8. Sınıf Türkçe

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186 Cevapları Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184-185-186 Cevapları Ferman Yayıncılık

8.Sınıf Ferman Yayıncılık Türkçe Ders Kitabı 184-185-186. Sayfa Cevapları Kurtla Köpek

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 184 Cevapları Ferman Yayıncılık

HAZIRLIK ÇALIŞMASI

Özgürlük sizce nedir? Haklar ve özgürlük arasında sizce nasıl bir ilişki vardır? Düşüncelerinizi söyleyiniz.
Cevap: Özgürlük; istediğimiz gibi giyinmek, konuşmak, okumak, fikirlerini belirtmek, seçim ve seçme hakkının olmasıdır. Hak ve özgürlük bir denge içerisindedir. Özgürlüğümüz başkasının hakkına zarar verecek veya kısıtlayacaksa sınırlanır. Bu nedenle sonsuz bir özgürlüğe sahip değiliz. 


1. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap:

Kelime/Kelime Grubu: Zafiyet
Anlamı: Güçsüz, zayıf noktamız.
Cümlem: Annem en zafiyet yanım. 

Kelime/Kelime Grubu: Çiroz
Anlamı: Aşırı zayıflık. 
Cümlem: Sokak hayvanları beslenememekten çok çiroz kalmış. 

Kelime/Kelime Grubu: Semiz
Anlamı: Etli ve yağlı. 
Cümlem: Kurban için semiz hayvanlar baktık. 

Kelime/Kelime Grubu: Vazife
Anlamı: Görev
Cümlem: Askerlik vazifesini yapmaya gitti. 

Kelime/Kelime Grubu: Hürmet
Anlamı: Saygı göstermek.
Cümlem: Yaşlılara karşı hürmette kusur etmemeliyiz. 

Kelime/Kelime Grubu: Saltanat
Anlamı: Padişahlık.
Cümlem: Osmanlının saltanatı uzun yıllar sürmüştür.


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 185 Cevapları Ferman Yayıncılık

3. ETKİNLİK

Aşağıdaki soruları dinlediğiniz metne göre cevaplayınız.

1. Metinde geçen “fülûsuahmere muhtaç” kelime grubunun anlamını araştırarak bu kelime grubunu cümle içinde kullanınız.
Cevap: Fülûsuahmere muhtaç; beş paraya muhtaç anlamına gelir. Anlatılanlara göre iflastan sonra fülûsuahmere muhtaç olmuş. 


2. Kurt, köpekle karşılaştığında ne düşünmüş?
Cevap: Kurt, köpekle karşılaştığında onu parçalamayı düşünmüş ancak büyük bir hayvan olduğundan kendini koruyabileceğini düşünerek vazgeçmiş. 


3. Köpeğin boynunda neden yara varmış?
Cevap: Köpeğin boynunda tasma takıldığı için yara varmış. 


4. Kurt, köpeğin teklifini neden geri çevirmiş?
Cevap: Kurt, köpeğin özgür olmadığını gördüğü için teklifini geri çevirmiştir. 


5. Siz kurdun yerinde olsaydınız ne yapardınız?
Cevap: Ben kurdun yerinde olsaydım teklifi reddederdim. Çünkü bir yere bağlı kalmadan da karnımı doyurabilirim ancak özgürlük ruhu besleyen bir değerdir. 


4. ETKİNLİK

Dinlediğiniz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.
Cevap: 

Metnin konusu: Kurdun, köpeğin neden bu kadar büyük olduğunu merak etmesi ve özgürlüğünü hiç bir şeye değiştirmeyeceğini anlaması. 

Metnin ana fikri: Özgürlüğün her şeyden daha değerli ve önemli olduğu. 


5. ETKİNLİK

Aşağıdaki cümleleri okuyunuz. Cümlelerden anlatım bozukluğu olanları işaretleyiniz.
Cevap:

(X) Şirketteki mevcut ikililik günden güne büyüyor. →(özne-yüklem uyuşmazlığı
() Deneyimlerinden hareketle bu sonuca varıyor.
(X) Yanına gidiniz, konuşarak derdinizi anlatınız. → (gereksiz sözcük kullanımı)
(X) Problemi çözmek için iki arkadaş üç saat süre ile uğraştılar. → (gereksiz sözcük kullanımı)
() Japonya’daki arkadaşıyla on yıl boyunca mektuplaştılar.
() Az kalsın merdivenlerden düşüyordu.
(X) Çocukların davranış biçimlerinde gariplikler gördü. → (gereksiz sözcük kullanımı)
(X) Takımın, boyu en kısa oyuncusu bendim.→ (gereksiz sözcük kullanımı)


