7. Sınıf Türkçe

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-19-20-21-22-23 Cevapları Dörtel Yayıncılık

7.Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-19-20-21-22-23. Cevapları Dörtel Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 7. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Dost Acı Söylemeli Metni Cevapları konusunun bulunduğu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-19-20-21-22-23 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17-19-20-21-22-23 Cevapları Dörtel Yayıncılık

7.Sınıf Dörtel Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 17-19-20-21-22-23. Sayfa Cevapları Dost Acı Söylemeli

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Dörtel Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Sizce iyi bir dostta hangi özellikler olmalı? Açıklayınız.
Cevap: Bence iyi bir dost güvenilir, saygılı, merhametli, yardımsever ve iyi bir dinleyici olmalıdır.


2. Günümüz toplumundaki dostluk ve arkadaşlıklar nasıldır? Tartışınız.
Cevap: günümüz toplumdaki dostluk ve arkadaşlıklar menfaat üzerine kurulmuştur.


3. Dostlukla ilgili bulduğunuz atasözü, deyim ve özdeyişleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

Atasözü: Dost kara günde belli olur.

Deyim:  İyi Gün Dostu.

Özdeyiş. Sende en iyi ne varsa, dostuna onu ver. ( Mevlana )


1. ETKİNLİK

Görsellerden ve başlıktan hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.
Cevap: Metnin konusunda, dostların söyleyecekleri karşımızdakini üzse bile her zaman doğru olanı söylemesi gerektiğini anlatıyor olabilir.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Dörtel Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilemediğiniz kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metnin bağlamından hareketle tahmin edip yazınız. Sonra bu kelimelerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlükten bulup tahminlerinizle karşılaştırınız.
Cevap: 

Dost: İyi, kötü her anında yanında olan arkada, yoldaş.

Civanmertlik: eli açık, cömert.

Kadirbilirlik: Kıymet bilen, vefalı.

Hak: Sahip olduğumuz, yapmaya hakkımız olan şeyler.

Adalet: Eşitlik.

Vicdan azabı: Pişmanlık.

Vazife: Yapmakla yükümlü olduğumuz iş.

Fikir arkadaşı: İstişare yapılan kişi.


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki deyimlerin anlamlarını öğrenip yazınız. Bu deyimlerin metne katkısını belirleyiniz.
Cevap:

dal budak salmak: Rahat davranmak, salmak. 

içinden çıkamamak: Bir durum içerisinden çıkamamak. 

bataklığa sürüklenmek: Yoldan çıkmak, kötü yola sürüklenmek.

(birini) çekip çevirmek: Birini kontrol etmek.

(birinin karşısına) aslanlar gibi çıkmak: Cesurca çıkmak.

göz yummak: Görmezden gelmek.

uçuruma yuvarlamak: İyi yoldan çıkarak kötü yola girmek.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Dörtel Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden öznel ve nesnel yargılı ifadelere örnekler bulup yazınız.
Cevap:

Öznel yargılı ifadeler

  • Dostlarımıza çok kötülük ediyoruz,
  • yaptığı edepsizlik,
  • ihanet ve alçaklıktır.

Nesnel yargılı ifadeler:

  • Ne yazık ki bizim memleketimizde görülen birçok kötülük hep arkadaşın arkadaşı koruması,
  • fena yollara dökülenlerin en yakınlarında bulunanlar tarafından sertçe uyarılmaması yüzünden olmaktadır.

5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Dost sözü sizde hangi anlamları çağrıştırıyor? Yazınız.
Cevap: Dost sözü bende sırdaşlık, güven, yardımlaşmak ve sevgiyi çağrıştırıyor.


2. Yazar, dostumuza hangi durumlarda kötülük yaptığımızı söylüyor?
Cevap: Yazar, dostumuzun yanlışlarını söylemeyerek ve yanlışlarını destekleyerek kötülük yaptığımızı söylüyor.


3. İki kişinin dost olabilmesinin nedenleri nedir? Yazınız.
Cevap: İki kişinin dost olabilmesinin nedeni ortak fikirlere, hobilere ve karakterlere sahip olmaktır.


4. Yazar, dostumuza nasıl davranırsak ihanet etmiş olacağımızı belirtiyor?
Cevap: Yazar, dostlarımızın hataları karşısında sessiz kalırsak ihanet etmiş olacağımızı belirtiyor.


5. Yazar, iyi bir dosta düşen vazifeyi hangi örnekle açıklıyor?
Cevap: Yazar, iyi bir dosta düşen vazifeyi korumak, yanlış yoldan döndürmek örnekleriyle açıklıyor.


