7. Sınıf Türkçe

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-172-173-174-175-176 Cevapları Dörtel Yayıncılık

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168-172-173-174-175-176 Cevapları Dörtel Yayıncılık

7.Sınıf Dörtel Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 168-172-173-174-175-176. Sayfa Cevapları Görüşme

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 168 Cevapları Dörtel Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Ziyaret ettiğiniz bir hasta karşısında nasıl davranırsınız? Anlatınız.
Cevap: Ziyaret ettiğim bir hasta karşısında nazik olurum. Ona iyileşmesi için iyi dileklerde bulunurum. 

2. Hasta olduğunuzda sizi ziyarete gelenlerin davranışları karşısında neler hissedersiniz. Açıklayınız.
Cevap: Hasta olduğum zaman beni ziyarete gelen kişilere karşı memnun olurum ve mutlu olurum. 

3. Hasta ziyaretinde hastalara hangi sözler söylenir? Niçin? Sınıfta beyin fırtınası yapınız
Cevap: “Geçmiş olsun” “Allah şifa versin” be buna benzer sözler söylenir. 


• Başlıktan ve görsellerden hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz
Cevap: Metinde hasta bir adama yapılan ziyaret anlatılıyor olabilir. 


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 172 Cevapları Dörtel Yayıncılık

1. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen anlamını bilemediğiniz kelimeleri ve kelime gruplarını listeleyiniz. Sonra bu kelime ve kelime gruplarını metnin bağlamından yararlanarak anlamlarını tahmin ediniz.
Cevap:

Başucu
Tahmin: Hemen yanında olan nesne

Koğuş
Tahmin: Birden fazla yatağın bulunduğu hastaların beklediği oda. 

Rengi gelmek
Tahmin: Git gide sağlığının düzeldiği anlamına geliyor olabilir. 

Yoklamak
Tahmin: Bir nesnenin o yerde var olup olmadığını kontrol etmek.

Topaç
Tahmin: Yuvarlak, ipli oyuncak. 


2. ETKİNLİK

Okuduğumuz metne siz hangi başlıkları uygun görürdünüz? Yazınız
Cevap:

  • Hastaya Yapılan Ziyaret
  • Eşlerin Birbirine Desteği
  • Hasta Eşe Destek

3. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğini yorumlayarak nesnel bir özetini yapınız
Cevap: Hasta olan adamın ziyaretine ellerinde portakal kesesi ile eşi geliyor. Adam eşini görünce seviniyor fakat mahcup da oluyor. Kadının eşine olan desteğini ve her zaman yanında olmasını dile getiriyor. Kadın eşinin hastalığından dolayı bileziklerini satmıştır. Gizlemek için bileklerini göstermemeye çalışmaktadır. Adam bunu fark ederek bileklerini tutmaya çalışıp eşinin yapmış olduğu fedakarlıktan dolayı mahcup olduğunu söyler. Kadın eşine bunları düşünmemesi gerektiğini ve iyileşmesi için çabalaması gerektiğini söyler. Adam eşine zamanında güzel sözler söyleyemediği için üzüldüğünü söyler. Kadın bunu fark eder ve adamı teselli eder. Adam eşine fark ettirmeden ağlar. 


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 173 Cevapları Dörtel Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin içeriğine yönelik dört soru yazıp cevaplayınız
Cevap:

Soru: Hasta adam koğuşta kaç kişi ile kalmaktadır?
Cevap: Hasta adam koğuşta üç kişi  ile birlikte kalmaktadır. 

Soru: Kadının gözlerinin içi neden gülmüştür?
Cevap: Adam kilo aldım bu hafta dediği için kadının gözlerinin içi gülmüştür. 

Soru: Adam kadının bileklerini neden tutmak istemiştir?
Cevap: Kadının bileziklerini sattığını anladığı için bileklerini tutmak istemiştir.

Soru: Kadın ve adam kaç yıldır evlidir?
Cevap: Üç yıldır evlilerdir.


5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metnin türü hikâyedir. Metindeki hikâye unsurlarını belirleyiniz.
Cevap:

Olay Örgüsü: Kadın hasta eşini hastanede ziyaret ediyor. Adam eşinin bütün yükü üstlenmesinden dolayı kendini çok mahcup hissediyor. Bileziklerini bu yüzden sattığı için üzüldüğünü dile getiriyor. Kadın eşine hiçbir şeyin önemli olmadığını sadece onun iyileşmesini söylüyor. 
Şahıs ve varlık kadrosu: Hasta adam ve eşi.
Mekan: Hastane
Zaman: Zaman belli değildir. Portakal getirdiği için sonbahar mevsimi olduğunu düşünüyorum. 


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 174 Cevapları Dörtel Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Okuduğunuz “Görüşme” adlı hikâye ile önceden okuduğunuz “Sağlık” adlı şiiri verdikleri mesajlar yönünden karşılaştırınız
Cevap:

  • Görüşme: Eşlerin hastalıkta birbirlerine destek olmaları anlatılmaktadır. 
  • Sağlık: Sağlımıza dikkat etmemiz gerektiği.

7. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinden gerçek ve kurgulanmış unsurlara örnekler bulup söyleyiniz. Bu unsurları; neden-sonuç, amaç-sonuç, koşul, karşılaştırma, benzetme, örneklendirme, duygu belirten ifadeler ve abartma yönlerinden değerlendirip metinle ilgili çıkarımlarda bulununuz.
Cevap:

Gerçek Unsura Örnek: Dört kişilik koğuşta, kadının geldiğini gören öbür üç hasta, koğuşun balkon kapısından çıkıp ikisini yalnız bıraktılar. → Buradaki cümlede neden sonuç ilişkisi vardır. 

