4. Sınıf Türkçe

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-140-141-142-143 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-140-141-142-143 Cevapları MEB Yayınları

4.Sınıf MEB Yayınları Türkçe Ders Kitabı 138-140-141-142-143 Sayfa Cevapları Alo! Kayın Ağacı mı?

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138 Cevapları MEB Yayınları

Metne Hazırlık

1. Hayvanlar birbirleriyle nasıl iletişim kuruyorlar? Arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Hayvanlar birbirleriyle bağırarak, dokunarak, iç güdüleriyle ve hareketleriyle iletişim kuruyorlar.

2. Bitkiler kendi aralarında iletişim kuruyor mudur? Düşüncelerinizi paylaşınız.
Cevap: Bitkiler bir canlı olduğu için kendi anladıkları bir yolla iletişim kuruyorlardır. Kendi aralarında anladıkları bir dille veya yaptıkları ufak hareketlerle iletişim kurduklarını düşünüyorum.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları MEB Yayınları

1.ETKİNLİK

a. Metinde geçen kelimelerin ve kelime grubunun anlamını tapmin ediniz. Tahminlerinizi Türkçe Sözlük ‘ten kontrol ediniz. Kelimeleri ve kelime grubunu cümle içinde kullanınız.
Cevap:

Sinyal
Tahmin:  yön göstermek
Gerçek anlam: Bildirmek, işaret
Cümlem: Sola dönmek için arabasının sinyal ışıklarını yaktı.. 

karbon
Tahmin: zehirli gaz
Gerçek anlam: Metal olmayan element
Cümlem: Bitkiler karbon alışverişi yaparak dışarıya oksijen verir. 

ikaz etmek
Tahmin: Tehdit etmek
Gerçek anlam: Dikkat çekecek şekilde uyarmak
Cümlem: Ambulans, megafonuyla yolu açmaları için sürücüleri ikaz etti. 


2. ETKİNLİK

Soruları metne göre cevaplayınız.

1. Ağaçlar iletişim kurmak için neyi kullanmaktadır?
Cevap: Ağaçlar, iletişim kurabilmek için köklerini kullanıyorlar.

2. Ağaçlar arasındaki iletişim ağı hangi canlılar tarafından kurulmuştur?
Cevap: Ağaçlar arasındaki iletişim ağı mantarlar tarafından kuruldu.

3. Bir fide tehlike altındayken diğer ağaçlar ne yapmaktadır?
Cevap: Bir fide tehlike altındayken diğer ağaçlar ona karbon göndererek destek olur.

4. Bir bitki saldırıya uğradığında ne yapmaktadır?
Cevap: Bir bitki saldırıya uğradığında ağaçlara sinyal göndererek onları ikaz eder.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları MEB Yayınları

3.ETKİNLİK

Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.

Konusu: Ağaçların, kökleri ve mantarları sayesinde birbirleriyle iletişim halinde olmaları.
Ana fikri: Doğadaki tüm canlılar mutlaka birbirleriyle iletişim kurarlar.


4.ETKİNLİK

Okuduğunuz metne uygun iki farklı başlık belirleyerek yazınız.
Cevap: 

  • Ağaçların Kökleri ve Mantarlar
  • Doğadanın İletişimi

5.ETKİNLİK

Okuduğunuz metni ana hatlarıyla anlatınız. İlginizi çeken yerleri yazma alanına yazınız.
Cevap: Doğada yer alan ağaçlar birbirleriyle ağaç kökleri sayesinde iletişim halindedirler. Ağaçlar, toprağın altında büyük bir ağ kurarlar. Bu ağ, mantarlar tarafından yönetilir. Bu kökler ve kök ağını yöneten mantarlar sayesinde ağaçlar iletişim ihtiyaçlarını giderirler.

