7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 208-210-211-212-213 Cevapları MEB Yayınları
7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim Metni Cevapları Sayfa 208, 209, 210, 211, 212, 213
Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 208-210-211-212-213
Soru : Yaşam boyu spor nedir? Açıklayınız.
Kısa Cevap : “Yaşam boyu spor nedir? Açıklayınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
İnsanlar yaşamsal veya eğitim meşguliyetlerinden kalan boş zamanlarını iyi geçirebilmek ve ayrıca çıkan sağlık sorunlarına, tembellik, stres, bunun gibi soruları ortadan kaldırmak için spor aktiviteleri yaparlar ve yapmaları tavsiye edilir.
Maddeler Halinde Yaşam boyu spor yapmanın faydaları
- İnsanın zinde ve neşeli tutar
- Bağışıklığı kuvvetlendirerek insanları hastalıklara karşı korur
- Alınan enerjiyi doğal bir şekilde harcayarak şişmanlığın önüne geçer
- Yaşamayı ve yaşamını getirmiş olduğu organik gerilemeleri yavaşlatır
- Solunum ve dolaşım sistemlerinin sağlıklı bir şekilde korunmasını ve devam etmesini sağlar
- Stres gerginliklerine ve psikolojik hastalıkları tedavi etmeye yardımcı olur
- Kıro nerede var hastalıklarının getirmiş olduğu ölüm olaylarını önlemeye ve korumaya yardımcıdır
- Kas bağı eklem dokularının sağlık ve işlevliğinin korunması
- İnsanların aktif olmasını sağlayarak sosyal hayata katkı sağlaması
- Duruş bozukluklarının önlenmesi
Eskiden insanların neredeyse tamam mı tarım faaliyetleri ve makinelerin bu kadar hayatımıza girmemesinden dolayı vücutları aktif ve sağlıklıydı.
Teknolojinin hayatımıza girmesi işlerimizi çok kolaylaştırmış ancak hantallaşmamıza ve maalesef bağışıklığımızın düşerek giderek kilo almamıza sebep olmuştur
Spor yapmak ve egzersiz her ne kadar kilo vermek veya sadece fit görünmek için sarılsa da aslında sağlıklı ve dengeli bir beslenme ile bağışıklık sisteminin direncini arttıran ve vücudun iyiliğini olan bir şeydir.
Bir sporun yoğun veya düzenli olarak uygulanması birçok kronik zihinsel ve yaşa bağlı hastalığın önlenmesine yardımcı olur.
Düzenli bir şekilde fiziksel aktivite yapmak kalp sistemini sağlıklı çalışmasına yardımcı olur.
Yüksek tansiyon olan kişiler için spor tansiyonu düşürmede oldukça etkilidir.
Düzenli egzersiz yapmak kötü kolesterolü düşürür vücuttaki iyi kolesterolü ise yükseltmeye destek olur
Kan dolaşımını iyileştirerek hem varis hem de birçok damar hastalıklarının önüne geçer
Diyabete karşı oldukça etkilidir
İster çocuklukta ister hayatın her alanda olsun kas ve iskelet sistemini güçlendirerek boyun uzamasını ve sağlıklı olmayı sağlar
Yaşlılığın getirmiş olduğu halsizlik, kemik erimesi gibi hastalıkların önüne geçer ve canlı hissetmeyi sağlar
Hormonların düzenlemesinde ayrıca uyku probleminin azaltılmasında önemli bir yere sahiptir.
Görüldüğü gibi sporun bu kadar yararı varken yaşam boyu spor yapmalıyız.
Soru : Mustafa Kemal ATATÜRK‘ün “Ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlâklısını severim.” sözünden neler anlıyorsunuz?
Uzun Cevap :
Mustafa Kemal Atatürk’ün “ben sporcunun zeki, çevik ve aynı zamanda ahlaklısını severim. “Sözünden Atatürk’ün sporla beraber aynı zamanda ahlaka vermiş olduğu değeri de anlıyorum.
Gerçekten de hayatımızın hangi alanında olursa olsun hangi başarıları elde edersek edelim bir insanın ahlakı da çok önemlidir.
