gerekir. 


5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları ATA Yayıncılık

Siz de https://whc.unesco.org/en/list adresini ziyaret ediniz. Dünya Miras Listesi’nde yer alan doğal ve kültürel varlıkları inceleyerek yakın çevrenizde yer alan varlıkları bulunuz. Ulaştığınız bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

  • Nemrut Dağı (Adıyaman) 1987
  • Safranbolu Şehri (Karabük) 1994
  • Edirne Selimiye Camii ve Külliyesi (Edirne) 2011 
  • Ani Arkeolojik Alanı (Kars) 2016 

5. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı Sayfa 177 Cevapları ATA Yayıncılık

Öğrendiklerimi Uyguluyorum

Çevremizdeki tarihî ve doğal güzellikleri nasıl koruyabileceğiniz ve kültürel mirasa duyarlılığı nasıl geliştirebileceğiniz konusunda bir proje geliştiriniz.
Cevap: Çevremizde bulunan tarihi ve doğal güzellikleri korumak için ilk olarak eserleri bilmeliyiz. Bu eserler hakkında bilgi edinmeli ve insanları eserler konusunda bilinçlendirmeliyiz. Daha sonra tarihi eserlerin korunması ile ilgili konferans düzenleyebiliriz. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.