3. Sınıf Türkçe

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları Sonuç Yayıncılık

3.Sınıf Sonuç Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 10-14-15-16-17-18-19-20-21-22. Sayfa Cevapları Arkadaş

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10 Cevapları Sonuç Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

1. Metnin başlığı ve görselleri size neler çağrıştırıyor?
Cevap : Metnin başlığı ve görselleri bizlere okuldaki arkadaşlıkları ve sınıf içerisinde nasıl davranmamız gerektiğini çağrıştırıyor.


2. Arkadaşlar arasında yardımlaşmak niçin önemlidir?
Cevap : Yardımlaşmak, toplum olmanın bir getirisidir. İnsanlar bir işin altından her zaman tek başlarına kalkamazlar. Kendilerine yardım edecek birilerine ihtiyaç duyarlar. Böylece her insan yardım ettiği kişiden zamanı gelince yardım görmüş olur. Böylece hiçbir insan işlerin altında kalmış olmaz. Ayrıca yardımlaşma, arada sevgi bağlarını oluşturur. İnsanlar başkalarına ihtiyaçları olduğunu görür ve kendilerine yardım eden insanlara minnet hissederler. Buda aralarında bir sevgi bağı oluşturur.

Yardımlaşma aynı zamanda toplumun maddi seviyesinin de dengelenmesini sağlar. Maddi olarak dara düşmüş insanlara, zengin insanlar yardım ettikleri zaman kendi ihtiyaçlarını karşılarlar. Ayrıca yardımlaşma sebebi ile daha büyük işler ortaya çıkar. İnsanlar tek başlarına bütün işlerin altından kalkamazlar.

Birbirlerine yardım ederlerse işler daha kolay biter. Mesela bir yere bir eşya taşınacağını farz edelim. Tek kişi onu saatlerce taşır ve yorulur belkide bitiremez. Ancak birkaç kişi el ele vererek bu işe girişirlerse hem daha kısa sürede biter, hemde herkes o kadar yorulmuş olmaz. Yine başka bir arkadaşlarının da işi olduğu zaman diğerleri ona yardım eder ve işler yine kolaylaşmış olur. Yardımlaşma bu  sebeplerle çok önemlidir.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 14 Cevapları Sonuç Yayıncılık

 1. Etkinlik 

Soru : Haydi, arkadaş denince aklımıza gelenleri yazalım.
Cevap:  Büyük olsun küçük olsun herkes arkadaş olmak ve arkadaşları ile vakit geçirmeyi sever. Arkadaşlarımız bizim iyi ve zor zamanlarda her zaman yanımızda olan insanlardır. İyi vakitlerimizde beraber eğlenir, oyun oynar ve sohbet ederiz. Bazen piknik yapar, yemek yer veya eşyalarımız birbirimize tanıtarak vakit geçiririz. Bazende ödev yaparız. Ailemizde abimizin ablalarımızın , anne ve babamızın hatta küçük olan kardeşlerimizin bile arkadaşları var. Herkes kendi kafasına uygun kendisi ile anlaşabileceği ve hoş vakit geçireceği kimselerle arkadaşlık kurar. Her ne kadar ailemiz içerisinde hoş vakit geçirsekte zaman zaman arkadaşlarımız ile beraber olmak ve onlarla vakit geçirmek isteriz. Sıkıntılı zamanlarımızda da yine arkadaşlarımızı arar veya yanlarına gideriz. Onlarla sıkıntımızı paylaşır ve rahatlarız.

Bazen de bize yardımcı olurlar ve bizi mutlu ederler. Oyuncaklarımızı veya sevdiğimiz eşyalarımızı arkadaşlarımızla paylaşarak dostluğumuzu kuvvetlendiririz. Arkadaşlarımızla zaman zaman oyun oynadığımız zaman zaman dertleştiğimiz ve konuştuğumuz, zaman zaman ders yaptığımız, zaman zaman yardımlaşmada ve dayanışmada bulunduğumuz,zaman zaman sevgi ve saygı ile birbirimizin fikirlerine saygı duyarak hareket ettiğimiz için aklıma arkadaş deyince birbirinden farklı birçok kelime geliyor.

