6. Sınıf Türkçe

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 Cevapları Anka Yayınevi

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 Cevapları Anka Yayınevi

6.Sınıf Anka Yayınevi Türkçe Ders Kitabı 190-191-192-193. Sayfa Cevapları Sakın Kesme

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190 Cevapları Anka Yayınevi

1. Etkinlik

 Aşağıdaki boşlukları şiiri dinlerken doldurunuz.
Cevap:

Ey Hemşehri! Sakın kesme, __yaş ağaca__ balta vuran el onmaz;
Na, kütükler!… Nice yıldır, hiçbirine kervan gelmez kuş konmaz;
Bunları kes, o baltanla __bu çürümüş__ ağaçları yere ser.
Bak, sizin köy şu __yemyeşil koruluğun__ gölgesinde ne güzel!
Gönülleri açmadadır, yaprakların arasında __esen__ yel;
__Yazık__ günah olmaz mı ki çıplak kalsın, bu zümrüt yurt, şirin yel?
Hem dünyada en birinci __borç değil mi__ her kula
Bir tohumu __fidan__ yapmak, fidanı da bir __orman__?
Eğer böyle olmasaydı, ne kalırdı oğula:
__Mirasımı arttır__’ diye öğüt veren atadan?
Sakın kesme, her dalında __bir güzel kuş__ ses versin;
Sakın kesme, __gölgesinde__ yorgun çiftçi dinlensin;
Sakın kesme, şu __sevimli köye__ kanat, kol gersin;
Sakın kesme, aziz __vatan__ günden güne şenlensin!

Mehmet Emin YURDAKUL


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 191 Cevapları Anka Yayınevi

2. Etkinlik

Şiiri ikinci kez dinleyiniz. Dinlerken anlamını bilmediğiniz kelimeleri belirleyiniz. Kelimelerin anlamlarını kullanıldıkları cümlelerden hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Daha sonra anlamını öğrendiğiniz bu kelimeleri cümle içinde kullanınız.
Cevap:

Kelime: onmaz
Tahminim: iyileşmesi zor
Benim cümlem: Çocuğun durumu onmaz bir hale büründü. 

Kelime: yel
Tahminim: rüzgar
Benim cümlem: Esen yel çamaşırları ipten düşürdü.

Kelime: zümrüt
Tahminim: değerli taş
Benim cümlem: Zümrüt herkesin beğendiği bir taştır. 

Kelime: öğüt
Tahminim: tavsiye
Benim cümlem: Babamın verdiği öğütleri her zaman dinlerim. 


3. Etkinlik

Aşağıdaki boşlukları dinlediğiniz şiire göre doldurunuz
Cevap:

Dinlediğim metnin konusu: Ağaçların kesilmemesi gerektiği anlatılmaktadır. 
Dinlediğim metnin ana duygusu: Ağaçlara karşı sevgi
Dinlediğim metne önerdiğim başlık: Ağaçların Önemi


4. Etkinlik

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 Cevapları Anka Yayınevi

Aşağıdaki görselin vermek istediği iletiyi yazalım. Yazdıklarımızı arkadaşlarımızla paylaşalım.
Cevap: Ağaçlar insanların yaşam kaynağıdır. Ağaçlar bizlere oksijen üretir. Havanın temiz kalmasını sağlar. Çevrenin temiz olmasını sağlar. Ağaçları kesmek yaşamımıza da son vermek anlamına gelir. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 192 Cevapları Anka Yayınevi

5. Etkinlik

Aşağıdaki görsellerin zihninizde yaptığı çağrışımları boşluklara yazınız.
Cevap:

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 190-191-192-193 Cevapları Anka Yayınevi


6. Etkinlik

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz şiire göre cevaplandırınız

1. Ağaçları bilinçsizce kesmek nelere yol açar?
Cevap: Ağaçları bilinçsizce kesmek hem canlıları hem de doğal dengeyi bozar. Çevre kirliliğinin oluşmasına, canlıların yaşamının tehlikeye girmesine neden olur. 

2. Şaire göre insanların dünyaya ilk borcu nedir? Nedenleriyle yazınız
Cevap: Şaire göre insanın dünyaya ilk borcu bir tohum fidan, fidanı orman yapmaktır. 

3. Bir tohum ekmek, insanlar ve doğa için ne anlam ifade eder?
Cevap: Bir tohum  bir fidan demektir. Bir fidan bir ağaç ve o ağaç bir insanı simgeler. Ağaç, hem çevre için hem de insan için yaşam kaynağıdır. 

4. Bir ormana gidip orada vakit geçirdiniz mi? Geçirdiyseniz, oradayken kendinizi nasıl hissettiğinizi yazınız
Cevap: Evet geçirdim. Ormandaki sessizlik, temiz havası insana huzur vermektedir. 

5. Evinizin, okulunuzun bahçesinde ya da yaşadığınız sokakta en çok rastladığınız ağaç türlerinin adlarını yazınız.
Cevap: En çok rastladığım ağaç türü gürgen, çınar, meşe, sakız ağaçlarıdır. 


6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 193 Cevapları Anka Yayınevi

7. Etkinlik

Dinlediğiniz şiirde yurt neye benzetilmiştir? Şair neden böyle bir benzetme yapmıştır?
Cevap: Dinlediğim şiirde yurt zümrüte benzetilmiştir. Zümrüt doğada bulunan değerli bir taştır. Yurdumuzda aynı o taş gibi çok değerlidir. 


8. Etkinlik

Dinlediğiniz şiirde şairin “sakın kesme” diye seslenmesinin sebepleri nelerdir? Yazınız
Cevap: Ağaçların kesilmemesi gerektiğini anlatmak istemiştir. “Sakın kesme” ile okuyucuya bunun önemli olduğunu vurgulamak istemiştir. 


9. Etkinlik

Defterinize aşağıdaki kelimeleri kullanarak bir şiir yazınız. Şiirinize uygun bir başlık bulunuz..
Cevap:

DOĞANIN SESİ

Aşkla sarılıyor yeşil ağaçlar,
Dalgalanan yapraklarla dans ediyor.
Rüzgarın şarkısı kulaklarımda,
Tabiatın derinliklerine götürüyor.

Doğanın huzurunu hissederken,
Kalbimde bir neşe çiçeği açıyor.
Toprağın kokusu dolduruyor ciğerimi,
Ruhum yenileniyor, canlanıyor.


10. Etkinlik

Çeşitli yaprakları resim kâğıtlarına yapıştırarak oluşturduğunuz görseli arkadaşlarınıza sununuz. Arkadaşlarınıza, araştırdığınız ağacın özelliklerini anlatınız. Konuşmanız bittikten sonra görselinizi sınıf panonuza asınız.
Cevap: Meşe ağacının iki türü vardır. Yapraklarını döken ve yapraklarını dökmeyen olarak ayrılırlar. Meşe ağacının meyvesine palamut adı verilir. Palamut meyvesini veren ağaçlar 50 yıldan büyük olur. Rüzgara karşı dayanıklı olan bir ağaç türüdür. Türkiye’de en fazla yetişen ağaç türünden biridir. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.