6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 161-167-168-169-170-171-172 Cevapları ATA Yayıncılık

Göster

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Büyük Ustayı Ziyaret Metni Cevapları Sayfa 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172


Büyük Ustayı Ziyaret Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 161-167-168-169-170-171-172 Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 161 Cevapları


1. Resim yapmaktan hoşlanır mısınız? En çok neyin resmini çizersiniz? Sizce güzel bir resim nasıl olmalıdır?


Cevap :
Resim yapmaktan hoşlanıyorum ama bu konuda çok başarılı sayılmam. En çok resim ve insan resimleri çizmeyi seviyorum. Bence güzel bir resim göze hitap etmeli ve anlamlı olmalıdır.


2. Ünlü ressamlar ve tablolarla ilgili araştırmanızdan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Birçok güzel tablo ve birbirinden yetenekli ressamlar vardır. Buna rağmen en belirgin ve en meşhur olanlar elbetteki vardır.
(İnci Küpeli Kız), Johannes Vermeer
Guernica, Pablo Picasso
(Yıldızlı Gece), Vincent Van Gogh
Mona Lisa, Leonardo Da Vinci
Son Akşam Yemeği/ Son Yemek), Leonardo Da Vinci
(Venüs’ün Doğuşu), Sandro Botticelli
(Belleğin Azmi), Salvador Dali tabloları ünleriyle meşhurdur.
Leonardo Da Vinci hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Leonardo Da Vinci
15 Nisan 1452 – 2 Mayıs 1519 yılları arası yaşamıştır. Rönesans döneminde yaşamış İtalyan hezârfen, döneminin önemli bir filozoftur. Aynı zamanda müzisyen, ve mimardır. Daha birçok alanda eserleri ve ilgisi vardır. annesi Caterina’nın, babası Piero’ya ait Ortadoğulu bir köle olduğu tahmin ediliyor. Annesi ve babası ayrı olarak yaşayan bu çocuk , babasının evine ara sıra gitsede mcası Francesco dışında ailedeki kimseden sevgi görmedi.
Evlilik dışı bir çocuktu ve yasalara göre bu yüzden üniversiteye gidemiyordu. Babası çizimlerini Andrea del Verrocchio’ya gösterince, Verrochio onu çırak olarak yanına aldı. Sonraki yıllarda Sağ koluna felç inen Leonardo da Vinci, resimden çok bilimsel çalışmalara ağırlık verdi. Leonardo 2 Mayıs 1519 tarihinde Amboise’daki evinde 67 yaşında öldü. Kralın kollarında can verdiği rivayet edilir.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 167 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a) Metinde yer alan aşağıdaki kelimelerin anlamını metinden hareketle tahmin ediniz.


Cevap :
özgün : Özel , kişiye ait
resim : çizim sanatı
atölye : Bir işin yapıldığı alan
galeri :genellikle resim, heykel vb. gibi sanat yapıtlarının sergilendiği salon.
peyzaj :kır görünümlerini konu almış olan resim.
portre : fotoğraf ya da yağlıboya, suluboya vb. ile yapılmış resim.
sahanlık :yapılarda kapı önünde, merdiven başlarında ya da ortasında bırakılan düz yer.


Soru : b) Anlamını öğrendiğiniz kelimelerden beşini birer cümle içinde kullanınız.


Cevap :
özgün : Özgün bir anlatımı var.
resim : Ne güzel bir resim bu!
atölye : Atölyede çalışmaları devam ediyor.
galeri : Resim galerisinden aldığım resim bu.
peyzaj :Peyzaj bir resim tercih ettim.
portre : Portre kelimesinin anlamını öğrendim.
sahanlık : Sarımsakları sahanlığa astım.


2. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki cümlelerde yer alan kişi isimlerinin yerine “ben, sen, o, biz, siz, onlar” kelimelerinden uygun olanını yazınız.


Cevap :
Ali en arka sıraya oturdu. ⇒ O.. en arka sıraya oturdu.
Mustafa ve Salih buraya gelin. ⇒Siz  buraya gelin.
Şerife, çok ders çalışmalısın. ⇒ Sen çok ders çalışmalısın.
Ben ve Murat soruyu doğru yanıtladık. ⇒Biz soruyu doğru yanıtladık.
Havva ve Erbay sinemaya gitti. ⇒Onlar sinemaya gitti.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 168 Cevapları


Soru : b) Kişi zamirlerini kullanarak altı farklı cümle yazınız. 


Cevap :

  1. ben : Ben bundan hiç hoşlanmadım.
  2. sen : Senden bir ricam var.
  3. o : Onunla beraber misiniz?
  4. biz : Bizim evimiz burada değil.
  5. siz : Sizinle konuşacaklarım var.
  6. onlar : Onlar buraya mı gelmiş?

3. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki cümlelerde koyu yazılmış kelimeler arasındaki anlam ilişkisini belirleyerek arkadaşlarınızla paylaşınız.


