4. Sınıf Fen Bilimleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158-160-161-162. Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158-160-161-162. Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Sözcü Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 158-160-161-162. Sayfa Cevapları Bilinçli Tüketici

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 158 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Hazırlanalım

Yaşamak için hangi kaynakları kullanıyoruz? Bir günümüzü gözden geçirelim. Hayatımızı devam ettirmek için hangi kaynaklara ihtiyacımız var? Düşüncelerimizi defterimize yazalım.
Cevap: Yaşamak için suyu, elektriği, ısınabilmek için doğal gazı kullanırız. 


Ecenaz barajlardaki suyun azaldığını öğrenince çok korktu. Siz aynı haberleri izleseniz ne düşünürdünüz? Ecenaz gibi susuz bir hayattan korkar mıydınız?
Cevap: Bende Ecenaz gibi korkar ve telaşlandırdım. Çünkü su insan ve canlı hayatı için çok önemlidir. Su olmazsa sağlığımızda sıkıntılar yaşar, hijyenik bir ortama sahip olamazdık ve hastalıklar çoğalırdı. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 160 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Kaynaklarımızı kullanırken yalnızca bugünü düşünmemeliyiz. Gelecekte de bu kaynaklara ihtiyacımız olacak değil mi? Kaynaklarımızı tutumlu kullanabilmek için nelere dikkat etmeliyiz?
Cevap: Gelecekte de kaynaklara ihtiyacımız olacaktır. Bu nedenle kaynaklarımızı tutumlu kullanmalıyız. Tutumlu kullanırken israf etmemeye, bir gün biteceği bilincinde olarak tüketmeliyiz. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 161 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Etkinlik sonuçlarımıza göre aşağıdaki soruları cevaplayalım.

1. Suyu tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?
Cevap: Suyu tasarruflu kullanmak için işimizi bitirip bitirmez kapatmalı, tazyikli açmak yerine yeteri kadar açmalı ve bozuk muslukları tamir etmeliyiz. 


2. Elektriği tasarruflu kullanmak için neler yapabiliriz?
Cevap: Elektriği tasarruflu kullanmak için kullanmadığımız odaların ışığını kapatmalı, kullanmadıkça odaların ışığını açık bırakmamalı ve tasarruflu ampuller kullanmalıyız. 


3. Besinlerimizi tutumlu kullanmak için neler yapabiliriz?
Cevap: Besinlerimizi tutumlu kullanmak için israf etmemeli, yetecek kadar yemek yapmalı, arta kalan yemekleri ertesi gün tüketmeli ,tüketilmeyecekse buzlukta saklanarak başka bir gün yenmelidir. 


Neler Öğrendik?

Gülsün, yaşamımız için gerekli kaynakları kullanırken tasarruflu davranmıyor. Üstelik “Tasarruflu davranmaya gerek yok, zaten çok fazla kaynak var.” diye düşünüyor. Aşağıda verilen boşluğa Gülsün’ü kaynakları tasarruflu kullanma konusunda ikna etmek için birkaç cümle yazalım.
Cevap: Kaynaklar sınırsız değildir. Herkes israf ederek kullanırsa kaynaklarımız hemen tükenir. Bu nedenle kaynaklarımızı kullanırken dikkatli olmalıyız.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 162 Cevapları Sözcü Yayıncılık

“İnsan ve Çevre” ünitemizde öğrendiklerimizle ilgili günlük hayattan bir problemi ya da ihtiyacı belirleyelim. Belirlediğimiz problem ya da ihtiyaç;

a) Günlük hayatta kullandığımız veya karşılaştığımız araç, nesne ya da sistemleri geliştirmeye, yani ürün ortaya çıkarmaya yönelik olmalıdır.

b) Malzeme, zaman ve maliyet kriterleri açısından uygun olmalıdır. Belirlediğimiz problemi ya da ihtiyacı aşağıda verilen boşluğa yazalım.
Cevap: Elektrikli aletlerin enerjiyi fazlasıyla tüketmesi.  Elektrikli aletlerin aşırı enerji tüketmesi.


Problemin çözümüne dair alternatif çözüm yollarını araştıralım. Bulduğumuz çözüm önerilerini aşağıda verilen boşluğa yazalım. İhtiyacımız olursa defterimize daha fazla satır ekleyebiliriz.

1. Çözüm önerisi: Dikkatli kullanım sağlanmalıdır.
1. Çözüm önerisi: İnsanları bu konuda bilinçlendirerek öğretilmeli. 
2. Çözüm önerisi: Tasarruflu cihazlar tercih edilmelidir. 

Bulduğumuz çözüm yollarını karşılaştıralım. Malzeme, zaman ve maliyet kriterleri açısından en uygun olanını belirleyelim. Seçtiğimiz çözüm önerisini aşağıdaki boşluğa yazalım.
Seçilen Çözüm Önerisi: Tasarruflu cihazlar tercih edilebilir. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.