Arkadaş deyince aklıma gelenler;

  • Oyun
  • Eğlenceli vakit
  • Sır paylaşma
  • Saygı
  • İyilik
  • Birlikte gezmek
  • Karşılıksız sevmek
  • Güven
  • Eğlenmek
  • Sevgi
  • Dostluk
  • Yardımlaşma
  • Kardeşlik

2. Etkinlik

Soru : Şimdi de yukarıdaki etkinlikte bulduğumuz kelimeleri içeren cümleler kuralım.
Cevap :

  1. Dostluklar çok önem taşır.
  2. Arkadaşlar arasında yardımlaşma çok önemlidir.
  3. Arkadaşlık sevgi ve saygının temelinde meydana gelir.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 15 Cevapları Sonuç Yayıncılık


3. Etkinlik 

Soru : Okudum, anladım, soruları cevaplıyorum.

1. Sınıfa yeni gelen öğrenci kimdi?
Cevap : Sınıfa yeni gelen öğrenci Zerrin’dir.


2. Zerrin niçin çekingen, içine kapanık ve sessiz bir kızdı?
Cevap : Zerrin çocukken geçirmiş olduğu felç nedeniyle içine kapanık ve sessiz bir kızdı.


3. Öğretmen, Zerrin sınıfa girmeden önce öğrencilere neler söyledi?
Cevap : Öğretmen , öğrencilerin ellerinden gelen yardımı etmeleri , ona engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını sezdirmelerini, davranışlarıyla destek olmalarını söyledi.


4. Zerrin, öğretmenin sorduğu problemi nerede çözdü?
Cevap : Zerrin, öğretmenin sorduğu problemi tahtada çözdü.


5. Zerrin, soruyu çözünce öğrenciler nasıl bir tepki verdiler?
Cevap : Zerrin, soruyu çözünce öğrenciler Zerrin’i alkışladılar.


6. Zerrin’de ne zaman büyük değişiklikler oldu?
Cevap : Zerrin’de tahtada soruyu çözdükten ve arkadaşları onu alkışladıktan sonra değişilik oldu.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 16 Cevapları Sonuç Yayıncılık


4. Etkinlik 

Soru : Metnin hikaye haritasını tamamlayalım.

Metinde geçen kişiler : Zerrin, öğrenciler, öğretmen.

Yer : Sınıf ve Okul

Olay : Sınıfa engelli bir kızın gelmesi, tahtada Zerrin’in soruyu çözmesi, öğrencilerin onu alkışlaması ve Zerrin’de oluşan değişiklikleri konu almaktadır.


5. Etkinlik 

Soru : Zerrin gibi bir arkadaşın olsaydı ona neler söylemek isterdin? Haydi, duygu ve düşüncelerimizi noktalı yerlere yazalım.
Cevap : Böyle bir durumun herkesin başına gelebileceği, üzülmemesi gerektiğini ve bizlerin bir arkadaş olarak beraber eğlenmemiz ve oyunlar oynamamız gerektiğini söylerdim.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 17 Cevapları Sonuç Yayıncılık

Soru : Arkadaşlar, sizce engelli insanlar engellerini aşabilirler mi? Bu konuda onlara nasıl yardımcı olabiliriz?
Cevap:  Evet engelli olan insanlar engellerini aşabilirler. Engelli olan kardeşlerimizi onlara uygun olan mesleklerin seçiminde, kendi kişisel ve bedensel özelliklerine göre meslek ve yetenek yönlendirilmesi yapılarak engellerinin aşılması sağlanabilir. Örneğin;

  • Okçuluk,
  • Basketbol,
  • Futbol,
  • Yüzme

gibi alanlarda onlara yol göstererek engellerine göre insanlar tarafından yönlendirerek kolay bir şekilde olmazsa da engellerini aşmaları sağlanabilir.


6. Etkinlik

Soru : Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin yerine, verilen kelimelerden eş anlamlılarını seçelim. Kelimelerin yerine eş anlamlılarını getirerek cümleleri tekrar yazalım.

surat – hissettirmek

Ona engelli olmanın utanılacak bir şey olmadığını hissettirelim.