7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 210 Cevapları
1. Etkinlik
Soru : “Kuşak, paçavra, yazgı, sırnaşmak, sokulmak, sömestir” kelimelerini sözlük sırasına diziniz. Metnin bağlamından hareketle anlamlarını tahmin ederek yazınız. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe sözlükten kontrol ediniz.
Cevap :
kuşak (anlamı)= bele bağlanan kumaş
TDK Manası: 1. bele dolanıp bağlanan uzun ve enlice kumaş parçası.
2. bir şeyin sağlamlığını pekiştirmek için, çevresine geçirilen ağaçtan ya da metalden şerit biçiminde bağ.
3. atalar ve torunlar zincirinde halka.
paçavra (anlamı)= değersiz, eski
TDK Manası: 1.eskimiş, atılacak durumda bez ya da kumaş parçası.
2. beş para etmez kimse ya da iğrenç, değersiz şey.
sırnaşmak (anlamı)= yılışmak
TDK Manası: sırnaşığa yaraşır bir biçimde davranmak.
sokulmak (anlamı)= aşırı yaklaşmak
TDK Manası: Yanaşmak, yaklaşmak
sömestir (anlamı)= yarı yıl tatili
TDK Manası: yarı yıl tatili
yazgı (anlamı)= kader
TDK Manası: insanla ve her şeyle ilgili bütün olan bitenleri, olmakta olanları ve gelecekte olacakları önceden ve değişmeyecek bir biçimde düzenlediğine inanılan doğaüstü güç.
2. Etkinlik
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Yazarın çocukluğunun geçtiği dönemin özellikleri nelerdir?
Cevap :
Yazarın çocukluğunun geçtiği dönemin özellikleri 2. Dünya Savaşı olması ve yoksulluğun çok olmasıdır.
2. Yazar ve arkadaşları, çocukken oynadıkları topu nasıl yaparlarmış?
Cevap :
Yazar ve arkadaşları, çocukken oynadıkları topu paçavralardan yaparlarmış
3. Futbol oynamayı çok seven yazar, okul ve futbol hayatı arasındaki dengeyi kurabilmiş midir? Neden?
Cevap :
Futbol oynamayı çok seven yazar, okul ve futbol hayatı arasındaki dengeyi kurabilmiştir. Çünkü akşama kadar oynar, akşam 12 ye kadar da derslerini bitirirmiş.
4. Yazarın meslek seçimi ile ilgili kafasının karışık olmasının sebepleri nelerdir?
Cevap :
Yazarın meslek seçimi ile ilgili kafasının karışık olmasının sebepleri derslerinin iyi olması sebebi ile meslek sahibi olacağı ama hangi mesleğe larar vereceğini bilememesi ve futbola devam etmek istemesidir.
5. Metnin kahramanı Adana Erkek Lisesinde kimlerle, neden arkadaş olmak istiyor?
Cevap :
Metnin kahramanı Adana Erkek Lisesinde futbolcu hayran duydukları kişilerle, futbolcu olmak istediği için arkadaş olmak istiyor.
6. Futbolcu olmayı hayal eden yazar, niçin mimar olmuştur?
Cevap :
Futbolcu olmayı hayal eden yazar, karnesinde 9 zayıf gelince takımdan atılmış ve onun için mimar olmuştur.
7. Çocukluğunuzda hangi oyunları oynardınız? Anlatınız.
Kısa Cevap : “Çocukluğunuzda hangi oyunları oynardınız? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Çocuk ya gerek arkadaşlarla gerek insanın kendi evinde oyuncaklarıyla oynayacağı birçok oyun vardır.
Kimin çocukların özel olarak arabaya kimi çocukların bebeği kimi çocukların tamir oyuncakları gibi farklı farklı oyuncaklara ilgisi vardır.
Çocuklar oynamış oldukları bu oyuncaklar sayesinde kendilerini hayata hazırlar ve duygularını onarırlar
Oyun sadece çocukların vakitlerini harcadıkları ve geçirdikleri bir durum değil bilakis psikolojik ve duygusal gelişimleri için büyük önem taşıyan harika bir terapidir.
Çocukluğumuzda oynadığımız oyunlar
Körebe
Oyuncular arasından bir ebe belirlenerek gözleri bağlanır. Oyuncular ebe ortada kalacak biçimde bir halka oluşturur.