6. “Son pişmanlık fayda vermez.” sözüyle anlatılmak istenen nedir?
Cevap: Hata yaptıktan sonra pişman olmanın geç olacağı anlatılmaktadır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Dörtel Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin ana fikrini ve yardımcı fikirlerini belirleyiniz.
Cevap: 

Ana fikir: Dostluk ve dostlarımızın hatalarında engel olmamız gerektiği.

Yardımcı fikirler:

  • İyi bir dosta düşen vazifeyi anlatıyor.
  • Dostlarına hatalarını söylemenin kötülük olmadığı.
  • Dostlarının hatalarını görmezden gelip desteklediğimiz.

7. ETKİNLİK

Yukarıdaki parçada hangi anlatım biçimlerinden yararlanılmıştır?
Cevap: Yukarıdaki parçada tanık gösterme ve pekiştirmeli bir anlatımdan yararlanılmıştır.


Yukarıdaki parçada kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirleyiniz.
Cevap: Metinde düşünceyi geliştirme yollarından örnek verme ve alıntı kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Dörtel Yayıncılık

8. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerde geçen fiillerin aldığı çekim eklerini ve eklerin işlevlerini örnekteki gibi altını çizerek belirleyiniz.
Cevap:

Zaman zaman dostlarımıza çok fenalık ediyoruz.
ed-(i)yor-uz geniş zaman, 1. çoğul kişi

Adam doğru yolda değil, bunu biliyorum.
Cevap: Bil-(i)-yor-um → geniş zaman, 1. tekil şahıs

Bir yerlerden geldim bu konuya.
Cevap: Gel-(d)-im→bilinen geçmiş zaman, 1. tekil şahıs

Onu niçin sevdiğimi bana söyletmek isterlerse bunu ancak şöyle bir cevapla ifade edebileceğimi zannediyorum.
Cevap: Zanned-(i)-yor-um →geniş zaman, 1. tekil şahıs

Bunu yapamazsanız onlara iyilik değil, kötülük etmiş olursunuz.
Cevap: 

Dünyayı seninle sevmişim ey dost.
Cevap: Sev-miş-im→geçmiş zaman, 1. tekil şahıs

“Dünyada dost vardır.” ilkesini yaratmaya çalışın.
Cevap: Çalış-ın → emir kipi

Neler söylenmemiş, neler yazılmamış bu konuda.
Cevap: Söyle-(n)-me-miş→ olumsuzluk eki, duyulan geçmiş zaman

Ne desem eski, ne yazsam boş.
Cevap:

Hayır, hayır, şiiri, yazını başkaları da seviyor, onlarla da selamlaşıyoruz, görüşüyoruz. Ama niye dost olamıyoruz?
Cevap: Sev-(i)-yor→ ek fiil eki,geniş zaman 


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları Dörtel Yayıncılık

9. ETKİNLİK

“Toplum hayatında dostluğun önemi” konulu bilgilendirici bir yazı yazınız. Yazınızı giriş, gelişme ve sonuç bölümlerinden oluşacak şekilde planlayınız. Yazınıza uygun bir başlık yazmayı unutmayınız. Yazınızı zenginleştirmek için atasözü, deyim ve özdeyişlerden yararlanabilirsiniz. Yazınızı oluştururken açıklama, tartışma, betimleme, öyküleme gibi anlatım biçimlerinden yararlanabilirsiniz.
Cevap: 

DOSTLUĞUN DEĞERİ

Dostluk aile kadar değerli ve önemli bir değerdir. Çünkü dostlarımızı biz seçer, ailemizle paylaşamadıklarımızı paylaşır, iyi günde, kötü günde yanlarında oluruz. 
Dostlarımızın hatalarında yanında olmak, hatalarından döndürmek, döndüremediğimizde destek olmak boynumuzun borcu olur. İyi bir dost bunları yaparken aynı zamanda güven veren, koruyan, kollayan ve paylaşandır.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Vatan ve dil sevgisini anlatan atasözü, özdeyiş ve deyimler tespit ediniz.
Cevap:

Atasözü: Ana gibi yar vatan gibi diyar olmaz.

Özdeyiş: Vatanımızı sevelim; orası babalarımızın da ülkesidir. (Schiller.)

Deyim: Ezan dinmez, bayrak inmez ,vatan bölünmez.


Memleketimizin niçin değerli olduğunu araştırınız.
Cevap: Memleketimiz; doğup büyüdüğümüz, emek verdiğimiz ve büyük emeklerle kazanıldığı için değerlidir.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Bence iyi bir dost, her zaman yanımda olan, güvenilir ve dürüst bir arkadaş olmalı. Bu metinde anlatılan dostluk kavramı benim için çok önemli. Arkadaşlarımızın hatalarını görmezden gelmek veya desteklemek, onlara kötülük yapmak demektir

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.