Suratında tatlı bir gülümseme vardı.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 18 Cevapları Sonuç Yayıncılık

7. Etkinlik 

Soru : Aşağıdaki cümleleri resimlerdeki çocuklardan hangisi söylemiştir? Cümlelerle resimleri eşleştirelim.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 10-14-15-16-17-18-19-20-21-22 Cevapları Sonuç Yayıncılık
“3. Sınıf Türkçe 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23. Sayfa Cevapları Sonuç Yayınları Ders Kitabı”

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 19 Cevapları Sonuç Yayıncılık

8. Etkinlik 

Soru : Haydi, kitabımızın bölümlerini tanıyalım.
Cevap : Verilen kitap bölümlerini incelemeniz yeterlidir.


3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Sonuç Yayıncılık

9. Etkinlik 

Soru : Arkadaş” adlı bir hikâye okuduk. Hikâye gerçek ya da tasarlanmış olayları anlatan yazı türüdür. Haydi, “Arkadaş” metni ile aşağıdaki metni karşılaştıralım.

Arkadaş Metni : Yer zaman olguları vardır. Gerçek veya hayal ürünü olabilir. Düzyazıdır.

Arkadaş Sevgisi Metni : Şiir, kafiye düzeni vardır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 21 Cevapları Sonuç Yayıncılık


10. Etkinlik 

Soru : Engelli insanların hayatıyla ilgili bir hikâye yazalım. Hikâyemizde aşağıda verilen kelimeleri de kullanalım.

kaza – tekerlekli sandalye – mutluluk – koşmak – sevgi

Cevap : Ahmet doğuştan görme engelli bir kişi olarak doğdu. Ahmet sürekli olarak arkadaşlarının dışlamaları sonucunda asosyal olarak bir kişi olarak hayatına devam etti. Ancak bu durum hayatta başarmak istediklerini bilen Ahmet sürekli olarak çok çalıştı. Hayat içerisinde yönlendirmelerle beraber zeka seviyesinin fazla olduğunu gören öğretmenleri ve akranları onun yeteneği olan spor alanına yönlendirdi. Şimdi ise ülkemizi futbol alanında tekerlekli sandalyede milli olarak temsil etmektedir. Sevgi ve mutluluğun sonucu altın madalyadır.

3. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları Sonuç Yayıncılık

11. Etkinlik 

Soru : Aşağıdaki dik temel harflerimizi inceleyelim. Bunları harf sırasına dikkat ederek yeniden yazalım.
Cevap : Güzel bir şekilde boş alana alfabe harflerini yazınız.


GELECEK DERSE HAZIRLIK

2. Annenizin bir gün içinde neler yaptığını gözlemleyiniz.
Cevap

İlk olarak sabah kendisi uyanır, okula gitmemiz için bizleri uyandırır kahvaltıyı hazırlar, üzerimize giydirir okul çantamızı hazırlar ve yolcu eder. Sonrasında geri eve gelip evde yapılması gereken temizlik çamaşır, bulaşık ve benzeri İşleri yapar ve akşam yemeği için hazırlanmaya başlar, biz okuldan geliriz, babam işten gelir, sofrayı hazırlar ve hep birlikte yemek yeriz.

Sofrayı toparlar bulaşıkları yıkar ve günlük ödevlerimi yaptırıp ders çalışmamıza yardımcı olur. hep birlikte çay içeriz TV izleriz ve bizi uyumamız için odamıza götürür, masal anlatır ve uyuruz.

İlgili Makaleler

2 Yorum

  1. Arkadaşlarımzla yardımlaşmak çok önemlidir çünkü uzun sürecek bir işi daha kısa bir sürede hallederiz . bir elin nesi var iki elin sesi var ata sözü de bunu anlatmak ister

  2. Arkadaşlarımız bizler için çok önemlidir.bir sorunla karşılaştığımızda zor zamanlarımızda veya sevinçlerimiz de arkadaşlarımızın yanında olmak isteriz. Arkadaşlarımız bir sırrımız olduğu zaman güvenin paylaşacağımız insanlardır.arkadaşlar yalnız sevinçlerde ve mutlu günlerde değil en çok sıkıntılı ve zor zamanlarımızda yanımızda olanlardır.arkadaşlarımızın Zor zamanlarında onlara yardım ederek onların sıkıntılarını Bir nevi azaltabiliriz. Arkadaşlık ve sağlam dostluk yıllarca güvenebileceğimiz bir insana sahip olmamızı sağlar.bu konuda bizi bilgilendirir desteklediğiniz için çok teşekkür ediyor verdiğiniz emekleri takdir ediyorum.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.