“Türkü söyler döneriz,
Bil bakalım biz kimiz,
Göster bizi körebe”
sözlerini söyleyerek ve el çırparak ebenin çevresinde döner ve kaçışırlar. Ebe hangisini bulup ebeleyebilirse o kişi ebe olur ve onun gözleri bağlanır.
Arapsaçı
Oynayacak kişiler bir daire oluşturacak şekilde yere oturur. Bir oyuncu, elindeki ip yumağını, ipin ucunu bırakmadan bir diğer oyuncuya atar. Yumağı yakalayan kişi ipi tutar ve yumağı başka birine atar. Böylece giderek büyüyen bir ağ oluşur. Oyunun ikinci bölümünde oyuncular düğümü çözmeye çalışır.
Çelik çomak
Biri uzun diğeri kısa iki sopa gereklidir. Kısa olan ve sürekli yerde kalan sopa, uzun sopayla uç kısmına vurularak havalandırıldıktan sonra, en uzak noktaya ulaştırılab,ilen kazanır. Kısa sopaya, üç kez havalandırıp vuramayan oyuncu, sırasını rakibine verir. Sopayı en uzak noktaya atan oyuncu, oyunu kazanmış olur.
Çatlak patlak
Oyuncular halka şeklinde yanyana potururarak biri üstte, diğeri altta kalacak şekilde birbirlerinin avuçlarına koyarlar. Her kelimede bir oyuncu yanındaki arkadaşının avucuna vurur ve şu şarkı söylenir:
“Çatlak patlak,
yusyuvarlak,
kremalı börek,
sütlü çörek,
çek dostum çek,
arabanı yoldan çek,
çek amca çek,
burnun kanca,
al sana bir Bulmaca,
bulmaca kaç parça,
veriyorum 5 parça,
1, 2, 3, 4, 5”
Daha sonra en son kalan -ve eline vurdurmaktan kurtulan kişi kazanır.
Yerden Yüksek
1.2.3 denir ve herkes yerden yüksek bir yere çıkar. En geç çıkan kişi ebe olur. Arkadaşları diğer yüksek yerlere koşarken ebe onlara el vurarak ebelemeye çalışır. Ebelenen kişi ebe olur.
Beştaş Oyunu
Genellikle iki kişiyle oynansada üçlü dörtlü de oynanabilir.
oyun beş tane taşla oynanır Bir taşı havaya atarak taş yere düşene kadar aynı eliyle yerden bir taş alır aynı şekilde ikinci üçüncü ve diğerlerini alarak oynar. bunu yaparsa oyuncu birleri bitirmiş olur.,Bunu yaparsa ikilere geçer. Bu sefer tek taşla yaptığını elinde iki taşla yapar.Yakan Top
Topla oynanan bir oyundur ki iki ayrı takım gerekir.
Takımlar en az iki kişi olmalarıdır. Takım oyuncuları karşılıklı olarak geçer Vurulan kişi oyun dışı kalır. Her ikinci oyuncuda vurulursa sıra diğer takıma geçer.
Sek Sek
Yere tebeşir ile birbirini izleyen kareler çizilir. Bu kareler 1 den 10 a kadar yazılır. oyuncu elindeki taşı çizili alanların içine atar.
Eğer taş, çizili alanların dışına düşer ya da çizgiye denk gelirse, taş atma sırası öbür oyuncuya geçer.
Oyuncu atabilirse tek ayağı üzerinde sekerek karelerden geçer.
Yanyana olan karelerde iki ayağını yere koyar. Başlarken 1-10a doğru atarak ilerleyip ikinci turda ise 10dan 1e doğru geri gidilir.
Mendil Kapmaca
Aynı sayıda 2 takım oluşturulur. Takımlar karşılıklı dizilir. Bu iki sıranın ortasına çizgi çekilir.
Oyunun hakemi çizgide durur ve mendil tutar. Hakem oyuncuların isimlerini ya da sıralamadaki yerlerini söyler. Adı söylenen yarışmacılar mendili kapamaya çalışır.v Mendili kapan kişiyi diğeri kovalar. Yakalanmadan yerine dönerse kazanır ebelenirse kaybeder.