Ağaçlar bu sayede acil durumlarda birbirleriyle iletişime geçebilirler. Fideler yeterli besini alamadığı zaman mantarlar tarafından gerekli besinleri kazanırlar. Tehlike veya stres altına giren diğer bitkiler ise bu iletişim sayesinde birbirlerine karbon gönderirler. Buna benzer bir çok iletişim faydası vardır.

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları MEB Yayınları

6.ETKİNLİK

Metinde geçen “Kırmızı Alarm” kavramı acil durumları ifade etmek için kullanılır. Ciddi kırmızı alarm durumlarında “112 Acil Çağrı Merkezi” aranır. Siz de kırmızı alarm durumunda aramanız gereken aile üyelerinizi ve numaralarını tabloya örnekteki gibi yazınız.
Cevap:

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 138-140-141-142-143 Cevapları MEB Yayınları

4. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları MEB Yayınları

8.ETKİNLİK

Verilen bilgiler doğrultusunda bir tiyatro metni yazarak metne uygun bir başlık belirleyiniz. Tiyatro metninizi sınıfta canlandırınız.
Cevap: 

Bir zamanlar, yeşil ormanda Neşeli adında bir fidan yaşarmış. O, güneşin ışıkları altında büyümeyi ve doğayla iç içe olmayı çok severdi. Günler geçtikçe fidan, ormanda büyüdü ve kökleri toprağın derinliklerine uzandı. Ancak bir gün, Neşeli kendini hasta hissetmeye başladı.

Neşeli’nin yaprakları soldu ve üzerinde küçük mantarlar belirdi. Endişeli bir şekilde diğer ağaçlara bakındı ama hiçbiri ona yardım etmedi. Sonunda, Bilge Kayın Ağaç’a başvurmaya karar verdi. Kayın Ağacı, ormanın en bilge ve saygın ağacıydı. Neşeli, titreyen dallarıyla Kayın Ağacı’nın yanına gitti ve durumunu anlattı. Kayın Ağacı, dikkatli bir şekilde fidanı dinledi ve ona yardım etmek için hemen harekete geçti. İlk olarak, mantarların ne tür olduklarını ve neden fidana zarar verdiğini anlamak için dikkatlice inceledi.

Kayın Ağacı, fidana mantarların bir tür parazit olduğunu ve sağlıklı büyümesini engellediğini söyledi. Ardından, Neşeli için bir krem yaptı. İlk olarak, tüm hastalıklı yaprakları ve mantarların üzerine bu kremi sürmesini söyledi. Sonra, toprağın besleyici olmasını sağlamak için organik gübre kullanmasını tavsiye etti.

Neşeli, Kayın Ağacı’nın önerilerini dikkatle dinledi ve hemen dediklerini yapmaya başladı. Tüm hastalıklı yaprakları yavaşça düşürdü ve mantarları temizledi. Daha sonra, organik gübre ile toprağını besledi. Günler geçtikçe, Neşeli’nin sağlığı düzeldi. Yaprakları yeniden canlandı ve gövdesi daha güçlü hale geldi.


Meraklı Bilgin, Haydi Araştırmaya!

Güneş ile ilgili araştırma yaparak ilginizi çeken yerleri not alınız. Notlarınızı sınıf arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap: Güneş Sistemi, Dünya’nın da içerisinde bulunduğu Güneş Sistemi’nin merkezinde yer alan yıldızdır. Güneş Sistemi’nde yer alan onlarca uydu ve gezegene rağmen sistemdeki toplam kütlenin %99.8’ni tek başına oluşturur. Samanyolu Galaksisi’nde bulunur ve aynı galakside bulunan 200 milyara yakın yıldızdan sadece birisidir. Kütlesinin büyük kısmı sıcak gazlarda oluşur. Güneş çevresine sürekli olarak yüksek miktarda radyasyon, ısı ve ışık verir. Güneş öylesine büyüktür ki dünyanın çapının yaklaşık 109 katı, hacminin 1.3 milyon katı, kütlesininin 333 bin katıdır.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.