Şunları arkadaşlarıma vereceğim.
Kitapları arkadaşlarıma vereceğim.
Sizin kitaplarınız burada.
Sizin kitaplarınız rafta.
Öğrencilerin hepsi orada.
Öğrencilerin hepsi statta.
Ali değil, söylediklerimi dinleyen öteki.
Ali değil, söylediklerimi dinleyen Yılmaz.


Cevap :
Şunları arkadaşlarıma vereceğim. işaret manası
Kitapları arkadaşlarıma vereceğim.
Sizin kitaplarınız burada. mekan belirtmiş
Sizin kitaplarınız rafta.
Öğrencilerin hepsi orada. mekan belirtmiş
Öğrencilerin hepsi statta.
Ali değil, söylediklerimi dinleyen öteki. özel kişi belirtmiş
Ali değil, söylediklerimi dinleyen Yılmaz.


Soru : b) İşaret zamirlerini kullanarak altı farklı cümle yazınız.


Cevap :

  1. bu  : Bu senin mi?
  2. şu  : Okul şu mu?
  3. : O gelecekti.
  4. bunlar  : Bunlar benim için mi?
  5. şunlar  : Şunlar, söylediklerim kişiler.
  6. onlar  : Onlar benle beraber gelen insanlar.

4. Etkinlik


Soru : Metinde yer alan geçiş ve bağlantı ifadelerinin (ama, fakat, ancak, lakin, bununla birlikte, buna rağmen) bulunduğu bölümleri yuvarlak içine alarak belirleyiniz.


Cevap :
Ama bunu başaracak zamanı bulabileceğimi pek sanmadığımı
“Ama resim bir anda algılanabilir de.” dedim. “Böylesi bir resim…”


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 169  Cevapları


5. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle yanıtlayınız.


1. Ressam her şeyin güçleşmesini hangi örneklerle açıklamaktadır?


Cevap : Ressam her şeyin güçleşmesini resimlerin öncekilere benzememesini istemek ve resimlerini göstererek örneklerle açıklamaktadır.


2. Ressam, adamın neden ön yargılı olduğunu düşünmektedir?


Cevap : Ressam, adamın her resminde diğerinden ve kendinden bir parça olduğunu söylemesi üzerine ön yargılı olduğunu düşünmektedir.


3. Ressamın adama verdiği sır nedir?


Cevap : Ressamın adama verdiği sır şuydu; Her şeyden önce bir durup düşünmek gerek. Göz yeterli değildir. Düşünmek gerek. Çünkü resim sevilmek, hoşa gitmek için değil, algılanmak için yapılır.


4. Adamın, sanat tarihine geçeceğini düşündüğü olay nedir?


Cevap :Adamın, sanat tarihine geçeceğini düşündüğü olay ressamın gülmesiydi.


5. Ressam neden resmini ona bakanların bitirmesini istemektedir?


Cevap : Çünkü her bakan birşeyler katmak isteyecektir , diye düşünmektedir.


6. Ressam, adama hangi hediyeyi vermektedir ve hediyenin özelliğini nasıl anlatmaktadır?


Cevap :Ressam, adama hiçbir toprak renginin yer almadığı, kırmızı, yeşil ve mavi renklerden oluşan, bilmeyen biri için bitmemiş bir dağ resmi vermekte ve özelliklerini bu şekilde açıklamaktadır.


6. Etkinlik


Soru : Metnin yazarı siz olsaydınız bu metne hangi başlığı verirdiniz?


Cevap :
Benim başlığım, “RESMİ BİTMEYEN RESSAM” olurdu.


7. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki hikâye haritasını “Işığın Resmini Yapmak” metninden hareketle doldurunuz.


Cevap :
Şahıs ve Varlık Kadrosu  :
Mekân  :
Zaman  :
Olay Örgüsü  :
Anlatıcı  :


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 170 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : “Broşür nedir ve ne amaçla kullanılmaktadır?” sorularını cevaplayınız. Daha sonra ebru sanatıyla ilgili aşağıdaki broşürü inceleyiniz. Broşürde ilginizi çeken ve hoşunuza giden bölümleri nedenleriyle birlikte açıklayınız.


Cevap :
Broşür; çok az sayfalı küçük kitap, kitapçıktır. Broşür genellikle yeni açılan mağaza ve marketlerin tanıtımı için hazırlanır. Aynı zamanda bir markete yeni ürünler geldiği zaman o ürünlerin görselleri ve fiyatları ile birlikte basılan broşür çeşitleri de mevcuttur.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 171 Cevapları


9. Etkinlik


Soru : Araştırdığınız ünlü ressamlar ve tablolar ile ilgili hazırlıklı konuşmanızı yapınız.


