8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 Cevapları MEB Yayınları

Göster

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kedi ile Fare Dinleme Metni Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


Kedi ile Fare Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


Hazırlık Çalışmaları


1. Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmalarını istersiniz?


Cevap : Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmalarını istersiniz?

Maddeler halinde Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmaları gerektiği şunlardır ;

  1. Allah c.c. korkusu olması
  2. Adaletli,
  3. Güzel sözlü,
  4. İyi kalpli,
  5. Ailesine karşı sevgi ve saygı içerisinde olması,
  6. Büyüklerine saygılı,
  7. Küçüklerini seven,
  8. Vatanını ve milletini seven

gibi dostlarımın olmasını istediğim özelliklere örnekler olarak verebiliriz.


2. Zor durumda kalan birine yardım ettiniz mi? Anlatınız.


Cevap : Zor durumda kalan birine yardım ettiniz mi? Anlatınız.

Evet yardım ettim. Mahallemiz içerisinde yaşlı bir teyze vardı. Arkadaşlarımızla top oynarken bu yaşlı teyzeyi fark ettik. Beraberce arkadaşlarımızla neler yapabileceğimiz hakkında konuştuk. bu durumu ailemize bildirdik. Ailemiz komşularla bir araya gelerek bu yaşlı teyzeye yardım ettiler.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Bu msözcük ve sözcük gruplarını anlamına uygun cümlelerde kullanınız.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 Cevapları MEB Yayınları
“8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 34-35-36-37-38-39. Sayfa Cevapları MEB Yayınları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. ETKİNLİK


“Kedi ile Fare” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Dinlediğiniz metinde kedinin başına nasıl bir olay gelmiştir? Açıklayınız.


Cevap : Avcının kurduğu tuzağa düşmüştür.


2. Fare, içinde bulunduğu sıkıntılı duruma nasıl bir çözüm bulmuştur? Farenin bu tavrına örnek bir atasözü söyleyiniz.


Cevap : Kediden yardım istemiştir. Atasözü : “Denize düşen yılana sarılır.”


3. “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?


Cevap : “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?

Dostlukların zaman içerisinde gerçekleşeceğini ifade eden bir sözdür. Acele çarçabuk olan dostluklar ileride başımıza sorunlar açabilir. İşte bu nedenle dostluklarımızı zaman içerisinde kişilerle zaman geçirdikten sonra dostluklarımızı seçmemiz gerekmektedir.


4. Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?


Cevap : Çıkar amaçlı arkadaşlık kuran insanları temsil etmektedir.


5. Dinlediğiniz metinde olay nasıl sonuçlanmıştır? Bu sonuç hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Fare, kediyi tuzaktan kurtulmuştur. Kedi, fareyle dost olmak istemiştir. Fakat fare, kediye çıkar amaçlı yapılan bir dostluğun olamayacağı eski düşmanlığı ortadan kaldırmayacağını ifade eder ve bu dostluk teklifini reddeder.


3. ETKİNLİK


Soru : “Kedi ile Fare” metninin konusunu ve ana fikrini bulunuz.


“Kedi ile Fare” Metnin Konu: Dostluk ve güven

“Kedi ile Fare” Metnin  Ana Fikir: Çıkar amaçlı kurulan dostluklar uzun süre devam edemez.


4. ETKİNLİK


Soru : “Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.


Cevap :

Kedi Ruhi bir avcının kurduğu tuzağa yakalanmıştır. Farenin düşmanı olan kedinin tuzağa yakalanmasına çok sevinmiş. Fare , arkasında bir gelincik, tepesinde de bir baykuş far eder. Gelincik ve Baykuşta fareyi yemek ister. Bu durumu anlayan fare kediyle bir anlaşma yaparak onu avcının tuzağından kurtarır. Kedi, fareyle dost olmak ister. Fare çıkar amaçlı kurulan dostluğun uzun sürmeyeceğini söyler ve bu teklifi reddeder.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda La Fontaine’nin (La Fonten) “Aslan ile Fare” fablının farklı çevirileri verilmiştir. Metinleri okuyunuz. Okuduğunuz iki farklı çeviriyi karşılaştırınız. (Kahramanlar, konu, biçim, anlatıcı…)


Kahramanlar: Her iki metnin de kahramanı aslan ve faredir.

Konu: Her iki metnin de konusu farenin kendisine iyiliği dokunan aslanı düştüğü tuzaktan kurtarmasıdır.

