6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı

6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 53-54-55-56-57 Cevapları ATA Yayıncılık

Göster

6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Aslanla Fare Metni Cevapları Sayfa 53, 54, 55, 56, 57


Aslanla Fare Metni Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 53-54-55-56-57  Cevapları


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 53 Cevapları


1. Fabl türü ve ünlü fabl yazarları hakkında yaptığınız araştırma sonucu edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Edindiğim bilgiler;
Fabl türü ; şiir veya düzyazı şeklinde yazılıp, bitki ve hayvan gibi canlıların konuşturularak yazılan ders verici yazılar olduğu, Dünyanın en ünlü fabl yazarlarının Ezop, La Fontaine ve Beydeba olduğu ancak Orhan Veli KANIK gibi bizimde yazarlarımız olduğudur.


2. Yardıma ihtiyaç duyduğunuz bir anda, ummadığınız birinden iyilik gördüğünüz bir anınız var mı? Varsa anınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :
Bir gün sınavdayken ucum bitmiş ve çok gergin hissetmiştim. Öğretmenimiz durumu fark ederek bana uç uzatmıştı. Bu beni çok mutlu hissettirmişti.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 54 Cevapları


1. Etkinlik


Soru : a) Metinde yer alan aşağıdaki kelime ve kelime gruplarının anlamlarını metinden hareketle tahmin ederek yazınız.


Cevap :
Pençe : Yırtıcı kuş ve hayvanlarının tırnaklarına verilen isim
: İplik gibi şeylerden yapılmış , gözenekli örgü.
Aslan yürekli : İyi, cesur yürekli
Bereket : İyi ki.
İlmek : düğüm demektir.
İşletmek : Birşeyi yürütmek, devam ettirmek.
Yaman : Gözü açık.


Soru : b) Anlamını öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını cümle içinde kullanınız.


Cevap :
Aslan pençelerini çıkardı.
Ağlara takılmış balıklar gemiye çekiliyordu.
Aslan yürekli babam benim.
Bereket yağmur durdu.
İlmek ilmek işlemiş kazağı.
Beni işletecek izin versem.
Ne yaman bu kız.


2. Etkinlik


Soru : a) Aşağıdaki cümlelerde “kalem” kelimesine getirilen ekleri inceleyiniz. Ardından eklerin kelimeye kattığı anlamları açıklayınız.


Kalemim sınıfta düşmüş.
Cevap : BEN / 1. tekil kişi iyelik eki


Kalemin çok güzelmiş.
Cevap : SEN/ 2. tekil kişi iyelik eki


Kalemi hepimizinkinden güzeldi.
Cevap : O/ 3. tekil kişi iyelik eki


Kalemimiz iki farklı renge sahip.
Cevap : BİZ/ 1. çoğul kişi iyelik eki


Kaleminiz bilgisayarın yanında duruyor.
Cevap :SİZ/ 2. çoğul kişi iyelik eki


Kalemleri örtüyü kirletiyor.
Cevap : ONLAR/ 3. çoğul kişi iyelik eki


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 55 Cevapları


Soru : b) Aşağıdaki cümleleri verilen kelimelerle tamamlayınız.


Cevap :

  • Senin ayakkabıların sarı değil miydi?
  • Onun kitaplığı bir kütüphane titizliğinde düzenlenmişti.
  • Sizin düşünceleriniz sayesinde bu kadar başarılı oldu.
  • Benim bilgisayarım bu projeyi tamamlamak için yeterli.
  • Onların fotoğrafları çok renkliydi.
  • Bizim kapımız herkese açıktır.

3. Etkinlik


Soru :a) Aşağıdaki dizelerde insan dışındaki hangi varlıklara konuşma özelliği verildiğini belirleyiniz.


“Bir dala konmuştu karga cenapları;
Ağzında bir parça peynir vardı.
Sayın tilki kokuyu almış olmalı,
Ona nağme yapmaya başladı:
“Oooo! Karga cenapları, merhaba;
Ne kadar güzelsiniz, ne kadar şirinsiniz!
Gözüm kör olsun yalanım varsa
Tüyleriniz gibiyse sesiniz,
Sultanı sayılırsınız bütün bu ormanın.”
Orhan Veli KANIK


Cevap :
Konuşturulan Varlık : Tilkidir.


Soru : b) Aşağıdaki dizelerde karşıtlık (tezat) sanatını oluşturan kelimelerin altını çiziniz.

“Uzanıverse gövdem, taşlara boydan boya;
Alsa buz gibi taşlar alnımdan bu ateşi.”
Necip Fazıl KISAKÜREK
“Lambada titreyen alev üşüyor,
Aşk deyince kalem elden düşüyor.”
Abdurrahim KARAKOÇ


Cevap :


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 56 Cevapları


Soru : c) “Aslanla Fare” fablında yer alan konuşturma (intak) ve karşıtlık (tezat) sanatlarının bulunduğu dizeleri uygun başlığın altına yazınız.


Cevap : Konuşturma Sanatı;
Bu iş kükremekle değil
Kemirmekle olur demiş
Karşıtlık Sanatı;
Farenin aslana iyilik edebileceği?


4. Etkinlik


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz fabldan hareketle yanıtlayınız.


1. Şair “Aslan, aslan yürekliymiş o gün” dizesiyle ne demek istemektedir?


Cevap :
Şair “Aslan, aslan yürekliymiş o gün” dizesiyle aslanın merhametli olduğunu ifade etmektedir.


