4. Sınıf Fen Bilimleri

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149-150-151. Cevapları Sözcü Yayıncılık

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144-145-146-147-148-149-150-151. Cevapları Sözcü Yayıncılık

4.Sınıf Sözcü Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı 144-145-146-147-148-149-150-151. Sayfa Cevapları Ses Kirliliği

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Hazırlanalım

Etrafımızdaki seslere kulak verelim. Bizleri rahatsız eden sesler hangileridir? Defterimize yazalım.
Cevap: Beni trafiğin gürültüsü, insanların oluşturdukları kalabalık sesi, korna sesleri ve inşaat sesleri rahatsız etmektedir. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları Sözcü Yayıncılık

 8. Etkinlik

Aşağıda verilen kelimeleri kullanarak ses kirliliği ile ilgili bir öykü yazalım. Yazacağımız öykü için aşağıda verilen boşluğu kullanalım. Öykümüze bir de başlık yazalım.
Cevap:

Metin, ertesi günkü okul projesi için ders çalıştıktan sonra yorgun bir şekilde odasına gitti. Derin bir nefes alarak yatağına uzandı ve hızla uykuya dalabilmek için gözlerini kapadı. Ancak babasının oturma odasında televizyon izlemesi, Metin’in uykusunu böldü.

Televizyondan gelen sesler, odadan yayılan köpek havlamalarıyla birleşti. Metin, huzurlu uykusunu sürdürebilmek için sesleri duymazdan gelmeye çalıştı. Ancak köpeğin havlamaları giderek yükseldi ve Metin artık uyuyamaz hale geldi. Sinirli bir şekilde yatağından kalktı ve kapısını açtı. Köpekler, tel örgülerle çevrili bahçelerinde havlayarak koşturuyordu. Onları durdurmak için elinden geleni yaptı, fakat başarılı olamadı.

Tam o sırada annesi, sesleri duydu ve odasına doğru yaklaştı. Annesi, köpeklerin neden bu kadar gürültü yaptığını anladı. Hemen dışarı çıktı ve köpeklerine tatlı bir şekilde seslendi. Köpekler, annelerinin sesini duyar duymaz hemen sessizleşti. Annesi, köpeklerin yanına giderek onları sakinleştirdi ve içeriye geri döndü.

Metin, odasına geri dönerek yatağına uzandı. Artık televizyondan gelen sesler yoktu ve köpekler sessizliğe gömülmüştü. Rahatlamış bir şekilde gözlerini kapatan Metin, hızla uykuya daldı.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 146 Cevapları Sözcü Yayıncılık

1. Seçtiğimiz ortamdaki ses kirliliği en fazla hangi bölgede ve ne zaman görülmektedir?
Cevap: Okuldaki ses kirliliği en fazla teneffüs zamanları koridorlarda görülmektedir.


2. Seçtiğimiz ortamdaki ses kirliliği en az hangi bölgede ve ne zaman görülmektedir?
Cevap: Okuldaki ses kirliliği en az kütüphanede görülmektedir.


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 147 Cevapları Sözcü Yayıncılık

 10. Etkinlik

Aşağıdaki görselde ne anlatılmak isteniyor olabilir? Sizce görseldeki çocuk neden kulaklarını tıkamıştır? Sorularımızın cevaplarını arkadaşlarımızla tartışalım. Aşağıda boş bırakılan yerlere ses kirliliğinin insan sağlığı ve çevre üzerindeki olumsuz etkilerini yazalım.
Cevap: Görselde yüksek sesin rahatsız ettiği anlatılmaktadır. Görseldeki çocuk yüksek sesten rahatsız olduğu için kulaklarını tıkamıştır. Ses kirliliği kulaklarımızın çınlamasına, kaşınmasına, zarımızın yırtılmasına neden olabilir. 


4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 148 Cevapları Sözcü Yayıncılık

11. Etkinlik

Çevremizde ses kirliliğinin yoğun olduğu ortamlar vardır. Bu da bizi rahatsız eder. İnsanları ses kirliliği konusunda uyarmak ve böylece ses kirliliğini azaltmak için sloganlar bulalım. Sloganlarımızı kâğıtlara yazalım ve ses kirliliği olduğunu düşündüğümüz yerlere yapıştıralım. Bulduğumuz sloganları ve yapıştırdığımız ortamları örnekteki gibi noktalı yerlere yazalım.
Cevap:

  • Az ses, daha çok huzur.
  • Sesini alçalt, doğayı duy!

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 149 Cevapları Sözcü Yayıncılık

Neler Öğrendik?

1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere kutudan seçeceğimiz uygun kelimeleri yazalım.
Cevap:

Çevremizde farklı ses kaynakları tarafından oluşturulmuş birçok …..ses……… duyarız. Kuş sesi ya da ağaç yapraklarının hışırtısı şiddeti ……düşük……… olan seslerdir. Arabaların ve sokakta oyun oynayan çocukların sesleri ise şiddeti …..yüksek….. olan seslerdir. İşitme kaybını engellemek için şiddeti yüksek olan seslerden uzak durmalıyız. Ses üretmenin birçok yolu vardır. Farklı malzemeler kullanarak farklı sesler üretebiliriz. Ancak düzensiz ve şiddeti yüksek olan sesler …….gürültüye……. neden olur.


2. Günlük hayatımızda ses kirliliğini azaltmak için alabileceğimiz önlemlerden üç tanesini aşağıdaki noktalı yerlere yazalım.
Cevap:

  • Daha sakin ve alçak sesle konuşmalı.
  • Müzik dinlerken veya televizyon izlerken sesi duyulabilecek kadar açmak.
  • Bir şeyler yaparken daha sakin hareket ederek, eşyaların ses çıkarmasını engellemek. 

4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 150 Cevapları Sözcü Yayıncılık

“Aydınlatma ve Ses Teknolojileri” ünitemizde öğrendiklerimizle ilgili günlük hayattan bir problemi ya da ihtiyacı belirleyelim. Belirlediğimiz problem ya da ihtiyaç;

a) Günlük hayatta kullandığımız veya karşılaştığımız araç, nesne ya da sistemleri geliştirmeye, yani ürün ortaya çıkarmaya yönelik olmalıdır.
b) Malzeme, zaman ve maliyet kriterleri açısından uygun olmalıdır.
Belirlediğimiz problemi ya da ihtiyacı aşağıda verilen boşluğa yazalım.
Cevap: Mağaza ve restoranların yüksek sesle müzik açmaları. Özel gün ve kutlamalarda fuzuli aydınlatmalar takılması. 


Problemin çözümüne dair alternatif çözüm yollarını araştıralım. Bulduğumuz çözüm önerilerini aşağıda verilen boşluğa yazalım. İhtiyacımız olursa defterimize daha fazla satır ekleyebiliriz.
Cevap: Aydınlatmalar olmadan süsleme yapmak, restoran ve mağazalardaki müzik sesini rahatsız etmeyecek bir seviyeye koymak. 


Bulduğumuz çözüm yollarını karşılaştıralım. Malzeme, zaman ve maliyet kriterleri açısından en uygun olanını belirleyelim. Seçtiğimiz çözüm önerisini aşağıdaki boşluğa yazalım.
Cevap: Yanar dönerli süslemeler ile süsleyerek ışık ihtiyacını giderebiliriz. 

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.