8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Cevapları Ferman Yayıncılık 2023-2024 eğitim-öğretim yılı konusu içerisinde 8. sınıf öğrencilerinin en çok ihtiyaç duyabileceği konular arasında bulunan ve içerisinde Forsa konusunun bulunduğu 8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Cevapları konusunu paylaştık. Cevaplarla ilgili görüş ve önerilerinizi yorumlardan yazarak bildirebilirsiniz.

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 20-26-27-28-29 Sayfa Cevapları Forsa

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Yaşadığınız yerden uzun süre ayrı kalsaydınız neler hissederdiniz? Düşüncelerinizi anlatınız.
Cevap: Yaşadığım yerden uzun süre ayrı kalsaydım üzülür ve oraya özlem duyardım


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları Ferman Yayıncılık

1 . ETKİNLİK

Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Bağ 
Tahminî Anlamı: Üzüm bahçesi 
Cümlem: Bağdan topladığım üzümler çok tazeydi. 

Kelime/Kelime Grubu: Mitoloji
Tahminî Anlamı: Doğa üstü olayları inceleyen bilim
Cümlem: Türk mitolojisinde Ergenekon, bozkurt ve kağanlar ile ilgili birçok hikaye anlatılır.

Kelime/Kelime Grubu: Kambur
Tahminî Anlamı: Sırtta olan tümseklik
Cümlem: Yaşlandıkça kamburlaşmaya başladı.

Kelime/Kelime Grubu: Cenk 
Tahminî Anlamı: Savaş yapmak
Cümlem: Cenk etmek için meydana geldiler. 

Kelime/Kelime Grubu: donanma
Tahminî Anlamı: denizden savaş gemileri
Cümlem: Donanma git gide güçlenmeye başladı.

Kelime/Kelime Grubu: ücra
Tahminî Anlamı: Sessiz uzak yer.
Cümlem: Ücra köşeye doğru ilerliyordu.

Kelime/Kelime Grubu: ufuk
Tahminî Anlamı: görülen son nokta
Cümlem: Ufukta bir kulübe görünüyor. 

Kelime/Kelime Grubu: alaca
Tahminî Anlamı: renklerin karışması 
Cümlem: Alaca karanlıkta dolaşmayı çok seviyorum.

Kelime/Kelime Grubu: tufan
Tahminî Anlamı: Yağmurun yoğun bir şekilde yağması
Cümlem: Tufan şehri alt üst etti. 

Kelime/Kelime Grubu: kavuk
Tahminî Anlamı: oyuk başlık
Cümlem: Kavuğu ile çarşıya doğru gidiyordu.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları Ferman Yayıncılık

2. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.

1. Kara Memiş kimdir? Malta korsanlarına ne zaman esir düşmüştür?
Cevap: Kara Memiş Türk denizcidir. Malta korsanları tarafından 40 sene önce esir alınmıştır. 

2. Askerlerin Kara Memiş’i hemen tanımalarının nedeni söyleyiniz.
Cevap: Kara Memiş’i isminden dolayı tanımışlardır. 

3. Turgut, Kara Memiş’in babası olduğunu nasıl anlamıştır?
Cevap: Turgut kaptan Kara Memiş’in babası olduğunu sağ kolundaki yaradan anlamıştır.

4. Esir düşmesine rağmen namazını kılmaya devam etmesi Kara Memiş’in hangi kişilik özelliğine sahip olduğunu göstermektedir?
Cevap: Kara Memiş’in esir olmasına rağmen onun imanının ne kadar güçlü olduğunu gösterir. 

5. Kara Memiş’in gençleşmiş bir kaplana benzetilmesinin nedeni nedir?
Cevap: Türk denizcilerin onu bulması ve cenk edeceğini duyunca güçlenmesinden dolayı bir kaplana benzetilmiştir. 


3. ETKİNLİK

Okuduğunuz “Forsa” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız
Cevap: 

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 20-26-27-28-29 Cevapları Ferman Yayıncılık


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Ferman Yayıncılık

4. ETKİNLİK

Aşağıya okuduğunuz metinle ilgili üç soru yazınız. Yazdığınız soruları arkadaşlarınıza sorarak onlardan cevaplamalarını isteyiniz.
Cevap:

1. Soru: Kara Memiş Malta korsanlarının yanında kaç sene çalışmıştır?
Cevap: Kara Memiş, Malta korsanlarının yanında 20 sene çalışmıştır.