Biçim: Birinci metnin biçimi düz yazı, ikinci metnin biçimi şiirdir.

Anlatıcı: Her iki metnin de anlatıcısı üçüncü şahıstır.

Ana Fikir: Her iki metnin de ana fikri “İyilik yapan, iyilik bulur.”


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6. ETKİNLİK


a) Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız.


Cevap : Değerlendirmeyi kendinize göre yapabilirsiniz.


b) Arkadaşınızın sözlü sunum performansını aşağıdaki formda verilen maddelere göre değerlendiriniz.


Cevap : Değerlendirmeyi kendinize göre yapabilirsiniz.


7. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki değerler ağacından istediğiniz bir değeri seçiniz.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39 Cevapları MEB Yayınları


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


b) Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız. Aşağıdaki yazı taslağını doldurup yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :

Birliktelik Bütün Kapıları Açar

Zaman içerisinde iki tane anlaşamayan bir köy varmış. İnsanlar sürekli olarak birbirlerine karşı sorumusz ve acımasız bir şekilde davranmışlar.

Bir gün düşmanlar köye dayanmıştı. Vatanseverlik duygusu bütün her şeyinin önüne geçerek bir arada mücadele etmeye karar verdiler. Bütün sorunları bir köşeye bırakarak bir arada adaletli bir şekilde bir araya geldiler ve mücadele için öz denetim yaparak neler yapmaları gerektiği hakkında fikirler elde etmeye karar verdiler.

Sabır ve yardımseverlik sonucunda düşmanlar kaçarak bu köylerden uzaklaştılar. Köylüler bir arada daha güçlü olduklarını görünce bir arada sevgi ve saygı içerisinde yaşamaya devam ettiler.

İlgili Makaleler

6 Yorum

  1. Dostlarımız bize için hayati önem taşıyan önemli arkadaşlarımız olarak nitelendirilebilir dostlarınızı seçerken adaletli Allah korkusu iman aile sevgisi çalışkan olması zararlı alışkanlıklar olmaması gibi konulara dikkat etmemiş büyük önem arz etmektedir.

    Bir şekilde seçersek sürekli olarak iyi bir hayat yaşayacağımız zorlukları kolay bir şekilde açacağınızı da ifade etmek gerektiği için Yukarıdaki var olan erdemlere ve duygulara çok büyük önem vererek dostlarımızı bu şekilde seçmeli büyük önem arz etmektedir

  2. Hayvanlar insan hayatında önemli yer almaktadır. Çoğu evcil hayvanımızı nasıl besleyeceğim onları nasıl büyüteceğim izi dikkatli bir şekilde uygulamanızı bilmeliyiz. Sahiplendiğimiz evcil hayvanımızı bakımını yemesini hiçte bakımını üstlendik ten sonra onunla konuşmalı gezintileri çıkarmalı ve hastalandığı zaman veterinere götürmeliyiz. Hayvanlar dilsiz canlılar olduğu için insanlara ihtiyaçları olabilir. Bizde hayvanların belli başlı ihtiyaçlarını karşılayarak onlara yardımda bulunabiliriz. Hayvanlara kesinlikle zarar vermemeli ve zarar verenleri uyarmalıyız. Hayvanlar insanları sevdikleri zaman çok sadık ve fedakar olabilirler.bu konuda bizi bilgilendir derslerimize yardımcı olduğunuz için size çok teşekkür ediyor başarılarınızın devamını diliyorum.

     

  3. Dostlarımız bizim en yakınlarımızdir. Dostlarımız sıkıntıya düştüğümüz zaman veya estek istediğiniz zaman bizi karşılıksız bir şekilde ilgi gösteren ve yardımcı olan bize yol gösteren sevdiklerimiz olarak bilinirler. Dostlarımızı sevmek onlara güvenmek ve dostlarımızın adaletli olması ilişkilerimiz için oldukça önemlidir. Güvenemediğimiz ve kırmızı olması bize her zaman tedirgin edebilir. Dostlarımızdan bulunmasını istediğimiz özellikler genellikle bizim ahlaki davranışlarımızdan yakın olan özelliklerdir. Ama enlemlerinden bir arkadaşımıza güveniyor olmamız arkadaşımızın sevgisine inanmak arkadaşımızın bize saygılı davranıyor olmazsa ve arkadaşımızın olmuş her sıkıntımız da karşılıksız bir şekilde yanımızda olması olabilir.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.