8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 186 Cevapları Ferman Yayıncılık

6. ETKİNLİK

Sınıfınızda “özgürlük” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda okuduğunuz, izlediğiniz veya gözlemlediğiniz olaylardan örnekler verebilirsiniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap:
Özgürlük, insanın kendi düşüncelerini ifade etme, kendi kararlarını alma ve yapacağı hareketleri belirleme yeteneğidir. Ancak özgürlük, belirli sınırlamalarla birlikte gelir. Toplumda yaşadığımız için, başkalarının haklarıyla uyum içinde olmalıyız. Özgürlük, başkalarına zarar vermek veya toplumun değerlerine aykırı davranmak anlamına gelmez. Bu nedenle, özgürlüğün sınırları vardır.

Ayrıca özgürlük, sorumlulukla birlikte gelir. Özgür olmak, seçim yapma becerisini içerirken aynı zamanda sonuçlarına da katlanmayı gerektirir. Özgürlüğü kullanırken başkalarının haklarını ihlal etmek veya topluma zarar vermek sorumluluğun bir parçası değildir.


7. ETKİNLİK

Aşağıya “Kurtla Köpek” adlı metnin konusu ve ana fikrinden hareketle mizahi ögeler kullanarak hikâye edici bir metin yazınız. Yazdığınız metne uygun bir başlık bulunuz. Yazdığınız metni gözden geçirirken yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınfta arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap:

PRENSES VE CEZMİ

Bir zamanlar şehirde, evlerinin rahatlığında yaşayan bir ev kedisi ve sokakta özgürce dolaşan bir kedi yaşarmış. Ev kedisinin adı Prenses’ti. Onun dünya hakkında bildiği tek şey evinin sıcaklığı ve insan ailesinin sevgisiydi.

Sokak kedisi ise, adı Cezmi olan cesur bir kediydi. Tüyleri siyah ve parlaktı, gözleriyse biraz dağınıktı. Her gün keşiflere çıkar, sokakların gizemine dalardı. İki kedinin hayatları çok farklıydı, ancak birbirlerini tanımalarıyla her şey değişti.

Bir gün, Prenses pencereden dışarıyı izlerken, Cezmi’yi görür. Cezmi, sokağı anlatırken, Prenses onun anlattıklarına hayranlıkla kulak verirdi. “Dışarıda kuşlar uçar, ağaçlar dalgalanır ve güneş gökyüzünde parlar,” dedi Cezmi. Prenses, dışarıda neler olduğunu merak etmeye başladı ve bir adım atmaya cesaret ederek Cezmi’yle arkadaş olmaya karar verdi.

Bir akşam, Prenses kaçmak için bir fırsat buldu ve Cezmi’nin peşinden sokağa çıktı. İlk başta tedirgindi, ama Cezmi onu rahatlattı. Sokakta Prenses, özgürlük hissini ilk defa yaşadı. Çimenlerin üzerinde koştu, ağaçlara tırmandı ve kuşları izledi. .

Prenses ve Cezmi, her gün buluşmaya başladılar. Birlikte oyunlar oynadılar, keşifler yaptılar ve uzun sohbetler ederlerdi. Prenses, Cezmi sayesinde yeni arkadaşlar edindi ve sokak kedilerinin günlük hayatını öğrendi. Cezmi ise Prenses’e evdeki konforu anlatır, sevgi dolu bir ailenin ne demek olduğunu açıklardı.

Bir gün, Prenses eve geri dönme zamanının geldiğini hissetti. Artık hem dışarıdaki özgürlüğün tadını çıkarmayı hem de evin güvenliğini seviyordu. Ancak Cezmi’yi de kaybetmek istemiyordu. Prenses, Cezmi’yle vedalaşırken gözyaşlarına engel olamadı.

Ancak unutulmamalıydı ki dostluk sınırlar tanımazdı. Prenses ve Cezmi, her fırsatta birbirlerini ziyarete devam ettiler. Prenses, evinin penceresinden Cezmi’yi izler ve onunla anılarını paylaşırken mutlu olurdu. Böylece, özgürlüklerini farklı şekillerde yaşasalar da ikisi de arkadaşlıklarının değerini hiç unutmadılar.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

İsim yerine takma isim yazabilir veya hiç isim yazmayabilirsiniz.