8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205 Cevapları MEB Yayınları

Göster

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kız Kulesi Dinleme Metni Cevapları Sayfa 200, 201, 202, 203, 204, 205


Kız Kulesi Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 200 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


1. Derse hazırlık bölümünde yer adları efsaneleri ile ilgili araştırmalarınızı arkadaşlarınız ile paylaşınız.


Cevap: Yörenizdeki yer adları ile ilgili efsaneleri araştırınız.
İstanbul’da yer alan Yerebatan Sarnıcı’nın Efsanesi 532 yılında 1 cüz için yan tarafından 600 yılda yapılmış olan Yerebatan Sarnıcı İstanbul’da bulunan en büyük Sarnıç indiğimiz sırada dünyadan kopan ayrılırken huzur Sessizlik ve biraz da ürperti vermektedir.
Bir Efsaneye göre Medusa Yunan mitolojisinde yeraltı dünyasının dışı canavarı olarak 3 gorgana’dan biridir. Bu üç kız kardeşten yılan başlı olan Medusa kendisine bakan canlıları taşa çevirme gücüne sahipti.
Bir görüşe göre o dönemde büyük yapılar ve özel yerleri korumak için gogona de seni ve heykelleri kullanırdı ve sanlıca medusa’nın başını konulması da bu yüzden olduğu ifade edilmektedir.


2. Kız Kulesi ile ilgili herhangi bir bilginiz var mı? Varsa anlatınız.


Cevap: Kız Kulesi ile ilgili herhangi bir bilginiz var mı? Varsa anlatınız.
Kız kulesi İstanbul’da Üsküdar tarafında bulunmaktadır. Tam olarak yapıldığı tarih bilinmemektedir. M. Ö. 341 yıllarında varlığı bilinmektedir. Kız kulesinin eski ismi Damalis ve Leandrostur. Damalis Atine kralının eşinin ismidir.
Eski zamanlarda tanrıça Afrodit adına Üsküdar’da bir tapınak bulunurmuş. Hero adlı bir rahibe ise bu tapınakta görev yaparmış. Hero’nun görevi, kuledeki kumrulara bakmakmış. Düzenli olarak her yıl ilkbaharda, tapınak çevresinde törenler yapılırmış.
Aşkı bulamayanlar Afrodit’e mabedinde yakarırmış. Yine bu törenlerin bir tanesinde aşkı bulmak isteyen Hero, karşı kıyıdan gelen Leandro ile karşılaşmış. Bu tanışmanın üzerine Leandros, her gece kuleye gelmiş. Kule her gece bu genç aşıkların aşkına tanıklık etmiş. Rivayete göre Leandros’un geldiği fırtınalı bir günde, kıskanç bir rahip kule fenerlerini kapatmış. Leandros ise fırtınada ve karanlıkta yolunu kaybetmiş, boğaz sularında boğularak ölmüş. Lenadros’un acısına dayanamayan Hero da kendini Boğaz’ın sularına bırakmış…


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 201 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metni öğretmeninizin uygun gördüğü şekilde rol dağılımı yaparak canlandırınız.


Cevap: Bu etkinliği sınıf içerisinde arkadaşlarınızla birlikte yapmanız gerekmektedir.


2. ETKİNLİK


Soru : Dinlediğiniz metinde geçen sözcükleri anlamları ile eşleştiriniz.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe Kitabı 200-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

3. ETKİNLİK


“Kız Kulesi” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Hükümdar, sarayındaki falcılardan ne yapmalarını istiyor?


Cevap: Kızının geleceğinde neler olacağına bakmalarını istiyor.


2. Falcılar, falda gördüklerini açıklamaktan niçin çekiniyorlar?


Cevap: Kızın sonunu çok kötü gördükleri için çekiniyorlar.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 202 Cevapları


3. Hükümdar, kızını korumak için nasıl bir önlem almıştır? Hükümdarın yerinde olsaydınız siz ne yapardınız?


Cevap: Denizin ortasına bir kule yaptırmış. Ben olsaydım; öğütler vererek gelecek olan tehlikelere karşı duyarlı ve hazır olmasını sağlardım.


4. Hükümdarın kızı neden ölmüştür?


Cevap: Küfe içinden çıkan yılanın sokmasıyla ölmüştür.


5. Hükümdarın falcıların sözüyle hareket edip önlem almasını doğru buluyor musunuz? Niçin?


Cevap: Doğru bulmuyorum. Çünkü gelecek hakkında kimsenin bilgisi olamaz. Geleceğimizi sadece Yüce Allah c.c. bilir.


6. Kız Kulesi gerçekte hangi amaçla kim tarafından yaptırılmıştır?


Cevap: Bizans İmparatoru Manuel Konemos tarafından gözetleme amacıyla yapılmıştır.


4. ETKİNLİK


Soru : “Kız Kulesi” efsanesinden çıkardığınız sonuç nedir?


Cevap: İnsan kaderinde ne yazılı ise onu yaşar.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 203 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : “Kız Kulesi” metni ile ilgili görüşlerinizi sebepleri ile yazınız.


Cevap: “Kız Kulesi” metni çok güzel bir tarihi güzellik anlatılarak, Kız kulesi hakkında var olan efsane ile anlatım eşsiz bir güzellikle anlatılmaktadır.


6. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki paragrafı okuyunuz ve paragrafta geçen yabancı sözcüklerin altını çiziniz.