2. Aslanın yardımına kim gelmektedir? Aslanı tuzaktan nasıl kurtarmaktadır?


Cevap :
Aslanın yardımına fare gelmektedir. Ağı kemirerek, aslanı kurtarmaktadır.


3. Sizce, fablda anlatılanların gerçek hayatta olması mümkün müdür?


Cevap :
Bence mümkündür.


4. Şair, metnin sonunda hangi öğüdü vermektedir?


Cevap :
Zaman ve sabrın öfkeden daha güçlü olduğu öğüdünü vermektedir.


5. Etkinlik


Soru : Okuduğunuz fablın konusunu ve ana duygusunu yazınız. 


Cevap :
Fablın Konusu :  Aslanın iyiliği karşısında iyilik bulması
Fablın Ana Duygusu : İyiliğin iyilik getireceği


6. Etkinlik


Soru : Fablda yer alan hangi davranışlar, hangi sonuçları doğurmuştur? Örneklerle açıklayınız. 


Cevap :
Fablda yer alan iyilik , iyiliğin gelmesine sebep olmuştur.


7. Etkinlik


Soru : Dayanışma ve dayanışmanın toplumların ilerlemesindeki önemiyle ilgili bir grup tartışması yapınız. Tartışmanın sonunda vardığınız sonucu öğretmeninizin öncülüğünde raporlaştırınız.


Cevap :
Dinimiz gereği ayrıca biz millet olarakta yardımlaşmaya ve dayanışmaya hoşgörülü olan bir milletiz yardımlaşma ve dayanışmaya en güzel örnekler ramazan ayı içerisinde gerçekleşir.
Ramazan ayı içerisinde bir çok şirket çalışanına veya gücü yeten şahıslar ellerinden geldiği kadar yoksul insanlara yardımlaşmak için ramazan paketi hazırlayarak insanlara en azından senede bir ayda olsa güzel yemekler yedirebilmek için erzak yardımında bulunmaktadırlar. Buda milletimizin ne kadar alçak gönüllü olduğunu gösterir. Ve yardımlaşmayı sevdiğini gösterir.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ata Yayıncılık Sayfa 57 Cevapları


8. Etkinlik


Soru : En sevdiğiniz arkadaşınıza dayanışmanın önemini açıklayan bir e-posta gönderiniz.


Cevap :
Kime : Dostum
Konu : Dayanışmanın Önemi
İleti : Dayanışma sayesinde birler bin olur, azlar çok olur, güçsüzler kuvvet bulur. Dayanışma olmadan insan zayıf yanları ile her zaman güçlü olamaz.


Gelecek Derse Hazırlık


1. Barışın sembolleri hakkında araştırma yapınız ve edindiğiniz bilgileri defterinize not alınız.


Cevap :
Barışın sembolü; zeytin dalı ve güvercin olarak simgelenir. Tarihte Yunan mitolojisinde Tanrıça Athena’nın simgesi olan ve yarışmalarda birincilere verilen zeytin dalı gümümüzde barışım sembolü olarak kabul edilmiştir.


2. “Bir Dünya Bırakın” adlı şarkıyı öğreniniz.


Cevap :
“Bir Dünya Bırakın” adlı şarkı sözleri;
Bir vatan bırakın biz çocuklara
Islanmış olmasın göz yaşlarıyla
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar
Bir bahçe bırakın biz çocuklara
Göklerde yer açın uçurtmalara
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar
Bir barış bırakın biz çocuklara
Uzansın şarkımız güneşe ve aya
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar
Bir dünya bırakın biz çocuklara
Yazalım üstüne SEVGİLİ DÜNYA
Oynaya oynaya gelin çocuklar
El ele el ele verin çocuklar

İlgili Makaleler

5 Yorum

  1. Merve dedi ki:

    Okumuş olduğumuz birçok çocuk hikayesinde ve çocuk masallarında genellikle fabl türü yazılar olduğuna dikkat çekmek gerekir. Fabl genellikle hayvanların insan gibi konuşması ve insan gibi davranmasını esas alan bir yazı veya şiir türü olarak bilinmektedir. Fabl ın yapılmış olmak amacı çocukları eğlendirerek sevindiren ve hayvanları birlikte eğlenceli yazılar ve şiirler yazmayı amaç edinmiştir. Çocukların eğlenerek okuduğu birçok fabl türü ilkokul yıllarda itibaren okumuş olduğumuz kitaplarda ve ders kitaplarında vardır.

  2. Mustafa dedi ki:

    Okumuş olduğumuz birçok kaide ve masallarda genellikle kahramanların hayvan olduğunu bu türdeki metinler fabl olarak bilinmektedir. Çocukların ilgisini çekmek ve beğenisini almak için bu tür uygulamalar yapılmaktadır. Aynı insanların yapmış olduğu hareketleri ve davranışları hayvanların yapması al ve de ki çocukların dikkatini çekmekte ve okumuş oldukları metindeki hayal güçlerinin geliştirmektedir. Okuma becerimizi arttırmak ve okuduğumuzda eğlenceli vakit geçirmek istiyorsak fabl türü metinleri bol çok malı ve tercih etmeliyiz.

  3. Abüziddin dedi ki:

    Bence harika ama sanki yazılar çok kısa mesela 8.etkinlik daha uzun olabilirdi ama geri kalanı çok güz
    el 

  4. eylül sümeyye dedi ki:

    yazılarınız çok güzel uzun ama bazı yerlerin görsel şeklinde olsa iyi olurdu

  5. Defne dedi ki:

    Türkçe ödevime çok yararı oldu ellerinize sağlık canlar

Bir cevap yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.