2. Soru: Kara Memiş limana baktığı zaman ne görmüştür?
Cevap: Kara Memiş limana baktığı zaman donanma görmüştür.

3. Soru: Turgut Bey, Kara Memiş’i nasıl tanımıştır?
Cevap: Turgut bey, Kara Memiş’in babası olduğunu sağ kolunda bulunan yaradan tanımıştır. 


5. ETKİNLİK

Okuduğunuz metne uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap: 

Kara Memiş’in Esareti
Esaretin Sonu


6. ETKİNLİK

Aşağıda okuduğunuz metinden bir paragraf verilmiştir. Yazar bu paragrafta öyküleyici anlatımdan yararlanmıştır. Siz de okuduğunuz metinden öyküleyici anlatım örneği bularak noktalı alana yazınız.
Cevap: İhtiyar, kaftanın altından kolunu çıkardı, sıvadı. Bey’e uzattı. Pazısında haç şeklinde derin
bir yara izi vardı. Bu yarayı, gecesi altı ay süren bir adadan karısını kaçırırken almıştı. Bey,
ellerine sarıldı, öpmeye başladı.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 28 Cevapları Ferman Yayıncılık

7. ETKİNLİK

Okuduğunuz metni özetleyerek aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken tekrar edilen ifadelere ve gereksiz olduğunu düşündüğünüz ayrıntılara yer vermeyiniz.
Cevap: Kara Memiş daha 30 yaşında iken Mlata korsanlarının eline esir düşer. 20 sene Malta korsanlarının yanında çalışan Kara Memiş’i iş göremez olarak görerek bir çiftçiye köle olarak satarlar. Kara Memiş bu çiftçinin yanında10 sene karın tokluğuna çalışmıştır. Kalan 10 sene ise bir kulübede yaşlanmaya devam etmiştir. Bir gün limandan Türk gemilerini gören Kara Memiş gemşilere doğru koşmaya başlamıştır. Askerler Kara Memiş’i durdurup kim olduğunu sormuşlardır. Kara Memiş ismini ve sir düştüğünü söylemiştir. Askerler hemen kaptanlarını çağırmışlardır. Turgut Bey sağ kolundaki yaradan babası olduğunu anlar. Ona sarılıp ellerini öper. Daha sonra beraber cenk etmek için karaya inerler. 


8. ETKİNLİK

“Kara Memiş’in yerinde siz olsaydınız yaşadığınız bu olaylar karşısında neler hisseder, neler yapardınız?” sorusundan hareketle sınıfınızda hazırlıklı konuşma yapınız. Konuşmanızda empati kurma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygularken kendinizi olaydaki kahramanın yerine koyarak neler hissettiğini, yaşadığını, düşündüğünü anlatmaya çalışınız.
Cevap: Kara Memiş’in yerinde ben olsaydım bu olaylar karşısında üzüntü ve korku hissederdim. Vatanımdan uzak ve düşmanlara hizmet etmek çok zoruma giderdi. Oradan kurtulmanın yollarını arardım. 


9. ETKİNLİK

“Forsa” adlı metnin konusundan ve ana fikrinden hareketle defterinize hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Metninizi gözden geçirirken varsa yazım ve noktalama hatalarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.
Cevap:

Çanakkale Savaşı’nda esir düşen bir Hasan Çavuş vardır. Cephede yaralı olana arkadaşlarına yardım edip revire götürmüş tekrardan  ateş ettikleri alan gelmiştir. Arkadaşları tek tek vurulurken tek kendi kalmıştı. Bunun üzerine düşmana askerler buraya daha çok yaklaşmaya başladı. Hasan Çavuş elinden geleni yapmasına rağmen düşman askerlerin hepsine karşılık verememişti. Düşman askerler Hasan Çavuş’un olduğu yere gelip onu esir alarak kendi cephelerine götürdüler. Burada Hasan Çavuş’tan bilgi almak için pek çok kötü işler yaptırmışlardı. Hasan Çavuş’un vatanına olan sevgisi daha ağır bastığı için onların istediği bilgileri vermedi. Bunun üzerine Hasan Çavuş vatanı uğruna düşman askerleri elinde şehit oldu.

İlgili Makaleler

Bir Yorum

  1. Kara Memiş’in hikayesi beni gerçekten etkiledi. Onun yerinde olsaydım, uzun yıllar esir kalmak ve vatanımdan uzakta çalışmak beni derin bir üzüntüye boğardı.

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.