Cevap:
Uzun süredir iş ilanlarına bakıyordum. Yürürken bir rezidansın kapısında “Full time çalışacak eleman aranıyor.” yazısını gördüm. İçeri girip patronla görüştüm. Benden CV istedi. Galiba işe kabul edilecektim. Ertesi gün beni aradılar. Çok sevindim, hemen hazırlanıp oraya gittim. Computerdan printera kadar her şey elimizin altındaydı. Patron “Bazen çalışmalarınızı home office şeklinde yapabilirsiniz.” dedi. Yeni trend buymuş.


b) Parçada geçen yabancı sözcüklerin yerine Türkçelerini kullanarak bu paragrafı yeniden yazınız.


Cevap:
Uzun süredir iş ilanlarına bakıyordum. Yürürken bir saray konutun kapısında “Tam zamanlı çalışacak eleman aranıyor.” yazısını gördüm. İçeri girip iş verenle görüştüm. Benden öz geçmiş istedi. Galiba işe kabul edilecektim. Ertesi gün beni aradılar. Çok sevindim, hemen hazırlanıp oraya gittim. Bilgisayardan yazıcıya kadar her şey elimizin altındaydı. İş veren “Bazen çalışmalarınızı ev ofisi şeklinde yapabilirsiniz.” dedi. Yeni eğilim buymuş.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 204 Cevapları


7. ETKİNLİK


Soru : Öğretmeninizin izleteceği Türkiye’yi tanıtan reklam filmininin amacını (kültür aktarma, bilgilendirme, ikna etme) sözlü olarak belirtiniz.


Cevap: Tanıtım ve ikna etme.


8. ETKİNLİK


Soru : Reklam filminden hareketle millî kültür unsurlarımızla ilgili konuşma yapınız. Konuşmanızda günlük hayattan örnekler veriniz.


Cevap: Millî kültür unsurlarımızla ilgili konuşma yapınız. Konuşmanızda günlük hayattan örnekler veriniz.
Milli kültür unsurlarımızın arasına akıldığı zaman en önemlileri bağımsızlığımızı simgeleyen İstiklal Marşı’mız ve ay yıldızlı bayrağımızdır.
Türk milletinin bağımsızlık için yapmış olduğu mücadeledir konu alan İstiklal Marşı’mız ve şehitlerimizin kanını temsil eden ay yıldızlı Şehit kanıyla sulanmış al bayrağımız bizlerin en önemli milli kültür unsurlarımız arasında yer almaktadır.
Bizlerde Türk gençliği olarak milli kültür unsurlarımız arasında yer alan İstiklal Marşı’nı her programda duyurmalı ve ay yıldızlı bayrağımızı sürekli olarak göklere çekmemiz gerekir.


9. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz.


Türkiye’nin “müze müze gezdiren” tek kartı müzekart ile T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı 300’ü aşkın müze ve ören yerini ücretsiz gezebilir, tarihte keyifli bir yolculuğa çıkabilirsiniz. Müzekart, geçmişine değer veren kültür ve sanat meraklılarına avantajlarla dolu tarihî bir imkân sağlıyor. Uygarlıkların zevklerini, düşüncelerini, inançlarını, yaşam tarzlarını koruyan ve bu mirası geleceğe taşıyan müzeleri yılda iki kez ücretsiz ziyaret etme olanağını veriyor.Müzekart ile sanat, bilim, kültür ve tarih evi sayılan müzelerin kapıları yani tarihin kapıları sizler için sonuna kadar açılıyor. Gezilmedik müze, görülmedik eser kalmasın.

(www.muze.gov.tr)


Soru : Siz de müzekart sahibi olmak için formu doldurunuz.


Cevap: Boş yerlere kendi bilgilerinizi yazınız.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 205 Cevapları


10. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki cümleleri yapısına göre inceleyip uygun kutucuğu işaretleyiniz.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 200-201-202-203-204-205 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe Kitabı 200-201-202-203-204-205. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

b) Siz de cümle türlerine uygun birer örnek cümle yazınız.


Cevap: Siz de cümle türlerine uygun birer örnek cümle yazınız.
Tek Yüklemli Cümle: Arkadaşlarımızla sinemaya gitmeye kadar verdik.
Fiilimsi Bulunan Cümle : Su akar yolunu bulur.
Birden çok yüklemli cümle : Eve gitmiş, arkadaşları için hazırlıklar yapıyordu.
Bağlacı olan cümle : Sabah ben de gelecektim ama uykudan uyanamadım.

İlgili Makaleler

4 Yorum

  1. İstanbul’da bulunan kız kulesi’nin yapılış amacı eskiden yaşamış bir padişahın kızının öleceğini öğrendikten soracağım Ege denizi’ne yaptığı bir kule olarak bilinir padişah kızının çok genç bir yaşta bir yılanla ısırılarak öleceğini falcılardan öğrenince bu kuleyi yapmaya karar vermiş yalnız yaptığı kule kızının ölümünü engelle yememiş denizin ortasına yapılan bu kule gelen gelebilecek herhangi bir zarardan veya sıkıntıdan uzak olacağını düşünen padişah ölümün geldiği günü engelleyeceğini farkına varmış kız kulesi İstanbul’da yapılan ve günümüzde de birçok turistin ziyaret ettiği çok önemli bir tarihi eserdir.

  2. Harika özellikle kısa cevaplar olmasına bayıldım hepsini böyle kısa yapmaya devam edin. BAŞARILAR

  3. 8. Sınıf Türkçe ders kitabında bulunan araştırıp öğrenmek istediğimiz kız kulesi hakkındaki bilgileri en güzel şekilde detaylı bir anlatımla vermiş olduğunuz bilgilerle anlayıp kadroya bildiğimi söylemek isterim. İstanbul’un tarihi güzellikleri orada yaşamış olan birçok medeniyetlerin ve Osmanlı Devleti’nin bırakmış olduğu en güzel armağanlar Iğdır. Bu gibi eserler doğal ortamlarda ve müzelerde saklanmaktadır.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.