8. Çevrenizde sizin de geleceğinizi yönlendiren, sizi etkileyen, örnek aldığınız kişi ya da kişiler kimlerdir? Nedenleriyle anlatınız.
Uzun Cevap :
Çevremde benim de geleceğimi yönlendiren Birgül beni etkileyen örnek aldığım kişi amcam ve annemdir.
Amcam mesleğinde çok başarılı bir doktor annem ise bizleri merhamet ve güzel ahlakla büyütmeye çalışan fedakar bir ev hanımıdır.
Annemin iyi ki benim annem olduğunu düşünüyorum ve onu çok seviyorum.
7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 211 Cevapları
3. Etkinlik
Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini belirleyerek yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu : Çocukluğunda futbolu çok seven bir mimarın hikayesi
Metnin Ana Fikri : Hatalar büyük sonuçlar doğurabilir.
4. Etkinlik
Soru : a) Aşağıda, dilimizde kullanılan bazı yabancı kelimelerin Türkçe karşılıkları verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarının nasıl türetildiğini arkadaşlarınızla tartışınız. Tartışma sırasında yabancı kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanmaya özen gösteriniz.
Cevap :
Sonuç kelimesi skor yerine kullanılan bir kelimedir ki oyunun sonunda meydana gelen durumu ifade etmek için anlatıldığı için kendisine sonuç denilmesi oldukça mantıklıdır.
Ruhsal gerilim kelimesinin türetilmesi insanların manevi ve ruhsal olarak sıkıntı çektikleri durumu ifade etmek için kullanılmıştır
Efor yerine çaba, güç kelimesi insanların gerçekten de bir eylem yapması ve bu eylemde zorlama manasında kullanılması için türetilmiştir
Alıştırma kelimesi antrenman kelimesi yerine kullanılmış ve gerçekten de kişiyi spora alıştırdığı için mantıklı ve yerinde olmuştur.
Dikkat toplaşımı konsantrasyon kelimesi yerine kullanılmış ve insanların gerçekten de dikkatini dağıtmadan toplayarak bir yere odaklanmaya çalıştıklarını ifade etmek için anlamlı bir kelime tercih olmuştur
Tedavi kelimesi terapi kelimesine karşılıklı olarak kullanılmış ve kişiyi iyileştirmeye çalıştığı için anlamlı bir ifade olmuştur
Bitiş bir gün son kelimesi finish kelimesini yerine kullanılmış ve bir şeyin sonunu ve bitmesini ifade etmek için kullanıldığı için manalı olmuştur
Başlama vuruşu santra kelimesinin yerine kullanılmış ve başlangıçta olduğu için anlamlı olmuştur.
Soru : b) Aşağıda, dilimize geçmiş yabancı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin Türkçe karşılıklarını TDK’nin “Yabancı Sözlere Karşılıklar Kılavuzu”ndan yararlanarak bulunuz. Kelimelerin Türkçe karşılıklarını kullanarak sağlık veya spor konulu bir paragraf yazınız.
Cevap :
- Skor: Sonuç
- Stres: Ruhsal gerilim
- Efor: Çaba, güç
- Antrenman: Alıştırma
- Konsantrasyon: Dikkat toplaşımı
- Operasyon: Harekât
- Terapi: Tedavi
- Finiş: Bitiş, son
- Santra: Başlama vuruşu
7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 212 Cevapları
5. Etkinlik
Soru : Hazırladığınız sunudan hareketle kendinizi tanıtan ve yeteneklerinizin ortaya çıkması için neler yapmanız gerektiğiyle ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.
Cevap :
Benim adım Hamid Soylu’ dur.
Bence her insanın ortaya çıkarmayı beklediği bir yeteneği vardır . Bunun için insanların yetenekleri küçümsenmemeli ve desteklenmelidir.
Ben mühendislik alanında büyük ilgi duyuyorum ve aklımda icatlar kurarak bunları gerçekleştirmek istiyorum.
Ne yazık ki bu düşünceleri mi bazı insanlar imkansızı görerek küçümsese de onları dinlemek istemiyor ve bana destek olan insanların desteğiyle ve kendi iç desteğimle başarıya ulaşmak istiyorum
6. Etkinlik
Soru : “Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim” metninde geçen öznel ve nesnel yargıları tespit ederek yazınız.
