8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252-253-254 Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252-253-254 Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 252-253-254 Sayfa Cevapları Armağan

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 252 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Yazmayı mı yoksa okumayı mı daha çok seviyorsunuz? Neden?
Cevap: Okumayı daha çok seviyorum. Çünkü farklı düşünceler, farklı hikayeler okumak çok daha iyi geliyor.


1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe sözlükten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.

Kelime/Kelime Grubu: Düş güçleri
Cümlem:  Çocukların düş güçleri daha kuvvetlidir.

Kelime/Kelime Grubu: Serüven
Cümlem: Mucidin yaşam serüveni hepimizi etkiledi.

Kelime/Kelime Grubu: Duyumsamak
Cümlem: Söylediklerini iyice duyumsadım.

Kelime/Kelime Grubu: Us
Cümlem: Kelimeleri daha iyi usladım.

Kelime/Kelime Grubu: Kıpır
Cümlem: Ablasının geldiğini görünce içi kıpır kıpır oldu.

Kelime/Kelime Grubu: Yazar
Cümlem: Bu kitabın yazarı oldukça iyi romanlar yazmış.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 253 Cevapları Ferman Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Yazarlar dünyanın kapısını nasıl aralamıştır?
Cevap: Yazarlar gezerek ve görerek dünyanın kapısını aralamışlardır.

2. Öykü ve romanlar bize neyi anlatırmış?
Cevap: Öykü ve romanlar sayesinde bize yaşamı anlatmışlardır.

3. İnsan yanımız nasıl gelişmiştir?
Cevap: Beğenilerimizin incelmesiyle insan yanımız gelişmiştir.

4. “İnceldi beğenilerimiz.” dizesiyle şair ne anlatmak istemektedir?
Cevap: Düşüncelerimiz ve beğeni tarzlarımız yazarlar sayesinde değişmiştir. Bu da bizim gelişmemizi sağlamıştır.

5. Şaire göre yazarlar bize neyi öğretmiş, neyi armağan etmiş?
Cevap: Bize sevmeyi, gülmeyi yaşamayı öğretmişlerdir. Kişiliğimizi armağan etmişlerdir.


3. ETKİNLİK

Aşağıya dinlediğiniz şiirle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz. Arkadaşlarınızdan aldığınız cevapları soruların altlarına yazınız.

1. Soru: Dünyayı avuçlarına alıp tuşlara basanlar kimlerdir?
Cevap: Yazar amcalar ve teyzelerdir.

2. Soru: Yazarlar şiirleri nasıl yazmışlardır?
Cevap: Yüreklerini yoklayarak yazmışlardır.

3. Soru: İçimiz neden kıpır kıpır olmaktadır?
Cevap: Yaşamın güzelliğini duyumsadığımız için içimiz kıpır kıpır olmaktadır.


4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.

Şiirin Konusu: Şiirin konusu yazarların bize kattıklarıdır.

Şiirin Ana Duygusu: Yazarlar hayatımızın her noktasına dokunmuştur. Yazarlar sayesinde her şeyi öğrenebilmişizdir.

5. ETKİNLİK

Dinlediğiniz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap:  

  1. Yazar Amcalar, Yazar Teyzeler
  2. Dünyayı Avuçlayan Yazarlar

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 254 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Sınıfınızda insanların neden kitap yazma ihtiyacı duyduklarıyla ilgili duygu ve düşüncelerinizi ifade eden bir konuşma yapınız. Konuşmanızda ikna etme stratejisini uygulayınız. Fikirlerinizin arkadaşlarınız tarafından kabul edilmesini sağlamak için fikirlerinizi destekleyen kaynaklardan, güvenilir delillerden ve verilerden yararlanınız.
Cevap:

Kitap yazmanın temelinde iletişim vardır. İnsanlar dinlemek ve anlatmak için doğal bir düşünceye sahiptir. İnsanlar kendilerini ifade etme gereksinimi duyarlar. Yazarlar, kelimeleri kullanarak okuyucularına dünyaları yaşatabilir, onları duygusal bir yolculuğa çıkarabilir ve yeni bakış açıları sunabilir.
Bunun yanı sıra, kitaplar bilginin bir kaynağıdır. İnsanlar, belirli bir konuda uzmanlık alanlarını paylaşmak veya deneyimlerini aktarmak için kitapları tercih ederler. Kitap yazma, bilgiyi aktarmak ve başkalarının bu bilgiye ulaşmasını sağlamak için mükemmel bir yöntemdir. Okuyucular, kitaplardan öğrenecekleri şeylerle kendilerini geliştirebilir ve yeni fikirler öğrenebilir.


7. ETKİNLİK

Bugün yaşadığınız olayları düşününüz. Bu olayları tarih belirterek yazınız. Dilerseniz bugünden başlayarak bir günlük oluşturabilirsiniz.
Cevap: 

Sevgili Günlüğüm;                                                                                                                          05.03.2024

Bugün sabah erkenden kalkıp elimi yüzümü yıkadım. Okula gitmeden önce kahvaltımı yaptım ve okuluma gittim. Okulda girdiğimde bir koşuşturma vardı. Ne olduğunu anlamadım. Yaklaşıp öğretmenime neden herkesin bu kadar heyecanlı olduğunu sordum. Bugün okulumuzda çok sevilen bir ünlü ressamın geleceğini ve resim dersi vereceğini söyledi. Çok sevindim. Resim yapmayı çok seviyorum. Önce derslerimizi işledik. ardından ressamın gelmesiyle resim atölyesine gittik. O kadar başarılı resim çiziyordu ve o kadar hızlı yapıyordu ki hepimiz hayranlıkla onu izledik. Daha sonrasında hepimizin yanına gelerek resimlerimizi kontrol etti ve kendi de şekil vererek katkıda bulundu. Sonra hepimizin resmini imzaladı. böyle bir an yaşadığım için çok mutlu olmuştum. Eve geldim ve bu olanları annem ve babama anlattım. Resmimi gösterdim ve çok beğendiler. Bunu odamın en güzel köşesine asacağım. Bugün yaşadıklarım bu kadardı. Yarın yeni bir gün için iyi geceler günlüğüm.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.