Kurgulanmış Unsura Örnek: Kadının gözlerinin içi güldü /Kadının bütün yüzü ışıdı/ Senin nasıl dokuz parça olduğunu biliyorum. Buradaki cümlelerde duygu belirten ve abartma anlamış tanışmaktadır.


8. ETKİNLİK

Okuduğunuz metinde geçen aşağıdaki deyimlerin anlamlarını metinden de yararlanarak yazınız
Cevap:

gözlerinin içi gülmek: Mutlu olduğunun gözlerinden anlaşılması
(birine) bel bağlamak: Bir kişiye muhtaç olma.
topaç gibi: İri vücutlu
ağız yapmak: Kandırmak
gözleri parıldamak: Sevinmek


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 175 Cevapları Dörtel Yayıncılık

9. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili zarfların cümleye kattığı anlamları yazınız
Cevap:

Sonra yine usulca hastanın karyolasına yandan ilişerek oturdu.
→Bir olayın nasıl gerçekleştiği anlatılmıştır.

Kilo aldım bu hafta, dedi.
→ Cümleye zaman anlamı katmıştır.

Başparmakları kadının bileklerinden yukarı kayıyordu.
→ Cümleye yön anlamı katmıştır

Çocuk olma, bilezik ne zaman olsa yerine konur.
→ Soru anlamı katmıştır.

Biraz duygulanmasın insan, gözleri öyle çabuk yaşarıyor ki…
→ Miktar ve durum anlamında kullanılmıştır.


10. ETKİNLİK

Hasta olduğunuzu düşünerek ziyaretinize gelenlerle aranızda geçen duygusal ortamı anlatan bir hikâye yazınız.
Cevap:

ARKADAŞ ZİYARETİ

Zeynep bir haftadır hasta olduğu için okula gelemiyordu. Sınıf arkadaşları onu çok özlemişti ve birlikte vakit geçirmedikleri için üzgündüler. Bu nedenle, bir plan yapmaya karar verdiler ve Zeynep’i evinde ziyaret etmeye karar verdiler.

Bir sonraki günün sabahında, sınıf arkadaşları gerekli izinleri alarak Zeynep’in evine doğru yola koyuldular. Zeynep’in kapısını çaldıklarında annesi açtı ve sınıf arkadaşlarını içeri davet etti. Evde Zeynep’i yatakta hafifçe oturmuş halde gördüler. Hepsi onun yanına gidip geçmiş olsun dileklerini ilettiler.

Sınıf arkadaşları, Zeynep’e sürprizler hazırlamışlardı. Birlikte oynayabilecekleri oyunlar, boyama kitapları ve sevdikleri atıştırmalıklar getirmişlerdi. Sırayla her biriyle vakit geçiren Zeynep, hastalığına rağmen mutlu olmuştu. Zeynep’in arkadaşlarından Nisa, neşeli bir şarkı söylemeye başladı ve diğerleri de hemen katıldı. Zeynep’in yüzündeki tebessüm herkesin yüreğini ısıttı.

Öğle yemeği zamanı geldiğinde, sınıf arkadaşları Zeynep için lezzetli yemekler yapmışlardı. Birlikte sofraya oturdular ve sevdikleri yemekleri paylaştılar. Yemek yerken esprili anılarını hatırlayarak kahkahalarla güldüler.

Gün boyunca birçok şey yapmışlardı ve hep birlikte güzel vakit geçirmişlerdi. Artık eve gitme zamanı gelmişti. Sınıf arkadaşları Zeynep’e “Geçmiş olsun, en kısa sürede iyileş” dediler ve veda etmek için hazırlandılar.

Zeynep, sınıf arkadaşlarına teşekkür etti ve onların ziyaretinin kendisini çok mutlu ettiğini söyledi. Onları görmek moral bulmasına yardımcı olmuştu. Hep birlikte fotoğraf çektirip, evden ayrıldılar.


7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 176 Cevapları Dörtel Yayıncılık

11. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümlelerde ifade edilen duygu ve düşünceleri, verilen uygun bağlama ögeleriyle tamamlayınız.
Cevap:

..Sonra….. erkek, kadından yana olan sol kolunu uzattı.
Erkeğin bütün yüzü güldü. ..Başka bir deyişle.. soluğunu daraltan o sıkıntı sanki içinden çıktı.
Bizden yana üzülme sen, dedi. …aksi takdirde… iyileşme süren uzayabilir.
Aklından bir sürü şey geçiriyordu. …ilk olarak.. bırak beni, gençsin, güzelsin, bana bel bağlama, demek geliyordu aklına.
Sen şimdi iyileşmene bak. …özellikle….. bizden yana hiç üzüntün olmasın.
Erkek; iyiyim ya, daha iyiyim. İştahım da iyi. ….o halde…. neden uyuyamıyorsun, neden mutsuzsun, dedi kadın.


SONRAKİ DERSE HAZIRLIK

Yaşadığınız çevrede hangi meyve ve sebzeler yetişiyor? Listeleyiniz.
Cevap: Yaşadığım çevrede domates, armut, ayva, pirinç, buğday, limon, marul, kiraz, şekerpancarı, üzüm gibi sebze ve meyveler yetişmektedir. 

Sağlıklı beslenmek için neler yapılmalıdır? Araştırınız
Cevap: Sağlıklı beslenmek için ilk olarak düzenli yemek yememiz gerekir. Daha sonra paketli ve işlenmiş gıdalardan uzak durmamız gerekir. Daha çok sebze ve meyve tüketmeli ve hepsini mevsiminde yemeliyiz. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.