2. Sınıf Hayat Bilgisi

2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 176-177-178-179 Cevapları MEB Yayınları

2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Bayrağımız ve İstiklal Marşımız Etkinlik Cevapları Sayfa 176-177-178-179


Bayrağımız ve İstiklal Marşımız Etkinlik Soruları ve Cevapları


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 176  Cevabı


Soru : Okulda bayrak töreninde nasıl davranıyorsunuz? Anlatınız.


Cevap: Tüm milletlerin bayrakları kendi bağımsızlıklarını özgürlüklerini temsil eder tüm ulusların bayrakları saygı göstermek gerekir biz Türk milleti olarak bayrağımıza ve marşımıza son derece bağlı ve saygılıyız. Bayrak töreninde sağa sola dönülmez arkadaşlarla konuşulmaz marş başlamadan önce komutla hazırola geçirilir Marşı’mızı söyleriz bayrağımızı göndere çekeriz Daha sonra da töreni tamamlamış oluruz.


Soru : Aşağıda İstiklâl Marşı’nın yazılışını anlatan olayı okuyunuz.


Çocuk: Dedeciğim, İstiklâl Marşımızı kim yazmış?
Dede: Mehmet Âkif ERSOY yazmış evladım.
Çocuk: Peki bu marşı neden ve nasıl yazmış?
Dede: Bak evladım, İstiklâl Marşımızın yazıldığı dönemde ülkemiz bağımsızlık mücadelesi veriyormuş. Bayrak ve millî marş, bağımsız bir devlet için gereklidir. Bu yüzden meclis tarafından bir marş yazılması kararı alınmış. Bunun için ödüllü bir yarışma düzenlenmiş.
Çocuk: Yarışmayı Mehmet Âkif mi kazanmış?
Dede: Hayır, çünkü o yarışmaya katılmamış.
Çocuk: Niçin katılmamış?

Dede: Çünkü o millî bir marşın karşılık beklemeden yazılması gerektiğine inanıyordu.
Çocuk: Peki, nasıl onun yazdığı marş seçilmiş?
Dede: Aslında yarışmaya birçok şiir katılmış ama istenilen millî duyguyu verecek bir şiir bulunamamış. Bunun üzerine Millî Eğitim Bakanı, Mehmet Âkif’e ısrar etmiş. İsterse ödülü almayıp bağışlayabileceğini söylemiş. Mehmet Âkif bu şartla yazmayı kabul etmiş.
Çocuk: Yani ödül için değil, Türk Milleti için yazmış, öyle mi?
Dede: Evet, evladım. Mehmet Âkif vatansever bir şair olduğu için bu şiiri kahraman ordumuza armağan etmiş.
Yıllar sonra kendisine tekrar yeni bir marş yazıp yazamayacağı sorulduğunda “Allah bu millete bir daha İstiklâl Marşı yazdırmasın.” demiş.


2. Sınıf Hayat Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 179 Cevabı


Soru : İstiklâl Marşımızın ilk iki kıtasını öğreniniz. Sınıfta söyleyiniz.


2. Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı Sayfa 176-177-178-179 Cevapları MEB Yayınları
2. Sınıf Hayat Bilgisi 176-177-178-179. Sayfa Cevapları MEB Yayınları Ders Kitabı

Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun sözcük veya sözcük gruplarını yazınız.


Mehmet Âkif ERSOY Kurtuluş Savaşı bağımsızlık saygıyla

İstiklâl Marşımızı ….Mehmet Âkif ERSOY…….. yazmıştır.
Bayrağımız ve marşımız …bağımsızlık…… sembolüdür.
İstiklâl Marşımız …Kurtuluş Savaşı…. sırasında yazılmıştır.
İstiklâl Marşı’nı ………..saygıyla……… dinleriz ve söyleriz.


Soru : Bayrağımız ve İstiklâl Marşımız neden önemlidir? Yazınız.


Cevap: Bayrağımız ve istiklal marşımız ayrılmaz bir bütünün parçasıdır. Bayrak ve marşımız özgürlüğümüzün bağımsızlığımızın simgesidir. Ülkemizin bağımsızlığı için canını ortaya koyan şehitlerimiz sayesinde kurtuluş savaşından savaşı kazanılmış ve sonrasında istiklal marşımız Mehmet Akif Ersoy tarafından yazılmıştır. Bayrağımız ve istiklal marşımız onurumuz ve gururumuzdur. Bizler için en büyük değerlerden birisidir.

İlgili Makaleler

8 Yorum

  1. 2. Sınıf Hayat Bilgisi 176-177-178-179. Sayfa Cevapları Meb Yayınları Ders Kitabı sayfalarının bulunduğu konu sizler için 2. sınıf hayat bilgisi meb yayınları ders kitabının sayfa cevaplarının video anlatımı siz değerli ziyaretçilerimiz için eklenmiş, videodan ders kitabı sayfa cevaplarını izleyebilirsiniz.

  2. Okulda bayrak töreninde asla konuşmuyor sağıma soluma arkama dönmüyorum öğretmenim benim verdiği komutlar rahat hazır ol gibi rahat derse rahat ol da hazır ol derse hazırolda durarak Bayrak törenlerine uyguluyorum bayrak töreninde İstiklal marşı okunana kadar hazır olda bekler asla konuşmaz gülmem

  3. Türk bayrağı ve İstiklal marşı bizlerin bağımsızlık için vermiş olduğumuz atalarımızın kanlarını ve mücadelesini simgelediği için çok büyük bir öneme sahiptir.

  4. Okulda bayrak töreninde ciddi davranıyorum.Arkadaşlarımla konuşmuyorum.O sırada bayrağa odaklanıyorum.Vatanımın ne kadar değerli olduğunu daha da çok anlıyorum.Atamız bu ülkeyi kazanmak için çok emek harcamış.Gözünü yummadan canını feda ederek bu güzel ülke için savaşmış.Bu güzel ülke zor şartlar altında kazanılmış bizde bu güzel ülkeye elimizden geldiği kadar sahip çıkacağız.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.