Cevap :Birçok güzel tablo ve birbirinden yetenekli ressamlar vardır. Buna rağmen en belirgin ve en meşhur olanlar elbetteki vardır.
(İnci Küpeli Kız), Johannes Vermeer
Guernica, Pablo Picasso
(Yıldızlı Gece), Vincent Van Gogh
Mona Lisa, Leonardo Da Vinci
Son Akşam Yemeği/ Son Yemek), Leonardo Da Vinci
(Venüs’ün Doğuşu), Sandro Botticelli
(Belleğin Azmi), Salvador Dali tabloları ünleriyle meşhurdur.
Leonardo Da Vinci hakkında biraz bilgi vermek istiyorum. Leonardo Da Vinci
15 Nisan 1452 – 2 Mayıs 1519 yılları arası yaşamıştır. Rönesans döneminde yaşamış İtalyan hezârfen, döneminin önemli bir filozoftur. Aynı zamanda müzisyen, ve mimardır. Daha birçok alanda eserleri ve ilgisi vardır. annesi Caterina’nın, babası Piero’ya ait Ortadoğulu bir köle olduğu tahmin ediliyor. Annesi ve babası ayrı olarak yaşayan bu çocuk , babasının evine ara sıra gitsede mcası Francesco dışında ailedeki kimseden sevgi görmedi.
Evlilik dışı bir çocuktu ve yasalara göre bu yüzden üniversiteye gidemiyordu. Babası çizimlerini Andrea del Verrocchio’ya gösterince, Verrochio onu çırak olarak yanına aldı. Sonraki yıllarda Sağ koluna felç inen Leonardo da Vinci, resimden çok bilimsel çalışmalara ağırlık verdi. Leonardo 2 Mayıs 1519 tarihinde Amboise’daki evinde 67 yaşında öldü. Kralın kollarında can verdiği rivayet edilir.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 172 Cevapları


10. Etkinlik


Soru : En beğendiğiniz filmle ilgili aşağıdaki tabloyu doldurunuz.


Cevap :
Filmin Adı: Charlie’nin Çikolata Fabrikası
Filmdeki Kahramanlar: Willy Wonka, Charlie Bucket, Violet Beauregarde, Veruca Salt, Augustus Gloop ve Mike Teavee
Filmin Konusu: çikolatacı Willy Wonka’nın çikolata fabrikası içinde Küçük Charlie Bucket’ın maceralarını anlatıyor.
Filmin Ana Fikri: Hayali bir filmdir. Ana fikri macera olabilir.
Filmin Özeti: Charlie Bucket, annesi, babası, nineleri ve dedeleriyle büyük bir kentin bitiminde küçük bir tahta barakada yaşamaktadır. Charlie çikolataya bayılır ama ne yazık ki parası yoktur. Biriktirilen parayla yılda bir kez evlerine küçük bir çikolata girer. Bu büyük kentte, Charlie’lerin evinden bile görülen kocaman bir çikolata fabrikası vardır. Dünyanın en ünlü çikolatalarını üretir. Günlerden bir gün fabrikanın sahibi Bay Willy Wonka, imparatorluğunu devredeceği bir kişiyi seçmek için yarışma düzenler. Charlie’de  yarışmaya katılır ve birçok maceralar yaşar.


Gelecek Derse Hazırlık 


Soru : En beğendiğiniz hikâye veya roman yazarı kim? Sizce hikâyelerini veya romanlarını nasıl yazıyor? Yazarın yazdıkları kendi hayatından izler taşıyor olabilir mi? Bu soruların cevaplarını araştırınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :
Ömer Seyfettin’ i çok beğeniyorum. Yazdığı kitaplar kendinden ve hayatından izler taşımaktadır. Çünkü yazan insanlar kendi duygu ve düşüncelerini kitaba geçirirler. Bu duyguları aktarırken başka isimler ve hayatlardan bahsetseler bile yine de tam kendilerinden ayrışamazlar.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Resim yapmaktan oldukça hoşlanırım. Resim çizerken çizmiş olduğum resmi sevdiğim renkleri dökmek ve duygularımı düşüncelerimi yapmış olduğum resimde belirtmek hem eğlendirici hem de duygularımızı ifade etmek ve rahatlamak için oldukça güzel bir etkinliktir. Duygularını anlatabilen ve duyguları tam bir şekilde yaşayabilen sanatçılar güzel resim çizerler. Ressamların renk uyumu çizmiş olduğu güzel portreler insanlar arasında sevildiği gibi ayrıca farklı duyguları da çalıştırabilir. İyi bir ressam olmak istiyorsa küçük yaştan itibaren buna becerimizi yatkın ise çalışarak resimler çizerek ve bu gibi konularda kendimizi geliştirerek iyi bir ressam olabileceğimizi bilmeliyiz.

  2. Resim çizen bir ressam elbetteki çizmiş olduğu resimde anlatmak istediği duyguları içindeki düşünceleri resme yansıtan ve renklendiren bir el sanatı yaptığını söyleyebiliriz. Birçok el sanatı gibi resim yapmak da insanı rahatlatan ve duygularını düşüncelerini anlatabilmek için yapmış olduğu bir etkinliktir. Herhangi bir objeye bakan bir ressam içindeki düşünceleri ve ifade etmek istedikleri fikirleri resme dökerler. Ressamlar el becerileri ve ve yetenekleri ile yapmış oldukları resimler birçok insan tarafından beğeni ile bilir. İnsan stresten uzaklaşmak ve rahatlamak için resim çizebilir. Resim yapılabilecek güzel aktiviteler arasında yer almalıdır.

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.