Cevap :
Öznel Yargılar :
- Dünya Savaşı ne demektir, nereden bileceksiniz.
- İlk ve ortaokulda notlarım hep pekiyi olduğu için artık yazgım belli olmuştu.
- Futbolcu olmaya karar verdiğime göre onlardan öğreneceğim çok şey var demekti.
- Demek yazgımda yokmuş.
Nesnel Yargılar :
- Bizim kuşağın çocukluğu İkinci Dünya Savaşı yıllarına rastlar.
- Ben dört yaşındayken savaş çıkmıştı.
- Sonra da çift kaleyi kurardık mahalle aralarında, iki takıma bölünürdük, maç yapardık.
- Çevremdeki herkes “Sen okursun, okursun.” diyordu çünkü.
7. Etkinlik
Soru : “Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim” metninde anlatım kimin ağzından yapılmıştır? Metindeki ilgili bölümlere atıflar yaparak açıklayınız.
Cevap :
“Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim” metninde anlatım yazarın ağzından yapılmıştır.
“Bizim kuşağın çocukluğu İkinci Dünya Savaşı yıllarına rastlar. Dünya Savaşı ne demektir, nereden bileceksiniz. Ben dört yaşındayken savaş çıkmıştı. (…)”
“İnanın, ilk lastik topu (o da yumruk kadar bir şeydi) ortaokul ikinci sınıftaydım gördüğümde.”
“Öte yandan da futbol düşkünü bir dolu arkadaşımın aksine gerçekten çok çalışkan bir öğrenciydim.”
“Adana Erkek Lisesi’ne kaydoldum.” Buralarda da görüldüğü gibi metinde hep ben dili kullanılmıştır. Yazarın dilinden hayatı yazılmıştır.
8. Etkinlik
Soru : “Futbolcu Olmaya Karar Vermiştim” metninden ek fiilin kullanıldığı isimleri bularak birer cümlede kullanınız.
Cevap :
sınıftaydım
İstanbul’ a taşındığımız zaman henüz birinci sınıftaydım.
öğrenciydim
Çok haylaz bir öğrenciydim.
kararlıydım
Doktor olmaya kararlıydım.
yokmuş
Markette hiç yumurta yokmuş.
7. Sınıf Türkçe Kitabı MEB Yayınları Sayfa 213 Cevapları
9. Etkinlik
Soru : Geleceğe dair hayallerinizi anlatan bir yazı yazınız. Yazınızda geçiş ve bağlantı ifadelerinden (oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak) uygun olanları kullanınız.
Kısa Cevap : “Geleceğe dair hayallerinizi anlatan bir yazı yazınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Gelecekte benim hayalim bir öğretmen olup insan yetiştirmek başka bir deyişle hayatlara dokunmak.
Özellikle de desteklenmeyen ve başarıya ulaşması için tek ihtiyacı Güven olan çocuklara dokunmak istiyorum.
Oysaki bu çocuklar insanların gözünde değersiz ve başarısız ancak işlendiği zaman bir mücevher kadar kıymetidirler.
Son olarak şunu söylemeliyim ki bu mücevherleri bulduktan sonra onları işleyecek kadar güzel bir ahlak ve azim hayal ediyorum.
Gelecek Derse Hazırlık
Soru : Herhangi bir spor dalı seçerek bu spor dalı ile ilgili araştırmalar yapınız. Araştırmalarınız sırasında yararlandığınız kaynakları not alınız.
Uzun Cevap :
Basketbol
Dünya çapında oynanan bir spor dalıdır. 5’şer kişiden oluşan iki takım arasında oynanır.
Basketbol oyununda maç süresinin sonunda en fazla sayı yapmış olan takım kazanır.
Oynanacak olan basketbol sahası; sert yüzeyli, düz, engellerden uzak, 28 m uzunluğunda, 15 m eninde olması şarttır.
Basketbolda serbest atış çizgisi dip çizginin hesaplanan orta noktasından 5,80 m uzağındadır.
Basket potaları çizgisinin 1,2 metre içerisindedir. Basket potlarının ölçüleri ise; 1,8 ve 1,2 metre olmalıdır.
