5. Sınıf Fen Bilimleri

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 114-115-116 Cevapları SDR Dikey Yayıncılık

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Işığın Maddeyle Karşılaşması Cevapları Sayfa 114, 115, 116


Işığın Maddeyle Karşılaşması Cevapları


5. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Dikey Yayıncılık Sayfa 114-115-116


Soru : Yoğun sisin olduğu bir günde yolculuk yaptınız mı?


Cevap: Evet yaptık. Görüş açısı çok azdı.


Soru : Kaynaktan çıkan ışık, madde ile karşılaşınca yoluna devam edebilir mi?


Cevap: Kısmi olarak devam etmektedir. Görüş açısı sisli ortamlarda çok azdır.


Etkinlik 4


IŞIĞIN FARKLI MADDELER İLE ETKILEŞIMI


Hangi Malzemeler Gerekli?
• Karton • Su
• Zeytinyağı • Buz
• El feneri • Silgi
• Alüminyum folyo • Cam
• Beherglas (250 mL)
• Plastik veya tahta cetvel


5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 115 Cevapları


Etkinlik Nasıl Yapılacak?


Sınıf mevcuduna ve malzeme durumuna göre gruplar oluşturalım. Aşağıdaki tabloyu
defterimize çizelim. Tabloya, kullanacağımız madde sayısınca satır ekleyelim.
El fenerini açalım. El fenerinin önüne kartonu yerleştirerek el fenerinin ışığının kartondan geçip geçmediğini gözlemleyelim.
Karton, ışığı tamamen geçiriyor ise saydam; kısmen geçiriyor ise yarı saydam; hiç geçirmiyorsa saydam olmayan seçeneğini tabloda işaretleyelim.
Aynı deneyi tüm malzemeler için tekrarlayalım.


Sonuçları Değerlendirelim


1. Hangi maddeler ışığı tamamen geçirdi? Işığı geçiren maddelere günlük yaşamdan başka örnekler veriniz.


Cevap:
Cam ve su ışığı tamamen geçirdi. Günlük yaşamımızda da şeffaf plastik tüm ürünler ve hava ışığı tamamen geçirir.


2. Hangi maddeler ışığı hiç geçirmedi? Işığı geçirmeyen maddelere günlük yaşamdan başka örnekler veriniz.


Cevap:
Karton, tahta parçası, kitap ışığı hiç geçirmedi. Günlük yaşamımızda da kalın kumaş, taş, çelik kapı ışığı hiç geçirmez.


3. Hangi maddeler ışığı kısmen geçirdi? Işığı kısmen geçiren maddelere günlük yaşamdan başka örnekler veriniz.


Cevap:
Yağlı kağıt, buzlu cam ışığı kısmen geçirdi. Günlük yaşamımızda da tül perde, buz ışığı kısmen geçirir.


4. Etkinlikte kullanılan malzemeleri ışığı geçirme durumlarına göre sınıflandırınız.


Cevap:

  • Saydam; Cam, su, şeffaf plastik ürünler
  • Yarı saydam; Yağlı kağıt, buzlu cam, tül perde, buz
  • Saydam olmayan; Karton, tahta parçası, kitap, kalın kumaş, çelik kapı, taş

5. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı SDR Dikey Yayıncılık Sayfa 116 Cevapları


Kendimizi Değerlendirelim 5.3


1. Saydam, saydam olmayan ve yarı saydam maddelere evinizde veya okulunuzda bulunan eşyalardan örnekler veriniz.


Cevap:
Saydam maddelere evinizde veya okulunuzda bulunan eşyalardan örnekler şunlardır ;

  • Su
  • Hava
  • Cam
  • Buz
  • Gözlük camı
  • Su damlası
  • Kolonya
  • Cam bardak
  • Streç film
  • Şeffaf bant
  • Şeffaf poşet
  • Bilgisayar ekranı
  • Lens
  • Oksijen gazı
  • Karbondioksit gazı
  • Saat camı
  • Cam sürahi
  • Pencere camı
  • Poşet dosya

Saydam olmayan maddelere evinizde veya okulunuzda bulunan eşyalardan örnekler şunlardır ;

  • Tahta
  • Taş
  • Toprak
  • Mukavva
  • Kağıt
  • Duvar
  • Kapı
  • Karton

Yarı saydam maddelere evinizde veya okulunuzda bulunan eşyalardan örnekler şunlardır ;

  • Yağlı kağıt
  • Tül
  • Buzlu cam
  • Buzlanmış cam
  • Bulut
  • Sis
  • Renkli bant
  • Puslu cam
  • İnce gömlek
  • Renkli cam
  • Sıvı sabun

2. Evimizdeki pencerelerimiz yarı saydam ya da saydam olmayan maddelerden yapılsaydı ne gibi olumsuzluklar meydana gelirdi? Açıklayınız.


Cevap:
Evimizdeki pencerelerimiz yarı saydam ya da saydam olmayan maddelerden yapılsaydı evimizin içerisine az veya hiç ışık girmezdi. Güneş ışınını almayan evde rutubet başta olmak üzere bir çok hastalık ve bakteriler ev içerisinde çoğalacaktır. Biz insanların ihtiyacı olan güneş ışınlarını da alamadığı için vücut yapımız olumsuz yönde etkileneceğini ifade edebiliriz.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. 5. Sınıf fen bilimleri ders kitabımızdaki saydam yarı saydam ve saydam olmayan maddeleri çevrenizde gözlemleyerek bunlara örnekler aradığımız zaman bulma sayfası TS cevaplarını ziyaret ederek bu cevapları daha güzel bir şekilde öğrenerek defterinize geçirdik fen bilimleri ders işlemiş olur saydam yarı saydam ve saydam olmayan maddelerin günlük hayatımızda nerelerde bulunduğunu ve hangi alanlarda var olduklarını yukarıdaki örneklere daha iyi bir şekilde pekiştirerek öğrenme olanağına sahip oldu size çok teşekkür eder her zaman tüm derslerimin ve ödevleri ben yardımcısı olduğunu söylemek isterim.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.