Bir basketbol maçı, toplam yaklaşık olarak 40 dakika sürer. 4 periyottan meydana gelir. Basketbol maçında 3 hakem bulunur. Saha dışında bulunan masa hakemleri ise maçın skorunu tutarlar. süreyi de kontrol ederler.
Her takım 5 kişiden oluşur ve takımların sınırsız oyuncu değişikliği hakkı vardır. Eğer faul hakkını doldurmamışsa, her çıkan oyuncu tekrar oyuna tekrar katılabilir. Basketbolda her oyuncu beş faulle oyun dışında kalır, tekrar o maç için oyuna giremez.
Oyun, orta saha çizgisinde her takımdan birer oyuncu arasında yapılan hava atışı ile başlar ve topu tek elleri ile takım arkadaşlarına kazandırma hedefini taşır.
Hücum eden takım, kendi sahasını 8 saniye içinde terk etmek, 24 saniye içinde de hücumunu tamamlamak zorundadır, aksi halde top kullanma hakkı rakip takıma geçer.
Oyuncu topla birlikte, top sürme, pas atma, şut atabilir. , topu eline alarak durdurursa, tekrar top süremez. topu istediği yöne ve kişiye pas ya da şut atmak zorundadır.
Her sayı atışından sonra veya hakemin düdüğü çalmasının ardından, oyun durur. Sayı yiyen takımın pota gerisindeki çizgi arkasından topu oyuna sokması ile
devam edilir.
Üç sayı çizgisi içinden yapılan her başarılı atış iki sayı, üç sayı çizgisi gerisinden yapılan her başarılı atış üç sayı olarak değerlendirilir.
hatalı yürüme, topun çizgi dışına çıkması, hücum oyuncusunun üç saniyeden fazla potanın dibindeki bölüm içinde durması v.b kural ihlali veya hatası top kullanma hakkını karşı takıma verir. bireysel fauller (itme, çekme, vurma, tutma v.b) ise oyuncunun faul cezası almasını sağladığı gibi faulün yapıldığı yer göz önünde bulundurularak, rakip topu yandan oyuna sokar ya da serbest atış yapma hakkı kazanır.
Spor Dalları İsimleri
- Amerikan Futbolu
- Amerikan güreşi
- Artistik Buz Pateni
- Atletizm
- At yarışı
- Basketbol
- Beyzbol
- Bilardo
- Bisiklet
- Boks
- Buz Hokeyi
- Jimnastik
- Dağcılık
- Dalgıçlık
- Fitness
- Futbol
- Golf
- Güreş
- Yağlı güreş
- Hentbol
- Kayak
- Kriket
- Kürek
- Lakros
- Masa Tenisi
- Motor Sporları
- Okçuluk
- Paraşüt
- Rafting
- Rugby
- Su Topu
- Tenis
- Uzakdoğu Sporları
- Voleybol
- Yelken
- Yüzme
- Su sporlarından Atlama
- Su sporlarından Yüzme
- Su sporlarından Senkronize Yüzme
- Su sporlarından Su topu
- Kano sporlarından Kayat Sprent
- Kano sporlarından Kayak Slalom
- Bisiklet sporlarından BMX
- Bisiklet sporlarından Dağ Bisikleti
- Bisiklet sporlarından Yol Bisikleti
- Bisiklet sporlarından Salom Bisikleti
- jimnastik sporlarından Artistik jimnastik
- Jimnastik sporlarından Ritmik jimnastik
- Jimnastik sporlarından Trambolin
- Güreş sporlarından Grekoromen güreş
- Güreş sporlarından Serbest güreş
- At Yarışı
- Okçuluk
- Atletizm
- Badminton
- Basketbol
- Boks
- Eskrim
- Çim Hokeyi
- Futbol
- Hentbol
- Judo
- Modern Pentatlon
- Kürek
- Yelken
- Atıcılık
- Masa Tenisi
- Tekvando
- Tenis
- Triatlon
- Halter
- Artistik Buz Pateni
- Sürat Pateni
- Kısa Mesafe Sürat Pateni
- Kayaklı koşu
- Alp disiplini
- Kayakla Atlama
- Kuzey disiplini
- Serbest stil kayak
- Snowboard
- Buz kızağı
- Yüzüstü Kızak
- Biatlo
- Buz Hokeyi
- Körling
- Bobsled